Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Leftovers natuurlijk.

Penguin was zeer goed, maar ook niet meer dan dat.
Die andere 2 ken ik niet dus mss eenskans geven.

Ik vond nu eens niks aan The Leftovers en ben gestopt met kijken

Penguin daarentegen met veel plezier uitgekeken

Ik vond nu eens niks aan The Leftovers en ben gestopt met kijken

Penguin daarentegen met veel plezier uitgekeken
I don't think we can be friends. :D
Ieder zijn ding he, begrijp ook wel dat het niet voor iedereen weggelegd is.

UTOPIA ondertussen aan het zien. Eigenlijk heel leuk en origineel.

I don't think we can be friends. :D
Ieder zijn ding he, begrijp ook wel dat het niet voor iedereen weggelegd is.

UTOPIA ondertussen aan het zien. Eigenlijk heel leuk en origineel.
Ik had deze ook op men wachtlist staan. Kende Clive Owen enkel vanuit Sin City. Koonut's top 10 materiaal, ben benieuwd. :D

Op welk platform hebben jullie deze bekeken? Ik zoek me rot 🙈.
Sommige titels zijn niet eenvoudig te herleiden naar een serie of een platform.

3 afleveringen ver in Silo (Apple tv)

Ben nog niet helemaal hooked. Ondanks het grote mysterie voelt het wat voorspelbaar aan.
Sinistere alwetende 'organisatie' die een populatie wil onderdrukken en dingen geheim houdt. Dat zijn we toch nogal tegengekomen he.
't Kan natuurlijk alle kanten uit.

De 3de aflevering vond ik redelijk lachwekkend.
Ik kan aannemen dat real life ingenieurs die dit bekijken gek worden :laugh:

Wat is er ook mis met die color grading? Ik had al ergens klachten gezien dat het een heel donkere reeks is.
Maar da's eigenlijk niet specifiek wat me stoort. De zwartwaarden zijn zo hard omhoog geduwd dat alle contrast eruit is. Ik ben precies terug op mijn eerste LCD-tv naar een torrentfile aan 't kijken bij wijze van spreken. Dacht eerst dat het een instelling was op m'n tv, maar het is op elk scherm zo. Ik begrijp het idee erachter, maar vr mij is het niet geslaagd.

Ik hoop dat het me nog kan meeslepen alleszins, maar ik merk aan heel wat kleine details
Ga je de kijkers echt wijsmaken dat niemand van de bewoners die 'glitch' gezien heeft op het grote scherm wanneer een halve seconde een groen landschap te zien was?
en zaken waar ik niet perse de vinger kan op leggen, dat ik het niet top ga vinden. Aan de acteurs zal het niet liggen, dat zit wel goed.
ik hoop dat Rashida Jones nog terugkeert :unsure:

Exit

Was zeker goed, maar soms wel een beetje vergezocht. Het lijkt wel afgerond na 3 seizoenen, wat wel goed is. Zeker de moeite.

Onopgelost

Deze met de vrouw gekeken. Heb toch al betere Vlaams/Nederlandse series gezien. Zeer oppervlakkig en compleet onrealistisch.
Ze lossen daar even in een vingerknip cold cases op. Wat nergens op slaat.

Ik vaar nogal op ruwe waters. Laten we het daarop houden.
Vanaf de canape 😉

Rome afgekeken, zeer de moeite waard.
Nu bezig house of Saddam en the fall of Diddy: behoefte aan iets wreeds en onbehouwen 🤔😂
Kan nog niet zeggen of die moeite waard van het kijken zijn.

Op VRT Max naar de tattooist of Auschwitz gekeken. Bij momenten toch serieus aangrijpend. Iedereen weet wel wat wreedheden daar plaatsgevonden hebben maar toch choquerend om het met eigen ogen te zien gebeuren.

Allemaal HBO max:

House of Saddam… tja erm .. het is geen afrader maar het blijft wat plat/oppervlakkig.. Wel aardig als je wilt weten hoe het nu ook al weer ongeveer zat. Niet dat er een geniale plottwist in voorkomt, hé?

