Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Reacher 3 keek weer vlot weg maar het eerste seizoen was toch het beste. Ook leuk om the dutch giant is aan het werk te zien als bad guy maar acteren kan hij wel echt niet.

The White Lotus duidelijk het seizoen te veel. Daar zit nu eens echt niets meer in.

Reacher 3 keek weer vlot weg maar het eerste seizoen was toch het beste. Ook leuk om the dutch giant is aan het werk te zien als bad guy maar acteren kan hij wel echt niet.

The White Lotus duidelijk het seizoen te veel. Daar zit nu eens echt niets meer in.
Richters speelt hier nu wel een zeer karikaturale rol in, maar ik denk ook niet dat er in hem een groot acteur (pun intended) verscholen zit. De rest van zijn acteercarrière zal wel gelijkaardige rollen opleveren. Wel een sympathieke kerel, als je zijn YT-kanaal volgt.

Persoonlijk vind ik van wel. Voor mij heeft het heel veel Lost vibes met een vleugje horror.
De acteerprestaties vind ik nog redelijk meevallen van de meesten, er zijn andere series die ik gezien heb waar ik er mij veel erger kon aan storen.
Vind het ook wel een meer dan degelijke serie. En idd, de acteerprestaties vallen toch mee? Heb nu bij geen enkele acteur of actrice het gevoel dat ie er niets van bakt.

Vind het ook wel een meer dan degelijke serie. En idd, de acteerprestaties vallen toch mee? Heb nu bij geen enkele acteur of actrice het gevoel dat ie er niets van bakt.
Ik had ook niet dat gevoel. Bij bv The Walking Dead was het veel erger.

Severance S2

Sterk seizoen, maar nu moet ik helaas wachten gelijk de rest tot er meer afleveringen zijn.

Adolescence

Lijkt te beginnen als een soort van moordmysterie/crimedrama, maar uiteindelijk ligt de focus meer bij het persoonlijk kdrama. Knappe acteerprestaties en vrij aangrijpend(ook al hebben wij hier geen kinderen). Ik vond wel dat de serie heel kort door bepaalde plotpunten heengaat en nogal snel/abrupt eindigt.

Devil May Cry (de nieuwe netflix-versie)

Ik zag reddit reageren met beperkte positiviteit en voor eens hadden ze gelijk. De animatie is meestal degelijk(met bedenkelijke CGI helaas) en de cheesy muziek-keuzes spraken mij wel aan.

Dat gezegd zijnde: ik begin Adi Shankar zijn schrijfstijl beuh te worden. Er is zoveel nodeloos gevloek(niet op een deftige Deadwood-manier) en de sociale thema's die hij als schrijver wilt aankaarten, maar het is zo expliciet dat het gewoon prekerig overkomt.. net zoals in de latere seizoenen van Castlevania.

Ik weet dat de Devil May Cry games een flinterdun-verhaaltje hebben, maar dit stelde me wel teleur. Deze serie voelde overigens ook aan alsof het een gemeen kantje had tegenover de games die veel luchtiger zijn...

Silo S02 bijna uit gekeken -> Top serie voor mij, kan niet wachten op S03
Why women kill -> op vraag van de vrouw maar ik kon er ook nog naar kijken.
Crazy ex-girlfriend -> Na vier afleveringen, okay-ish, maar die musical stukjes -> wie the f*ck dacht dat dat een goed plan was!

Silo S02 bijna uit gekeken -> Top serie voor mij, kan niet wachten op S03
kvind het ook een goeie serie, maar de reparatie scene van de generator 'S01-ep3' was wel lachwekkend slecht als je ook maar een beetje van stoom, generators of mechanica kent. twas een regelrechte grap

kvind het ook een goeie serie, maar de reparatie scene van de generator 'S01-ep3' was wel lachwekkend slecht als je ook maar een beetje van stoom, generators of mechanica kent. twas een regelrechte grap
Dat heb je wel altijd natuurlijk. Als IT'er zie je ook regelmatig IP addressen met 5 cijfers ipv 4 passeren of een "website" die openstaat op localhost of 192....

Ik ken niks van mechanica en stoom , dus I had a good time ! :cool:
Geen idee trouwens hoe ver ze afwijken van het verhaal in de boekenserie. Misschien was de schrijver in kwestie slecht op de hoogte van die topics.

Ik vond dat een ijzersterke aflevering. Maar ik kan wel begrijpen dat de spanning niet werkt als er daadwerkelijk fouten worden gemaakt en je die als vakpersoon oppikt...

Ik ben erg fan van de serie, dacht na S1 dat er niet veel meer te vertellen zou zijn, maar ze hebben een goed verhaal gevonden om het verder te zetten. Kan al niet wachten tot de rest uitkomt. Meteen al twee seizoenen aangekondigd, ook al dat er daarna geen meer gaan komen. Dat is voor mij perfect.

White Lotus S3: trage opbouw. Leuke locatie, Thailand.
Tijdens seizoensfinale had ik meer een gekkere ontknoping verwacht zoals in voorgaande seizoenen.

Al bij al top serie, maar deze was niet het beste seizoen van de 3.
S2 vond ik het beste (Italië) met leukere plottwist en karakter ontwikkeling.

Schitt’s Creek op Netflix.

Het eerste seizoen kwam wat traag op gang, maar nu in seizoen 3 en al meermaals plat gelegen van het lachen.

Daredevil: born again.
Marvel zoals ik ze het liefst heb: street level heroes.
Deze is een slow burner en de gevechten zijn dun gezaaid.
Maar die er wel zijn zijn brutaal en knap in beeld gebracht.
Opnieuw een geweldige Vincent D’Onofrio als Kingpin.

Adolescence meegekeken met de madame omdat vanuit haar job zij dit best een interessante serie leek vinden. Begint als murder mystery in de eerste 2 afleveringen, daarna verandert de insteek naar meer een karakterstudie en de 4de aflevering het emotionele leed. Had eigenlijk toch best een extra aflevering mogen hebben met de rechtszaak of toch de nasleep ervan vind ik, al begrijp ik wel dat de makers het einde open willen laten. 7/10

The White Lotus (S1-3)

Ik heb deze serie gebinge-watched sinds zaterdag. Leuke serie met drama, komedie etc. Het eerste seizoen is naar mijn mening de beste. De manager heeft een prominente rol (i.t.t. die van S3) en dat kibbelen over die kamer vond ik amusant en tegelijkertijd realistisch. Verder vond ik dat er een leuke connectie was tussenin de seizoenen (Tanya, Greg en Belinda).

Seizoen 3 vond ik aan de magere kant, ondanks dat Walton Goggins meedeed. Vele scenes/afleveringen leken opvullingen en het was wachten op de climax en dan nog was het nogal gerushed. Overigens; het verhaal wordt altijd verdeeld tussen 3 groepen van bezoekers, zij het familie/koppel of vrienden (+ medewerkers). Wel dit seizoen vond ik de vrouwengroep met de bekende celebrity totaal overbodig. Het voegde niks toe aan het verhaal verder dan 10 seconden in de climax. Jammer.

Het is een goede serie maar niet aan te raden voor mensen die aan traag tempo haten.

Terug
Bovenaan