Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Jackson & Malone. Net de eerste twee episodes gezien. Boeiend genoeg om verder te kijken en ik blijf wel fan van Hans Teeuwen. Het personage van Kevin Janssens is te karikaturaal en het is niet altijd duidelijk waar het verhaal parodie, absurd en serieus moet zijn (en soms voelt het als een combinatie van alle drie tegelijk). Ik denk dat als ze de ondertoon allemaal iets serieuzer/normaler hadden gemaakt, dat het nog een stuk beter was geworden en was het absurde er nog beter uitgekomen. Maar ik kijk verder.

Californication is waarschijnlijk nog zo een serie waar je tegenwoordig niet meer mee weg zou komen.
Langs de ene kant begrijpelijk, maar langs de andere kant waren dit toch memorabele reeksen imo. Californication in het bijzonder had een paar seizoenen nodig om zijn momentum te vinden, en werd dan echt legendarisch goed.
En nu ik er bij stil sta, eigenlijk had dat ook wel de nodige dosis gezond feminisme om de platvloerse misogynie te counteren.

You know what's the most dangerous thing in America? A nigga with a library card.

Of Clay Davis met de beste shiiitttttt ooit.
Ooooh doen we The Wire quotes? Zelf aan rewatch #2 bezig, seizoen 3 is net afgelopen. Toch al een paar keer strijk gelegen met de geniale dialogen.

"Four Polacks, six opinions..." - Frank Sobotka
"Fool, if it weren't for Sergei here, you and your cousin both would be some cadaverous motherfuckers" - Proposition Joe
"The Bunk can't swim. Ain't too good at floatin' neither" - Bunk Moreland
"You deductive motherfucker, you" - Lester Freamon

Ooooh doen we The Wire quotes? Zelf aan rewatch #2 bezig, seizoen 3 is net afgelopen. Toch al een paar keer strijk gelegen met de geniale dialogen.

"Fool, if it weren't for Sergei here, you and your cousin both would be some cadaverous motherfuckers" - Proposition Joe
Pff, ik ging The Wire bekijken tijdens mijn zomerverlof maar het is er niet van gekomen (weeral).
In de plaats wel een hoop films gezien waaronder een aantal uit het XXXX topic.

Moeten eens een rewatch hier organiseren. Ook al weer 10 jaar geleden. Zeker nu in mijn hoofd, HBO eindelijk een gelijkwaardig zoniet betere serie uit de grond heeft gestampt met Succession.

..
*Duikt weg*

Moeten eens een rewatch hier organiseren. Ook al weer 10 jaar geleden. Zeker nu in mijn hoofd, HBO eindelijk een gelijkwaardig zoniet betere serie uit de grond heeft gestampt met Succession.

..
*Duikt weg*
Waarom wegduiken voor een geheel objectieve vaststelling?

Bunk: "I'm just a humble motherfucker with a big ass dick."
Freamon: "you give yourself too much credit"
Bunk: "ok then. I ain't all that humble"

McNulty: "Lay off the Greeks, they invented civilization"
Bunk: "yeah, ass fucking too"

Ik was ook heel erg fan van E zijn vaste vriendin, ben haar naam kwijt. (Snelle IMDb search, Sloan).

Emmanuelle Chiriqui is ook gewoon waantzinnig knap.

XCOHMVM.jpeg

..
*Duikt weg*
Volledig mee akkoord.

Alleen staan The Sopranos voor mij nog net boven die 2 prachtreeksen.

Ben nog altijd aan Twin Peaks bezig.

De oude reeksen, top.

Maar bepaalde afleveringen van dat seizoen uit 2017, zijn bijna onbekijkbaar imo. Bizarre scenes, bizar gemonteerd, in een bizar tempo.

Gelukkig ook een paar normale afleveringen voorlopig, maar aflevering 8 weer veel te lange bizarre scenes waar ik serieus mijn bedenkingen bij heb.

Voorlopig echt geen fan van de nieuwere reeks. Ook veeeeel te weinig scènes in Twin Peaks.

Op aanraden van iemand hier (paar pagina’s terug) naar Shameless beginnen kijken. So far so good. Eerste aflevering was wel extreem hectisch maar dat is precies al wat gebeterd. Of ik ben er gewoon aan geworden, dat kan ook.

Ook instant verliefd geworden op Fiona. Wat een prachtige vrouw is dat seg.

EDIT: Omdat een foto meer zegt dan duizend woorden

Emmy-Rossum-Hot6138.jpg

Laatst bewerkt:
Op aanraden van iemand hier (paar pagina’s terug) naar Shameless beginnen kijken. So far so good. Eerste aflevering was wel extreem hectisch maar dat is precies al wat gebeterd. Of ik ben er gewoon aan geworden, dat kan ook.

Ook instant verliefd geworden op Fiona. Wat een prachtige vrouw is dat seg.

EDIT: Omdat een foto meer zegt dan duizend woorden

Emmy-Rossum-Hot6138.jpg
Shameless (enkel Amerikaanse versie gezien, dus als iemand tips heeft waar ik de originele versie kan streamen: please do) is voor mij één van de topreeksen die ik in mijn leven gezien heb. Voor iemand die opgegroeid is in een arbeidersmilieu vol drank en sociale (mentale) problemen is deze serie één en al herkenning.

Over Twin Peaks: ik heb daar akelige herinneringen aan van toen ik als kind fragmenten van deze serie zag toen mijn moeder dit keek (muziekje zit nog altijd in mijn hoofd), maar heb hem dus nog nooit gezien. Is hij enkel te streamen via Streamz?

Terug
Bovenaan