Fall of Diddy dan… blijft wat vlakjes.. Mogelijk omdat er nog volop ontwikkelingen zijn (rechtszaak is nog niet of net wel begonnen) wel aardig voor als je de komende tijd wilt kunnen volgen.

Peguin geprobeerd maar dat is echt niets voor mij. The leftovers ook niet echt…

Dune dan? Hoe lang moet je Dune de tijd geven? Moet het je meteen grijpen of de eerste afleveringen “afzien” en dan zit je er helemaal in? Anders meteen door naar the Wire? Hoeveel seizoenen zijn daar wel niet van?

Wat zijn andere must sees (tries) bij HBO max?

Allemaal HBO max:

House of Saddam… tja erm .. het is geen afrader maar het blijft wat plat/oppervlakkig.. Wel aardig als je wilt weten hoe het nu ook al weer ongeveer zat. Niet dat er een geniale plottwist in voorkomt, hé?

Fall of Diddy dan… blijft wat vlakjes.. Mogelijk omdat er nog volop ontwikkelingen zijn (rechtszaak is nog niet of net wel begonnen) wel aardig voor als je de komende tijd wilt kunnen volgen.

Peguin geprobeerd maar dat is echt niets voor mij. The leftovers ook niet echt…

Dune dan? Hoe lang moet je Dune de tijd geven? Moet het je meteen grijpen of de eerste afleveringen “afzien” en dan zit je er helemaal in? Anders meteen door naar the Wire? Hoeveel seizoenen zijn daar wel niet van?

Allee hop, op naar Banshee. Als dat u niet meteen 'pakt', dan is er geen hoop meer over.

Nu seizoen 1 van Silo uitgekeken.
Het was ff doorzetten na afl3. In most cases zou ik het wsl al opgegeven hebben wegens de onnodig trage filler episodes (flashbacks anyone?) maar 'the big unknown' is me toch steeds blijven intrigeren. Vanaf afl 6-7 is er gelukkig wat pace ingekomen, en werd ik invested.

Er bleven wel steeds wat domme momenten me storen.
Juliette zit verstopt in die kraamafdeling. Twee agenten van de thought police komen binnen om te doorzoeken. Maar de ene houdt de andere tegen: ''We're not looking for a baby''. En wandelen terug buiten. Komaan he mensen :lol: Dat had echt niet veel writing skills gevraagd om iets geloofwaardiger te verzinnen. Gewoon die domme line eruit laten was al voldoende.

En hoe heel de silo-populatie zich blijkbaar 140 jaar niet heeft afgevraagd wat de 'lichtjes in de lucht zijn' kan ik toch ook moeilijk verteren. Quote van Juliette letterlijk: ''What are those?'' Dat de kennis ervan verloren is gegaan, ok. Maar dat het nooit opgevallen is?

't Zijn zo'n zaken waar ik echt allergisch voor ben. Dat haalt voor mij de goeie elementen van de reeks steeds weer onderuit.

Maar goed, we kijken verder.

Dune moet je mss wel wat tijd geven.

Must sees:

The Sopranos, Succesion, The Wire, Barry, True Detective, Euphoria, Last Week Tonight, Big Little Lies, Chernobyl, Band Od Brothers, Rome, Mare of Eastown, Watchmen, McMilions, Somebody Somewere, Stopping the steal, The truth vs Alex Jones, the night of.

Laatst bewerkt:
Dune moet je mss wel wat tijd geven.

Must sees:

The Sopranos, Succesion, The Wire, Barry, True Detective, Euphoria, Last Week Tonight, Big Little Lies, Chernobyl, Band Od Brothers, Rome, Mare of Eastown, Watchmen, McMilions, Somebody Somewere, Stopping the steal, The truth vs Alex Jones.
Voor een mol heb je scherp zicht.

Terug
Bovenaan