Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

verkloot het zien van de serie de boeken?
Denk dat het zal afhangen van de volgorde:
  1. Lees je eerst de boeken en kijk je dan naar de serie kan het zijn dat je de serie minder zal vinden (niet alles is gecovered of meegenomen, afwijken van verhaal, ...
  2. Kijk je eerst naar de serie/film dan is mijn verbeelding automatisch precies "beperkt" omdat gezichten van karakters dan direct die van op de serie/film zijn en kan ik er precies niet echt van genieten
Again, elk zijn mening maar dat ik hoe ik het percipieer. Voorbeeldje:
  1. Harry Potter heb ik eerst de boeken gelezen en vond ik de films goed maar niet geweldig
  2. The Expanse heb ik eerst de serie gezien, daarna de boeken gelezen en daar vond ik de boeken beter dan de serie
  3. Ready Player One heb ik eerst het boek gelezen (fantastisch imho), daarna de film gezien en dat was ronduit ondermaats

Task uitgekeken, traag gestart, maar bij de laatste afleveringen werd het beter.

The Bear s4 nog geen succes.
Landman S2 begonnen hierna en toch ook wel weer zeer goed. Voor de rest niks meer gevonden dat ons kon boeien voor meer dan 1 aflevering.

Trigun Stampede rewatch naar aanleiding van nieuw seizoen(Stargaze) dat binnenkort begint. Nooit de originele anime of manga gelezen. Studio Orange toont hier nogmaals hoe geweldig ze zijn in 3D animatie. Vash is zo een likeable personage en de western-stijl gemengd met scifi is gewoon cool. De OP alleen al is een visueel meesterwerkje. Zeer hoopvol dat ze in Stargaze het verhaal deftig opvolgen of afwerken.

Corner gas rewatch, blijft een grappige serie. ik zag dat er ook een film van bestaat, deze staat ook op mijn lijstje om eens te bekijken.

Trigun Stampede rewatch naar aanleiding van nieuw seizoen(Stargaze) dat binnenkort begint. Nooit de originele anime of manga gelezen. Studio Orange toont hier nogmaals hoe geweldig ze zijn in 3D animatie. Vash is zo een likeable personage en de western-stijl gemengd met scifi is gewoon cool. De OP alleen al is een visueel meesterwerkje. Zeer hoopvol dat ze in Stargaze het verhaal deftig opvolgen of afwerken.
Origineel nochtans ook een echt genot! De reboot nog niet gezien.

Landman S2 begonnen hierna en toch ook wel weer zeer goed. Voor de rest niks meer gevonden dat ons kon boeien voor meer dan 1 aflevering.
Are you f*cking kidding me ! Om het met de woorden van Tommy te zeggen. Wat voor een trieste boel is dat geworden seg. Niveau Sturm der Liebe. Ge ziet dat ze ergens int vorige seizoen een ding hadden dat aansloeg met die domme ruzies tussen hem en zijn vrouw. Vonden ze er niet beter op om dat tot het trieste toe te herhalen in de hoop grappig te zijn. Na die eerste keer wast wel voldoende geweest. Idem met die dochter. Komen ook echt enorm dwaze shots tussen die lijken op cutscenes van 1 of ander game waar echt iedereen op een onnatuurlijke manier in beweging is. Bvb bij die latino lowrider scene. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden maar het is echt raar. Dan hebt ge nog die zoon van Tommy die echt niet kan acteren, helaas is hij de enige niet. En wat een dwaze verhaallijn is dat met hem en die vrouw ? Idem voor die advocaat die ook in een ingewikkelde relatie zit. T gaat alleen nog maar over ingewikkelde liefdesrelaties ipv het runnen van een oil company.

Mijn vrouw keek t nog en zelfs die heeft t opgegeven

Laatst bewerkt:
@Bjorn is jammer genoeg zo wat Sheridan zijn stijl aan het worden. Yellowstone begon ook best leuk maar werd ook gaandeweg alsmaar meer zo'n cliche soap genre familie. Daar opgegeven bij seizoen 3. Landman was daarin inderdaad vanaf de start wel nog een gradatatie erger in. Heb dat eerste seizoen uitgekeken voor de weinige fragmenten die effectief gerelateerd waren aan de olieindustrie maar mij mateloos geergerd aan al het b-niveau drama. Het tweede ga ik aan me voorbij laten gaan want is zo te horen nog erger.

