Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

A Thousand Blows

Twee afleveringen ver en ben nog niet helemaal mee ofzo? 't Is in ieder geval niet iets dat ik nog niet eerder gezien heb. Weet niet of ik verder ga kijken.

Wat is dat? Een afkorting? Ben nieuwsgierig. Zoeken op QFT en serie levert niets op helaas.
Toen ik het postte twijfelde ik nog even of dat tegenwoordig nog vaak gebruikt werd. Maar idd, quoted for truth.

Severance

Lang geleden dat ik de ene na de andere aflevering van een serie er zo doorgejaagd heb. Net begonnen met S02.

Ludwig, seizoen 1: gekeken via VRT Max. Best een vermakelijke serie met een leuke insteek. De 'case of the week' is soms niet top maar acteerwerk wel en het hoofdverhaal biedt genoeg spanning en mysterie om te willen blijven kijken. De humor werkt ook goed. Ook de balans tussen spanning/mysterie en humor zit goed. Zes afleveringen van 1 uur dus erg snel door. Blij dat ik hier aan begonnen ben én dat er een tweede seizoen van komt.

Eerder toevallig op Canvas tegen gekomen en blijven kijken. Ludwig is inderdaad een vermakelijke serie met een leuke insteek, mysterie en humor. Ik ga niet beweren dat het een top serie is, maar het kijkt wel lekker weg (en ben ook blij dat er een 2de seizoen komt).

(Seizoen 1 beschikbaar via VRT MAX tot woensdag 14/05)

Arrested Development S1-S3.
Een van de beste comedyreeksen die ik ooit gezien heb. Niveau en tempo liggen verschroeiend hoog. Imo zelfs vergelijkbaar met de Golden Age van The Simpsons (S2-S8). Schitterend hoe sommige grappen (subtiel) consequent worden doorgetrokken. Hoogtepunt is voor mij de parodie op Mrs. Doubtfire in S2. :lol:

The Knick

Trekt direct uw aandacht en laat niet los tot het einde. 2 seizoenen die zeer "strak" aanvoelen. Ik heb nooit het gevoel hier gehad gelijk ik bij andere, moderne series vaak zie van "Ooh ok, nu moeten we deze oninteressante sideplot even volgen". Sterk geacteerd over de hele lijn, een zeer interessante setting waarbij ik constant de nood voel om te googelen of ze rond 1900 al dan niet bezig waren met bepaalde behandelingen.

Een van de beste comedyreeksen die ik ooit gezien heb. Niveau en tempo liggen verschroeiend hoog. Imo zelfs vergelijkbaar met de Golden Age van The Simpsons (S2-S8). Schitterend hoe sommige grappen (subtiel) consequent worden doorgetrokken. Hoogtepunt is voor mij de parodie op Mrs. Doubtfire in S2. :laugh:
Eén van mijn all-time favorieten :)

Gob is zo'n fantastisch personage, denk dat iedere scene in die eerste drie seizoenen met hem gewoon grappig zijn.
Geniaal.

Een van de beste comedyreeksen die ik ooit gezien heb. Niveau en tempo liggen verschroeiend hoog. Imo zelfs vergelijkbaar met de Golden Age van The Simpsons (S2-S8). Schitterend hoe sommige grappen (subtiel) consequent worden doorgetrokken. Hoogtepunt is voor mij de parodie op Mrs. Doubtfire in S2. :lol:
Als ge iets wilt dat in de buurt komt qua pacing -> 30 Rock(zeker niet even goed.. maar de pacing is ook gewoon absurd)
Al kunt ook gewoon AD eindeloos blijven herbekijken.
Ik blijf terugkomen voor Buster en beide Lucille's

Na uw vorige post niet gedacht dat ge het ging uitzien!
einde wa meegevalle? :D

The Knick

Trekt direct uw aandacht en laat niet los tot het einde. 2 seizoenen die zeer "strak" aanvoelen. Ik heb nooit het gevoel hier gehad gelijk ik bij andere, moderne series vaak zie van "Ooh ok, nu moeten we deze oninteressante sideplot even volgen". Sterk geacteerd over de hele lijn, een zeer interessante setting waarbij ik constant de nood voel om te googelen of ze rond 1900 al dan niet bezig waren met bepaalde behandelingen.
The Knick is da bomb. top 5 tv serie voor mij, denk ik.

Na The Pacific ben ik beginnen kijken naar Masters of the Air. Eerste aflevering alvast goedgekeurd.

Na uw vorige post niet gedacht dat ge het ging uitzien!
einde wa meegevalle? :D
Bro...:cry2:
Cleary die plots opbiecht dat hij Harry heeft verlinkt. Ik zat gewoon sprakeloos in men zetel tot ik zei van "wat hebt ge gedaan Cleary..."
Barrow die trots zegt hoeveel x-rays hij reeds heeft genomen van zijn handen... Doorheen de hele reeks zat ik al te denken "Hmmm, ik vraag me af of ze meer straling in die oude x-rays dan nu". Hij lijkt met al zijn shit weg te komen en dan ziet ge de kankerzweren op zijn hand en ge denkt "Mooi!"
Gallinger die in essentie zijn racisme-mini-oorlogje tegen Edwards wint en zijn oog nog meer om zeep helpt -> piek tv-klootzak-gedrag
Henry wint ook en Neely mag gaan lopen -> triestig, maar vond het passen dat het geen stereotype rooskleurig einde was
Thackery... Ik bleef maar tegen men tv bezig "stop hem toch" en "wat is dit"... Allez, uiteindelijk voelt het aan alsof hij zich al dood vanbinnen voelde na de dood van Abigail en dat hij van zijn dood nog een laatste spektakel wou maken.

Ik ben een ongelofelijke fan van al wat Yellowstone betreft maar wat er daar gebeurde in 1923 s02e03, scene met die wolf in dat huis... aub wtf. Voor de rest wel een topreeks, wat een heerlijke sfeer.

Bro...:cry2:
Cleary die plots opbiecht dat hij Harry heeft verlinkt. Ik zat gewoon sprakeloos in men zetel tot ik zei van "wat hebt ge gedaan Cleary..."
Barrow die trots zegt hoeveel x-rays hij reeds heeft genomen van zijn handen... Doorheen de hele reeks zat ik al te denken "Hmmm, ik vraag me af of ze meer straling in die oude x-rays dan nu". Hij lijkt met al zijn shit weg te komen en dan ziet ge de kankerzweren op zijn hand en ge denkt "Mooi!"
Gallinger die in essentie zijn racisme-mini-oorlogje tegen Edwards wint en zijn oog nog meer om zeep helpt -> piek tv-klootzak-gedrag
Henry wint ook en Neely mag gaan lopen -> triestig, maar vond het passen dat het geen stereotype rooskleurig einde was
Thackery... Ik bleef maar tegen men tv bezig "stop hem toch" en "wat is dit"... Allez, uiteindelijk voelt het aan alsof hij zich al dood vanbinnen voelde na de dood van Abigail en dat hij van zijn dood nog een laatste spektakel wou maken.
Zo herkenbaar. Hier ook vol ongeloof.. en het constante wiki'n :')
Ah wat een serie.

Terug
Bovenaan