Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wat heb je al gezien en wat vond je goed? Mss dat we zo meer uw stijl kunnen bepalen want al want penguin en the leftovers waren voor mij toch wel bij de betere series.
Allemaal HBO max:

House of Saddam… tja erm .. het is geen afrader maar het blijft wat plat/oppervlakkig.. Wel aardig als je wilt weten hoe het nu ook al weer ongeveer zat. Niet dat er een geniale plottwist in voorkomt, hé?

Fall of Diddy dan… blijft wat vlakjes.. Mogelijk omdat er nog volop ontwikkelingen zijn (rechtszaak is nog niet of net wel begonnen) wel aardig voor als je de komende tijd wilt kunnen volgen.

Peguin geprobeerd maar dat is echt niets voor mij. The leftovers ook niet echt…

Dune dan? Hoe lang moet je Dune de tijd geven? Moet het je meteen grijpen of de eerste afleveringen “afzien” en dan zit je er helemaal in? Anders meteen door naar the Wire? Hoeveel seizoenen zijn daar wel niet van?

Wat zijn andere must sees (tries) bij HBO max?

De eerste must see serie die je hoort op te noemen bij HBO is uiteraard Game of Thrones (en House of the Dragon). Of gaan we er hier gewoon van uit dat iedereen dat wel al gezien heeft? :unsure:

De OFFICIËLE, DEFINITIEVE* ranking van de HBO series.

The Wire
The Sopranos
The Leftovers
Succession
Deadwood
Curb Your Enthusiasm
Band of Brothers
Veep
Six Feet Under (eerste twee seizoenen, afgehaakt bij drie)
Barry
Game of Thrones (mss hoger zonder de laatste twee seizoenen)
True Detective s1
Oz
Chernobyl
My Brilliant Friend
Boardwalk Empire
Mare of Easttown
Silicon Valley
The Night Of
The Sympathizer
The Last of Us
How To With John Wilson
Watchmen
The Rehearsal
The Young Pope (was dit HBO? twijfel even)
Eastbound & Down
The White Lotus
Treme (zou ik eens opnieuw moeten zien)
True Detective de rest
Industry
Station Eleven
Rome
The Righteous Gemstones
Girls
Big Little Lies
Westworld
Euphoria

*volgens mij en ik heb dat hier nu snelsnel opgelijst zonder veel er over na te denken. Voornamelijk de oude HBO series, nog niet erg veel HBO Max series gezien.

Treme zo laag is onvergeeflijk dat is 1 van de absolute toppers. FlyingHorseman is bij deze gecanceled.
En The Deuce vergeten. Da's steniging zeker?

Six Feet Under is echt nog wel de moeite om uit te zien. Sure, soms wel heel corny.

Alles David Simon hier in een aparte categorie. Als'k eerlijk ben komen enkel Chernobyl en Succession in de buurt van die kwaliteit. Hell ik heb misschien Succession boven The Wire.. *heyo FlyHo, we zijn beide geband!*

The Leftovers moet ik wel eens checken. En Barry staat hier ook al eeuwen klaar.

En The Deuce vergeten. Da's steniging zeker?

Six Feet Under is echt nog wel de moeite om uit te zien. Sure, soms wel heel corny.

Alles David Simon hier in een aparte categorie. Als'k eerlijk ben komen enkel Chernobyl en Succession in de buurt van die kwaliteit. Hell ik heb misschien Succession boven The Wire.. *heyo FlyHo, we zijn beide geband!*

The Leftovers moet ik wel eens checken. En Barry staat hier ook al eeuwen klaar.
Oh shit The Deuce inderdaad. Die zou vrij hoog staan. Nu denk ik er ook aan dat ik Generation Kill en We Own This City eveneens vergeten ben. The Penguin had ik eigenlijk ook al kunnen toevoegen... LIJST IS NIET MEER GELDIG.