@Bjorn is jammer genoeg zo wat Sheridan zijn stijl aan het worden. Yellowstone begon ook best leuk maar werd ook gaandeweg alsmaar meer zo'n cliche soap genre familie. Daar opgegeven bij seizoen 3. Landman was daarin inderdaad vanaf de start wel nog een gradatatie erger in. Heb dat eerste seizoen uitgekeken voor de weinige fragmenten die effectief gerelateerd waren aan de olieindustrie maar mij mateloos geergerd aan al het b-niveau drama. Het tweede ga ik aan me voorbij laten gaan want is zo te horen nog erger.
Dus conclusie is Landman skippen?
Ik dacht er ook ooit eens aan te beginnen maar als het maar zus en zo is doe ik de moeite niet.

The night manager S2 Na vele jaren een tweede seizoen (al even op BBC en vanaf vandaag op Prime Video). Het is een spannende spy-thriller dat je aan het scherm gekluisterd houdt. Het houdt zich aan de typische elementen van een spionagereeks dus je zal niet elke keer verbaasd zitten kijken of plotwendingen hebben die je nog nooit hebt gezien. Maar erg onderhoudend en toch ontspannend.

Er zijn enkel 6 episodes dus het is vlug voorbij. Gelukkig is het derde seizoen (min of meer) aangekondigd door hoofdrolspeler Tom Hiddleston.

Dus conclusie is Landman skippen?
Ik dacht er ook ooit eens aan te beginnen maar als het maar zus en zo is doe ik de moeite niet.
Ik denk dat het van u stijl afhangt. Ik heb vandaag met @Bjorn zijn view naar de voorlaatste aflevering proberen kijken, maar voor mij is seizoen 2 zelf beter als seizoen 1. Blijft ook een topserie om samen met de vriendin te kijken. Er komt sowieso een seizoen 3 en ik vermoed nog dit najaar. Ik zou zeggen, probeer een aflevering, je weet meteen of het iets voor u is, dit is geen serie om in te komen. Ik heb er een Friday Night Lights vibe bij, maar het is een pak luchtiger.

Edit: even opgezocht, blijkbaar is s2 een nog betere hit dan s1 en is s3 confirmed.

Ik vind Landman een van de betere series van het laatste jaar. Er zitten inderdaad af en toe wat overbodige soapscènes in (vooral rond de dochter), maar ik moet er toch vaker om glimlachen dan bij The Studio bvb. Hoewel het eigenlijk een drama serie is..

De eerste aflevering is prolly de beste van allemaal dus geeft imo wel een fout beeld. Net als Yellowstone start het mooi maar beginnen ze het al snel te rekken met eindeloos ongeloofwaardig B-drama. Ik zie het vaak omschreven worden als home and away voor boomer dads en snap wel waarom. Die reeks is succesvol voor dezelfde redenen dat familie en thuis dat ook zijn maar voor mij persoonlijk is het veel te plat.

The Morning Show

Top drama serie. Net seizoen 4 uitgekeken en blijft steeds beter worden. Jennifer Aniston is een echte actrice die veel meer kan dan romcoms en Friends.

Actuele topserie, waar veel te weinig mensen lofliederen over uitschallen;

S4:

9/10
4 seizoenen :oink: Ik had seizoen 1 gezien en dat was wel tof, maar seizoen 2 was dan saai en dus afgehaakt. Ben nochtans grote Jennifer Aniston fan. Waar kunnen ze het nog 2 seizoenen lang over hebben 🤨

Berserk (2016/2017) aan het afronden.

Puur visueel, zeker na de Golden Age film trilogy die iedereen in zijn leven op zijn minst één maal moet bekeken hebben, een beetje rommelig en ronduit lelijk(goedkope CGI ieeueuw) op vele momenten. Maar de super simplistische formule van de éénarmige broadswordsman met een wraakzuchtige queste die zich een baan maait door de oude wereld blijft mijn bloeddorstig verlangen altijd wel entertainen. En mijn vrouw misschien zelfs nog meer. She scares me.

Andor s1 afgerond.
Impressed.

Ik vind Landman een van de betere series van het laatste jaar. Er zitten inderdaad af en toe wat overbodige soapscènes in (vooral rond de dochter), maar ik moet er toch vaker om glimlachen dan bij The Studio bvb. Hoewel het eigenlijk een drama serie is..
Bij The Studio had ik buikpijn van het lachen. Smaken verschillen. :unsure:

Terug
Bovenaan