Severance S2
Sterk seizoen, maar nu moet ik helaas wachten gelijk de rest tot er meer afleveringen zijn.
Adolescence
Lijkt te beginnen als een soort van moordmysterie/crimedrama, maar uiteindelijk ligt de focus meer bij het persoonlijk kdrama. Knappe acteerprestaties en vrij aangrijpend(ook al hebben wij hier geen kinderen). Ik vond wel dat de serie heel kort door bepaalde plotpunten heengaat en nogal snel/abrupt eindigt.
Devil May Cry (de nieuwe netflix-versie)
Ik zag reddit reageren met beperkte positiviteit en voor eens hadden ze gelijk. De animatie is meestal degelijk(met bedenkelijke CGI helaas) en de cheesy muziek-keuzes spraken mij wel aan.
Dat gezegd zijnde: ik begin Adi Shankar zijn schrijfstijl beuh te worden. Er is zoveel nodeloos gevloek(niet op een deftige Deadwood-manier) en de sociale thema's die hij als schrijver wilt aankaarten, maar het is zo expliciet dat het gewoon prekerig overkomt.. net zoals in de latere seizoenen van Castlevania.
Ik weet dat de Devil May Cry games een flinterdun-verhaaltje hebben, maar dit stelde me wel teleur. Deze serie voelde overigens ook aan alsof het een gemeen kantje had tegenover de games die veel luchtiger zijn...