Van Six Feet Under vond ik de eerste twee seizoenen fantastisch en het derde vond ik enorm frustrerend waardoor ik afgehaakt ben. Dat was nog in de tijd dat ik zelfs DVD boxen kocht! Heb al meerdere keren gelezen dat het eindigt met een van de beste finales van een serie ooit dus mogelijk toch eens herbeginnen.

Ben er vrij zeker van dat ik Treme nu veel beter zou vinden maar toen was dat een beetje een teleurstelling na het monumentale The Wire.

Fate/Zero

Altijd met schuchtere ogen gekeken naar het hele Fate-plaatje en de memes. Dit leek een goed instappunt te zijn waar ze de basic plot mooi uitleggen. Het is allemaal mooi geanimeerd, maar uiteindelijk vind je veel van dezelfde clichés

Mensen die meer praten over hoe ze gaan vechten dan effectief te vechten
Sinistere kerkmensen
Veel exposition / plot-uitleg

Geen slechte anime per se, maar ik snap de hele heisa errond alleen maar minder nu.

Giri/Haji

Als opvolging van Tokyo Vice. Ik zag sommige mensen het online omschrijven als intelligenter/realistischer, maar de plot is voor mij ook vrij simpel/basic, misschien zelfs nog simpeler dan Tokyo Vice. Het is niet per se slecht, maar sommige stereotypes zijn zo over the top/onnozel dat k moeite heb met echt betrokken te blijven in de plot.

Valt me tevens op visueel hoeveel meer geld er steekt in een HBO-reeks als Tokyo Vice tegenover een Netflix-serie als deze. Cinematografie, muziek, aanwezig acteertalent...

"Mom can we have Tokyo Vice?"
"No, we have Tokyo Vice at home"

aflevering 1 :unsure:

Ik zal het nog eens proberen, heb nog al saaie series doorgezet dat leuk bleek te zijn
Wat het voor mij zo goed maakt:
1) De serie oordeelt niet in een typische good/bad en vertrekt vanuit de realiteit van Baltimore (toch zeker van die tijd van filmen, hoe het daar nu is heb ik geen zicht op)
2) De serie bouwt op met lager per seizoen die de invloeden op de maatschappij en de personages duidelijk maakt
3) Iconische personages en uitstekende acteurs; mijn eerste kennismaking met Idris Elba toen, Aidan Gillen..

Treme zo laag is onvergeeflijk dat is 1 van de absolute toppers. FlyingHorseman is bij deze gecanceled.
Haha ik ging exact dit posten, wtf. Treme is absurd goed, voor mij top 5 HBO serie
@FlyingHorseman Awesome om Westworld zo laag te zien, ik vond dat echt kaka. Drie oersaaie afleveringen geprobeerd om het goed te vinden maar het lukte gewoon niet.
Interessante topic voor een lijst, ik ga mij er ook aan wagen. Maar ik zet enkel shows op de lijst die ik helemaal gezien heb. Succession ben ik bijvoorbeeld maar halverwege. Die komt dus niet op de lijst jammer genoeg want ik vind het wel echt heel goed.

The Wire
The Sopranos
Treme
Curb Your Enthusiasm
Band of Brothers
The Night Of
Mare of Easttown
Chernobyl
Watchmen
Station Eleven
Rome
The Righteous Gemstones
Boardwalk Empire
Luck
Bored to Death
The Plot Against America
Generation Kill
Eastbound & Down
Sharp Objects
The Deuce
Big Little Lies
The Last of Us
Show Me a Hero
Game of Thrones

Edit: FYI k vind al deze series goed. Misschien een controversiele keuze voor de laatste in de lijst, maar ik vond GoT al vanaf seizoen 4 al bergaf gaan en dat werd alleen maar erger tot het einde waarvan iedereen wel weet dat het te wensen overliet. Maar toch bleef de serie wel uitpakken met awesome setpieces en groots entertainment dus echt klagen kan ik niet.

Terug
Bovenaan