Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Rome (HBO)

Ondertussen toegekomen in S2. Ik denk dat deze serie alle lof verdient voor het ontwerp van de sets en kostuums. Dit is echt op of boven het niveau van eendert welke Game of thrones-aflevering of LOTR-film. Mijn vrouw merkte in het begin op dat het een beetje "fake" aanvoelt omdat de serie (in tegenstelling tot vele andere voorbeelden in media) geen (duidelijk) gebruik maakt van filters. Ik ben hier natuurlijk zeer blij mee omdat het kleurenpallet echt bijdraagt aan de sfeer van Rome als een echte(, historische) plaats met een uniek karakter.

Het spreekt misschien voor zich, maar Ciarán Hinds als Caesar is echt meesterlijk in elke scene. Mijn geschiedeniskennis van Rome is tanende, dus als ik de zogenaamde dictator zie die zichzelf voordoet als een meester-diplomaat geloof ik elk woord wat hij zegt. :p James Purefoy als Mark Antony is subliem en ik grijns als een ezel elke keer dat ik zijn kwallige grijns zie. Er zijn nog veel namen die hun lofzang verdienen voor deze serie, maar als er iets is wat ik waardeer in een epos als dit is het een uitstekende onderkruiper: dank u David Bamber om Cicero te spelen. Is hij even goed als goed als Mr Collins uit Pride & Prejudice? Nee, bijlange niet. De lat ligt zeer hoog.

Als ik zie hoeveel karren geld in Hollywood/streamingland wordt gegooid naar -vergeef me de uitdrukking- absolute drek, dan is het zo jammer om te horen dat Rome geen 5/6 seizoenen kreeg omdat het "te veel geld kostte". Allez, we kunnen belachelijke hoeveelheden geld verkwanselen aan CGI-draken die na 4 seizoenen hun beste tijd gehad hebben, maar soit. :unsure:
Rome is op vlak van series god tier. Twee seizoenen lang alleen maar absoluut topniveau. Heel entertainend, heel straf verhaal (met de nodige dichterlijke vrijheden qua historische nauwkeurigheid in functie van de behapbaarheid van twee seizoenen), topacteurs en heel goed onderzocht (de DVD had destijds een commentaargedeelte waar heel wat historische details werden uitgelicht als je de afleveringen bekeek). Serie staat nog altijd als een dijk. James Purefoy doet dat inderdaad enorm goed als Mark Anthony en ik kan me Caesar niet anders inbeelden dan als Ciarán Hinds. Die bromance tussen Titus Pullo en Lucius Vorenus (die in het tweede seizoen compleet doorslaagt) is ook memorabel. Doodzonde dat die geen vijf seizoenen kreeg zoals oorspronkelijk bedoeld (van het eerste triumviraat tot en met de geboorte van Christus).

Na de Cicerotrilogie gelezen te hebben denk ik dat je met vijf seizoenen zelf niet zou toekomen om het helemaal grondig te vertellen.

The Pitt S2 aan het kijken naargelang de afleveringen uitkomen en 't is weer goed.

Enige probleem, S1 heb ik gebinged (wat ik normaal niet doe), S2 is nu aflevering per aflevering. Door telkens die week ertussen komt die hectiek minder goed aan (vind ik). Bij S1 zat ik helemaal mee in de tijdsdruk, hectiek,...
Nu heb je telkens die adempauze en dat vermindert het gevoel wel imo.

Voor de rest wel weer goed tot nu toe!

The Pitt S2 aan het kijken naargelang de afleveringen uitkomen en 't is weer goed.

Enige probleem, S1 heb ik gebinged (wat ik normaal niet doe), S2 is nu aflevering per aflevering. Door telkens die week ertussen komt die hectiek minder goed aan (vind ik). Bij S1 zat ik helemaal mee in de tijdsdruk, hectiek,...
Nu heb je telkens die adempauze en dat vermindert het gevoel wel imo.

Voor de rest wel weer goed tot nu toe!
Ja ik heb exact hetzelfde gevoel.

Ook maar eens begonnen aan The pitt. Wel verfrissend om eens nieuwe gezichten te zien maar het is lang geleden dat ik zo weinig begrepen heb van wat er gezegd wordt. De medische termen zijn niet echt 'dumbed down' zoals bv. House waar het altijd lupus was:)

Ook maar eens begonnen aan The pitt. Wel verfrissend om eens nieuwe gezichten te zien maar het is lang geleden dat ik zo weinig begrepen heb van wat er gezegd wordt. De medische termen zijn niet echt 'dumbed down' zoals bv. House waar het altijd lupus was:)
Daarstraks ook de eerste aflevering bekeken. Ik weet het niet, het is niet helemaal mijn ding vrees ik.
Zoals je zegt worden de medische termen rond je oren gesmeten.

