Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

White Lotus S3: trage opbouw. Leuke locatie, Thailand.
Tijdens seizoensfinale had ik meer een gekkere ontknoping verwacht zoals in voorgaande seizoenen.

Al bij al top serie, maar deze was niet het beste seizoen van de 3.
S2 vond ik het beste (Italië) met leukere plottwist en karakter ontwikkeling.
Helemaal mee eens. Waarschijnlijk het ‘minste’ seizoen, maar kon het nog steeds zeer hard pruimen. Altijd leuke locaties, altijd leuke cast, …

Er ontbrak voor mij ook iets. Achteraf misschien het gevoel dat er meer potentieel zat in bepaalde situaties/verhaallijnen. Maar ik kan het niet helemaal duiden.

Ik dacht echt dat de boot van Belinda en haar zoon nog ging ontploffen in de laatste shot :biglaugh: Al had dat weinig subtiel geweest. In ieder geval nog iets van extra twist.

Iemand een idee waarom de vader van het gezin er voor koos om zijn jongste zoon geen vergiftigd drankje te geven? Mogelijk omdat hij zijn andere 2 kinderen te verwend vond? En dacht dat zijn jongste zoon als enigste nog wel op zijn pootjes ging terechtkomen?

Schitt’s Creek op Netflix.

Het eerste seizoen kwam wat traag op gang, maar nu in seizoen 3 en al meermaals plat gelegen van het lachen.
Ik heb het volledig uitgezien, maar het was soms van moeten omdat ik toch al zover zat.

'k Weet niet, ik vond het wat over the top met de gay trekjes en gewoonweg niet grappig :unsure:

Helemaal mee eens. Waarschijnlijk het ‘minste’ seizoen, maar kon het nog steeds zeer hard pruimen. Altijd leuke locaties, altijd leuke cast, …

Er ontbrak voor mij ook iets. Achteraf misschien het gevoel dat er meer potentieel zat in bepaalde situaties/verhaallijnen. Maar ik kan het niet helemaal duiden.

Ik dacht echt dat de boot van Belinda en haar zoon nog ging ontploffen in de laatste shot :biglaugh: Al had dat weinig subtiel geweest. In ieder geval nog iets van extra twist.

Iemand een idee waarom de vader van het gezin er voor koos om zijn jongste zoon geen vergiftigd drankje te geven? Mogelijk omdat hij zijn andere 2 kinderen te verwend vond? En dacht dat zijn jongste zoon als enigste nog wel op zijn pootjes ging terechtkomen?
Omdat lochy als enige positief antwoorde op het kunnen leven zonder hun bodemloze put aan geld, al de rest had op één of andere manier aangegeven niet te kunnen leven zonder hun weelde van vandaag...
Zijn vrouw meermaals en sprak over dat het zonder geld haar leven geen zin meer had
Andere zoon, dat zijn carrière onlosmakelijk verbonden was aan zijn (succesvolle) vader
Dochter in de laatste ep nog over het toch niet op retraite te willen gaan omdat ze airco en deftit eten zou missen

The Lovers: via VRT Max gezien. Leuk tussendoortje wel. Geen topper, daarvoor is het wat te melig bij momenten en te voorspelbaar. Maar al bij al wel genietbaar.

Silo seizoen 1: goed eerste seizoen met, ik had niet anders verwacht, zeer sterke acteerprestaties.
Net als je denkt dat een bepaalde aflevering te saai en langdradig is, stoppen ze net dat beetje mysterie erin om je te doen kijken naar de volgende aflevering.
Op naar seizoen 2 dus

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ‘the pitt’ al gekeken? Deze serie krijgt serieuze goede reviews.
Normaal geen fan van ziekenhuisseries maar deze serie was vanaf aflevering 1 geweldig! Ik weet dat het niet origineel is na '24', maar het blijft toch vrij uniek om min of meer in real time te kunnen meevolgen tijdens een shift.

Seizoen 2 komt eraan in 2026 en zal plaatsvinden tijdens 4th of July!

Zero Day

De Niro zeer sterke acteerprestatie, maar het plot werd magerder en magerde naarmate de afleveringen vorderden. Begon zeer sterk, tegen het einde was ik verveeld en moest ik sleuren en trekken om tot het einde uit te kijken.

Paradise op Disney +, eerste episode was ineens top, vooral dat einde was ff een mindfuck. E2 en 3 was wat minder, maar vanaf e4 zeer spannend en ik kijk enorm uit wat ze met s2 gaan doen! Aanrader!

The Day of the Jackal

Best een goeie adaptatie van het originele idee naar de hedendaagse tijd.
Kijkt best lekker weg en smaakt naar meer.

Het einde van S1 wringt bij mij wel wat. De gehele serie heeft een bepaalde flow die opeens verbroken wordt. Mij lijkt het dat het auto ongeluk het einde van de serie had moeten zijn en dat het deel erachter (in Boedapest wat ze niet op scherm vermelden, waar ze dat normaal wel telkens doen) erbij is geplakt als soort van aankondiging voor seizoen 2.

Het doet geen afbreuk aan de serie, maar het stoorde mij.

Seizoen 1 via VRTMax te bekijken tot 04/09/2025

Black Mirror, nieuw seizoen.

Eulogy en Common People hakken er wel serieus in. De komende dagen de rest ontdekken.

Net Common People gezien maar moet er nog even van bekomen. Ik kon me echt zwaar inleven eerlijk gezegd. Chris O Dowd & Rashida Jones waren fantastisch trouwens.
Black Mirror, ik voel me soms zo slecht achteraf maar ben altijd zo tevreden dat ik het gezien heb. Uitzonderlijke serie.

The Day of the Jackal

Best een goeie adaptatie van het originele idee naar de hedendaagse tijd.
Kijkt best lekker weg en smaakt naar meer.

Het einde van S1 wringt bij mij wel wat. De gehele serie heeft een bepaalde flow die opeens verbroken wordt. Mij lijkt het dat het auto ongeluk het einde van de serie had moeten zijn en dat het deel erachter (in Boedapest wat ze niet op scherm vermelden, waar ze dat normaal wel telkens doen) erbij is geplakt als soort van aankondiging voor seizoen 2.

Het doet geen afbreuk aan de serie, maar het stoorde mij.

Seizoen 1 via VRTMax te bekijken tot 04/09/2025
Ben eraan begonnen en de start was idd sterk, maar ben halverwege afgehaakt
Weer zo'n typisch voorbeeld van een serie die veel korter kon verteld worden maar toch clichématig langer wordt uitgerokken dan nodig. Die back stories van die agente (Jaja, work life balance is lastig, maar ook voor mensen met een normaal beroep) en van de Jackal zelf haalden alle tempo eruit.
Jammer wel, want begon wel degelijk veelbelovend

The White Lotus S3

Het ziet er weer allemaal geweldig uit maar inhoudelijk vond ik dit veruit al het minste seizoen van de 3. Ben echt wat op mijn honger blijven zitten.

Zero Day

De Niro zeer sterke acteerprestatie, maar het plot werd magerder en magerde naarmate de afleveringen vorderden. Begon zeer sterk, tegen het einde was ik verveeld en moest ik sleuren en trekken om tot het einde uit te kijken.
Ik heb de eerste aflevering niet uitgekeken. Halverwege ergens afgehaakt.

Black mirror: eerste 3 afleveringen nieuwe seizoen: Ik blijf wat op mijn honger zitten. Ik snap waarom Charlie Brooker er eerst de brui wou aangeven. Sommige van de 'verregeaande concepten' voelen gewoon anders aan in tijden met AI precies. Heeft voor mij niet meer dezelfde nasmaak. Common People bijvoorbeeld, ik lees dat iedereen dit zo zwaar vind. Snap het wel hoor, maar vind het een beetje een over the top verhaallijn. Doet me niet zoveel, die ads zijn er zo ver over dat het de realiteit er wat uithaalt ofzo? Mis dat vleugje realisme. Ik kan het niet goed uitleggen.. Kijk wel al erg uit naar aflevering 6!

Random aanrader: Common Side effects: Toevallig op mijn pad gekomen en echt heel leuke casual tv. Vind het echt goed, aanrader! Benieuwd wat anderen ervan vinden :)

Silo seizoen 2 op twee dagen uitgekeken.
Ongelooflijk goede serie. Soms wat traag vooruitgaand, maar maakt het zeker niet slechter.

Nu Dark Matter (blijkbaar ook een pareltje op apple+)

Terug
Bovenaan