Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De eerste afleveringen van het nieuwe seizoen van It's always sunny in Philadelphia.
Blijft goed!

In het laatste seizoen van Abbot Elementary deden ze ook een aflevering mee, totaal onverwacht maar ook funny. De combinatie leek raar in mijn hoofd op begin maar het klopte wel.

In het laatste seizoen van Abbot Elementary deden ze ook een aflevering mee, totaal onverwacht maar ook funny. De combinatie leek raar in mijn hoofd op begin maar het klopte wel.
De 1ste afl van het nieuwe seizoen is de cross over afl met Abbot Elementary, maar dan vanuit het It's always sunny standpunt :biglaugh:

Een paar dagen geleden What We Do In The Shadows uitgekeken. Een mockumentary over de absurde belevenissen van een paar knotsgekke vampiers. Brilliant, lekker absurd en gewoon weg hilarisch. Die langharige vampiers konden mij wel krijgen... O wacht. :unsure:
Zeer jammer dat het voorbij is, maar aan de andere kant was het er dan misschien weer te veel op achteruit gegaan. Lang geleden dat ik nog zo'n leuke serie had gezien!
Heeft iemand nog aanraders van dit formaat? (De film heb ik al gezien.)

Als muziekfan kan ik uiteraard niet vergeten te vermelden dat de intro mij erg ligt en ik ook veel andere interessante, onbekende nummers heb gehoord tijdens de aftiteling. Had het niet aan deze serie gelegen, ik had ze nooit gekend.

Inderdaad dat is gewoon geniaal

Tulsa king, net S2 afgekeken, ik ben wel fan moet ik zeggen... Sly still got it... S3 zou mid 2026 uitkomen? Met die teaser in ep 10 wil ik dit wel verder kijken eigenlijk

Off-topic, maar een klein gelukje, mijn favoriete TV serie als kind... 3D printed figuurtjes geschilderd door mijn (75 jarige) vader :biglaugh: Schaal 1:64, zoals Matchbox dus.

Paradise (via Disney+ / Hulu)
Sterke personages en een meeslepend verhaal. Vooral aflevering 7 vond ik heel sterk. Goede uitdieping personages. Hier en daar wel een rare plothole maar niets storend.

Komt blijkbaar ook een seizoen 2 van in 2026, dus ben benieuwd.

Untamed : Meisje valt van El Capitan naar beneden en norse flik Eric Bana mag het onderzoek leiden. Serie met erg veel mooie landschappen en voor maar 6 afleveringen veel subplots. Niet dat ik dat erg vond, ze waren best wel boeiend om te volgen maar het leidt soms wat af van het hoofdverhaal. De makers hebben toch wel goed nagedacht over deze serie en zetten je als kijker een paar keer op een spoor om daarna iets totaal anders te doen. Ofwel hadden ze mij gewoon goed liggen, dat kan ook. 7,5/10

Laatste it's always sunny in Philadelphia (s17e03) - lang geleden dat ik nog zo moeten lachen heb, wat een classic IASIP aflevering :rofl:

Murderbot

Omdat ik m'n eigen 'beeld' van de boeken niet echt wou verstoren heb ik het ff uitgesteld. Maar uiteindelijk toch maar beginnen kijken.
Ik zit halverwege nu.

Ik had me Murderbot meer richting vrouwelijke kant voorgesteld. Dus het is wat jarring om het gespeeld te zien worden als man.
De innerlijke monologen vanuit de boeken vind ik grappiger dan die uit de serie. Da's te begrijpen aangezien hij het in de serie vaker moet doen met korte remarks. En die zijn eerder voorspelbaar.

Visueel ziet het er in 't algemeen wel ok uit voor een luchtige sci-fi, maar de armor van Murderbot vind ik toch wat cheap. Het lijkt bijna op iets dat ze nog hebben gevonden in de costume department van The Power Rangers ofzo :unsure:

De eps van 20min zijn steeds snel om, dus ik verveel me niet. Maar het mag allemaal wat snediger, grappiger en brutaler.

Eergisteren begonnen met What we do in the shadows (wil wat tijd laten tussen seizoen 1 & 2 van Carnival Row) en best vermakelijk zoals sommigen al aangaven. De film had ik enkele jaren geleden al gezien en vond ik toen wel een originele invalshoek hebben.

Daredevil: Born again
Gisteren uitgekeken. Top seizoen, opnieuw die donkere rauwe sfeer.
Vincent D'Onofrio speelt opnieuw een geniale Kingpin.
Enja, Frank is back

Ben net klaar met Murderbot en kan me volledig vinden in @vloet s review. Het was allemaal net iets te luchtig en braaf om echt potten te breken. Nog altijd wel de moeite om is te zien want het is zeker entertainend maar in vergelijking met apples flagship scifi shows zoals Silo, Severance of zelfs Dark Matter, Foundation of For All Mankind komt deze daar iets onder in binnen. Had het gevoel dat er meer inzat. Benieuwd of deze hernieuwd wordt. Klinkt nu misschien wat negatief want zou nog altijd wel aanschuiven voor een volgend seizoen.

Untamed.
Ik heb de slechte recensie in Humo links laten liggen en heb deze miniserie graag gevolgd. Prachtige beelden en - wat de Humoreporter ook moge beweren - goede acteerprestaties. Het verhaal heeft verschillende tentakels maar geen enkele lijkt overbodig te zijn. Het bleef boeien. De ervaren film- en/of seriekijker ziet het einde wel aankomen.

Untamed.
Ik heb de slechte recensie in Humo links laten liggen en heb deze miniserie graag gevolgd. Prachtige beelden en - wat de Humoreporter ook moge beweren - goede acteerprestaties. Het verhaal heeft verschillende tentakels maar geen enkele lijkt overbodig te zijn. Het bleef boeien. De ervaren film- en/of seriekijker ziet het einde wel aankomen.
Ik vond deze op zijn best gemiddeld. Ondanks dat het maar 6 episodes zijn, vond ik het toch te langdradig. Ik volg de recensie in de Humo meer. 6/10.

Ik had de humoristische insteek niet zien aankomen en daardoor viel deze tegen. 6/10.

Ook deze blijft hangen op 6/10. Niet wauw. Gratis te bekijken via VRT Max trouwens.

Veel te afgestreken karakters en vlak verhaal. Sjans dat ik een goed boek had terwijl mijn vrouw keek. 4/10.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan