Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ook bezig met Sirens (tem ep3) and I love it! Goeie mix van intrige, zware onderwerpen en humor.

Ben ik nu intelligent of net niet? :unsure:

Gisteren begonnen met Lore op Prime. Aardig gemaakt en als kind al een fascinatie voor legendes.
(De rest staat op het lijstje.)

Mobland S1: op 2 dagen gebinged en zeer aangenaam verrast, goede cast en story. Aanrader

The last of Us S2: Ben maar tot afl 5 geraakt en afgehaakt. Moest mij door iedere aflevering worstelen, vond het verschrikkelijk saai.

Murderbot afl 1 & 2: Ga het ook houden bij enkel deze 2. Zie graag scifi maar hier vond ik niets aan.

Andor S2: Voor mij is dit de beste star wars serie/film sinds ooit denk ik. Aanrader

Nu eens aan Dept Q beginnen

Aflevering 7 van Paradise, 'The Day', is het meest intenste stukje tv van 2025. Hoe de horror steeds verder opgebouwd wordt, om uiteindelijk te ontaarden in emotionele realisatie. Als James Marsden en Sterling k Brown hier geen Emmy erkenning voor krijgen, is het diefstal.

Aflevering 7 van Paradise, 'The Day', is het meest intenste stukje tv van 2025. Hoe de horror steeds verder opgebouwd wordt, om uiteindelijk te ontaarden in emotionele realisatie. Als James Marsden en Sterling k Brown hier geen Emmy erkenning voor krijgen, is het diefstal.
Ook beginnen zien. Eerste aflevering begint wel al goed

Department Q gezien, had er nog niet eerder van gehoord voor het op Netflix bij de nieuwe verscheen maar aangenaam verrast. Soort van House maar dan Schots en in politiejas. Schitterende acteurs ook imo, hopelijk meer seizoenen.

Department Q gezien, had er nog niet eerder van gehoord voor het op Netflix bij de nieuwe verscheen maar aangenaam verrast. Soort van House maar dan Schots en in politiejas. Schitterende acteurs ook imo, hopelijk meer seizoenen.
Ook aan het checken, sterke acteerprestaties idd!

"When Life Gives you Tangerines" op Netflix
Normaal gezien is dit niet het soort reeks waar ik naar kijk, maar wel naar de smaak van de vrouw des huizes en daarom er samen met haar naar beginnen kijken.
En tot mijn eigen verrassing vond ik het erg goed. Het gaat traag en zeker in het begin had ik moeite met al die Koreaanse namen, maar het is zo mooi gemaakt en het grijpt je vast en laat je niet meer los. Een best aangrijpend verhaal (het leven van een arm plattelandsmeisje) in een mooi kader (Jeju, Zuid-Korea van 1950 tot nu) geplaatst.

Laatst bewerkt:
"When Life Gives you Tangerines" op Netflix
Normaal gezien is dit niet het soort reeks waar ik naar kijk, maar wel naar de smaak van de vrouw des huizes en daarom er samen met haar naar beginnen kijken.
En tot mijn eigen verrassing vond ik het erg goed. Het gaat traag en zeker in het begin had ik moeite met al die Koreaanse namen, maar het is zo mooi gemaakt en het grijpt je vast en laat je niet meer los. Een best aangrijpend verhaal (het leven van een arm plattelandsmeisje) in een mooi kader (Jeju, Zuid-Korea van 1950 tot nu) geplaatst.
Als je deze goed vond zeker Reply 1988 een kans geven!

Deze weekend Duster beginnen zien (4 afleveringen gezien) en vind het goeie serie.

Vooral de intro is de max :)

Bedankt om Mobland aan te raden, want was echt top. Het ging misschien wel allemaal te snel, in de zin dat er meer afleveringen mochten zijn en

Dat mes in Harry zijn borst was een beetje ongeloofwaardig. Wetende dat hij (gok ik) in seizoen 2 ook gaat meespelen, lijkt het me onnodig om dit erin te steken imo.

Seizoen 2 van Andor uitgekeken. Beste Star Wars serie die er is, by far. En nu wil ik zo snel mogelijk Rogue One nog eens zien.

Halt and Catch Fire(2014-2017)

Eindelijk uit. Relatief trage "binnenshuise" serie over de computer revolutie die in 1983 ontketent en ergens mid jaren 90 eindigt. Denk Mad Men for the computer age, maar dan een kwart van de cast, en het budget. Maar daarom niet minder goed. Geen enkele dip in kwaliteit over 40 episodes heen.

Zeer natuurlijk geschreven personages en een sterke toonzetter van de tijdperken waarin het zich afspeelt. Niets actie. Puur dialoog.

Destijds gecharmeerd geraakt door Mackenzie Davis haar warme interactie met mijn oude favoriet daar, Norm MacDonald. En ze stelde allesbehalve teleur.
Al waren de echte sterren van de show, wel Donna & Gordon. Ohh dat laatste seizoen.
Bescheiden meesterwerkje.

The Rehearsal s2

Totaal flabbergasted, why isnt this talked about more? Mijn eerste aanraking met Nathan Fielder en je voelt gewoon dat dit zo'n legendarische serie wordt waar binnen 50 jaar nog over gepraat wordt.

Absoluut jaloers op het brein van Nathan Fielder

Terug
Bovenaan