The Pitt E1

Snap niet de hype niet 🤨 Het is te veel try hard arrogante one liners die op niets slaan.

Slow Horses 6.5/10

Volledig gebinched, was wel toffe serie dat vlot wegkeek maar zit ook veel slechte scenes en acteerprestaties in dat nogal 🙄 was

Ik snap daar ook geen hol van, maar ik heb totaal niet het gevoel dat ik daardoor "het verhaal" niet kan volgen, die termen zijn wat mij betreft quasi irrelevant.

Ik snap daar ook geen hol van, maar ik heb totaal niet het gevoel dat ik daardoor "het verhaal" niet kan volgen, die termen zijn wat mij betreft quasi irrelevant.
Klopt helemaal... Als het de bedoeling zou zijn dat je elk woord zomaar zou snappen, zou dit het meest niche programma ooit zijn. Ik beschouwde het als een serie die ik keek door de ogen van een patiënt, die ervaren ook al die chaos, maar begrijpen niet wat er exact gezegd wordt. Het gaat eerder om de totaalervaring.
Ik ben ook steeds erg op mijn hoede bij "hypes", maar fucking hell, The Pitt verdiende voor mij elke letter lof die ik erover had gelezen.

Ik vind het wel erg goed, maar de randfiguren zijn echt wel belabberde acteurs. En ook onnodig in veel gevallen. Robby speelt wel echt sterk

Och ja, The Pitt is oldksool 2000s TV in een modern jasje zeker.
Toont de dynamiek en hectiek van een ER wel goed. En idd zo week per week voelt het minder hectisch aan dan alle episodes beschikbaar hebben voor S1.

Die grotere hectiek komt wel nog naargelang de dag vordert ... 4th of july en er zou een IT panne komen of blackout (t'is en blijft entertainment TV hé)

De personages zijn voor mij mooi gegroeid in S1. De patienten ... ja B acteurs veelal, maar dat stoort me zo niet.
De mains zijn goed en ik kijk alweer uit naar Dr Abbot, vond dat echt een goeie 'ex military' geharde dokter.
Collins lijkt er niet meer bij, maar het is nu de nieuwe hoofdarts in wording die Robby wat tegengas geeft soms, grappig dat ze letterlijk ook soms bijna botsen en op elkaar lopen.

De nieuwe student artsen mogen precies wat minder nu, komt wat beter over.

ps. begin, hoofd spoedarts op zijn moto zonder helm ... en dat in een anders soms wat predikende serie.

Laatst bewerkt:
Agatha Christie's Seven Dails : Losjes gebaseerd op het gelijknamige boek. Miniserie die nu op Netflix staat en met 3 afleveringen ideaal is om in een avondje te bingen. Vond het erg leuk wegkijken en buiten een paar voorspelbare zaken me toch laten verrassen door het einde. 7,5/10

Run away (Netflix)

De recensies van deze serie gingen alle kanten uit maar ik vond het toch wel opnieuw een stevige Harlan Coben-verfilming. Bleef iedere aflevering spannend.

Niet gezien, maar we hebben hier al vaak gedacht om nog eens een rewatch te doen van de Vlaamse serie "Tabula Rasa" met o.a. Natali Broods en Veerle Baetens. Ik vond die eerste ook wel een goeie actrice, waar we achteraf niet zoveel meer van gehoord hebben? Ik heb ze enkel nog gezien in de serie "Over Water" en enkele films waarvan ik de titel niet direct voor de geest kan halen.

Is blijkbaar te vinden op Netflix, misschien toch nog eens een abonnementje nemen. :)

Ik vind Landman een van de betere series van het laatste jaar. Er zitten inderdaad af en toe wat overbodige soapscènes in (vooral rond de dochter), maar ik moet er toch vaker om glimlachen dan bij The Studio bvb. Hoewel het eigenlijk een drama serie is..
Dit. Ik heb mij geen moment verveeld of de neiging gehad om op mijn smartphone te gaan kijken tijdens deze 2 seizoenen.
Misschien is het omdat ik wat ouder ben, en acteurs zoals Billy Bob Thornton en Sam Elliot meer kan appreciëren.

Terug
Bovenaan