Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

30 Rock eens opnieuw begonnen. Laatste 2 seizoenen nooit uitgekeken.

Ik weet da'k vorige maand nog Arrested Development erboven zette, maar als ge een beetje mee zijt met die "late night snl" setting, en al de spoofs die er met gepaard gaan, is dit misschien wel
de beste comedy serie ooit. Yeah boven Sunny. Boven Curb. Boven AD. I said it.

Helpt hier ook wel dat mijn vrouw meekijkt, en geen second meelacht. Terwijl ik de grappen al ken en de helft van de tijd lig te sterven.
30 Rock is toch wel de serie denk ik met het meest aantal (geslaagde) moppen per minuut.

Spijtig dat deze nog veel te weinig wordt vermeld in de toplijsten van comedy.

‘I don’t need therapy, I’m just mentally ill’

30 Rock is toch wel de serie denk ik met het meest aantal (geslaagde) moppen per minuut.

Samen met Arrested Development de 2 grootste hit and misses voor mij. Beide de kans gegeven en nooit de hype gesnapt. Not my cup of humor denk ik dan.

S4 van Mythic Quest terug beter na de slomp van S3. Ben nog maar begonnen en het haalt niet het niveau van S1 en 2, maar binge worthy. Ga nog wat verder kijken.

24 seizoen 1 en 2 afgelopen weken uitgekeken. Toch gek hoe ik me bepaalde scenes/gebeurtenissen nog kon herinneren terwijl het toch een dikke 20 jaar geleden is dat ik ze nog gezien heb.

En ja, damn, dat is al reeds een dikke 20 jaar geleden. Elisha Cuthbert is er godverdomme 42 ondertussen. Die zag er drop dead gorgeous uit destijds.

Te verwachten natuurlijk want t'is van Cuaron (Children of Men, Gravity, Y tu mamá también, Prisoner of Azkaban, ...) maar verdorie Disclaimer was echt straffe kost. 👌

Blanchett is zoals gewoonlijk weer een force of nature maar toch al weer even geleden dat ik Kevin Kline aan het werk zag en ook die verdwijnt hier volledig in een atypische rol als nooit te voren. Voeg daar nog een kleinere rol voor een onherkenbare Sacha Baron Cohen aan toe en je zit met een cast om u tegen te zeggen.

Vind 30 Rock en Arrested Development waarschijnlijk de series met de beste jokes. Maar Parks and Rec en Community vind ik betere comedy series. If that makes sense.

Begonnen aan Narcos na een aantal maanden geleden de boeken van Don Winslow gelezen te hebben over de War On Drugs in Mexico.
Wel, als je fan bent van Narcos ga je die boeken (zeker zijn Power of The Dog trilogy) ook heel goed vinden. Gigantisch veel raaklijnen waardoor ik zelfs vermoede dat Don Winslow 1 van de schrijvers van de serie was maar dat is toch niet het geval.

Te verwachten natuurlijk want t'is van Cuaron (Children of Men, Gravity, Y tu mamá también, Prisoner of Azkaban, ...) maar verdorie Disclaimer was echt straffe kost. 👌

Blanchett is zoals gewoonlijk weer een force of nature maar toch al weer even geleden dat ik Kevin Kline aan het werk zag en ook die verdwijnt hier volledig in een atypische rol als nooit te voren. Voeg daar nog een kleinere rol voor een onherkenbare Sacha Baron Cohen aan toe en je zit met een cast om u tegen te zeggen.
Zeer goed, idd!

Peaky Blinders uitgekeken eergisteren. Wat een geweldige rit :love: Moeilijk om de seizoenen te rangschikken imo. Ze zijn allemaal wel goed. De eerste wellicht wel beter dan de latere.

S6 beetje vreemd seizoen wel, niet per se slecht of zo, maar 't steekt wel op een andere manier in elkaar. Wellicht door covid vermoed ik, gezien het in 2022 is uitgekomen. Ik was ook totaal niet mee dat Helen McCrory gestorven, dat gaat ongetwijfeld ook wel een invloed hebben gehad.

Tommy Shelby gaat toch heel hoog scoren op mijn lijst van favo personages. Sowieso vond ik het acteerwerk in deze serie fenomenaal tout court.

24 seizoen 1 en 2 afgelopen weken uitgekeken. Toch gek hoe ik me bepaalde scenes/gebeurtenissen nog kon herinneren terwijl het toch een dikke 20 jaar geleden is dat ik ze nog gezien heb.

En ja, damn, dat is al reeds een dikke 20 jaar geleden. Elisha Cuthbert is er godverdomme 42 ondertussen. Die zag er drop dead gorgeous uit destijds.
Check dan zeker eens 'The girl next door' :wink:

Tender Hearts: op VRT Max gekeken. Niet super. Leuk tussendoortje wel. Meer romantiek als komisch.

Begonnen aan Careme op AppleTV+.

Veelbelovend en alvast een aantal magnifieke setpieces gezien uit die era in de eerste afleveringen.

Terug
Bovenaan