Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het heeft lang geduurd, maar het is er dan toch van gekomen. S04 van Succession uitgekeken. Wat een serie!
Ik ben begin S03 gestopt en niet meer terug aan begonnen. Misschien moet ik terug eens vanaf het begin kijken.

Maar ik twijfel over HBO Max om Rome in 4K te zien. Staat nog altijd aan de top. Zo jammer dat ze na twee seizoenen zijn gestopt.

Ik ben begin S03 gestopt en niet meer terug aan begonnen. Misschien moet ik terug eens vanaf het begin kijken.

Maar ik twijfel over HBO Max om Rome in 4K te zien. Staat nog altijd aan de top. Zo jammer dat ze na twee seizoenen zijn gestopt.
Staat hier ook nog wel op het lijstje. Maar zoveel te doen en tegenwoordig zo weinig tijd voor tv 🤷‍♂️ Keuzes keuzes. Misschien maar goed dat het twee seizoenen zijn in plaats van 6.

Special ops : lioness

Weinig series tegenwoordig die echt indruk maken op mij maar deze is blijven hangen .
Verhaal zat degelijk in elkaar , goed acteerwerk maar ook een sterke cast om dat allemaal te dragen , wat humor , actie, en ja sex (maar wel brave sex ) en toch wel sterke dialogen .
Heb met plezier de 8 afleveringen bekeken .

d4lqnks-1368f354-c47b-4ec6-bc5b-e8ea1df635ae.gif

Net Masters of the Air (2024) uitgekeken. Is een mini serie van 9 afleveringen van ong. 60-70 minuten elks. Voor liefhebbers van oorlogsseries, dit is een heel goede serie. Vertelt het (op waargebeurde feiten gebaseerde) verhaal van de Amerikaanse 100th bomber group die in Europa gingen bombarderen.
Niet zo de typische Amerikaanse oorlogsfilm/-serie waarin ze onoverwinnelijk waren voorgesteld, want er vallen heel wat doden. De eerste afleveringen zijn grotendeels nogal langdradig en praatbarakerig, analoog aan de beginjaren van de oorlog. Maar eens de afleveringen vorderen (en het ook 'later' in de oorlog is), splitst het verhaal zich op tussen een groep 'survivors' (en nieuwelingen) en de 'oude' groep die tijdens één van de vele missies is neergehaald en als ze het overleefd hebben zijn opgepakt en opgesloten in één van de (Luftwaffe) Stalags.
Miniserie toont vooral goed de horror van de oorlog vanuit de ogen van een vliegenier (wat toch al niet al te vaak gebeurt in films of series), maar hangt ook niet het klassieke riedeltje van "muh america good muh germans all evil" op. De bevrijding van de vernietigingskampen komt in beeld, maar even goed wordt ook goed getoond dat de gemiddelde Duitse soldaat ook maar het slachtoffer was van het nazi-regime.
Liefhebbers van vliegtuigen zullen in ieder geval ook aan hun trekken komen, want bijna alle 'belangrijke' onderdelen van de welgekende Amerikaanse vliegtuigen (P51, flying fortress, B29, etc.) passeren wel eens 'duidelijk' (gaande van hun Norden bombsight tot hun 'turrets').

Ik bleef Austin Butler wel altijd zien als de Elvis en Feyd-Rautha, maar bon. :oi22:

8,5/10

Na The Big Door Prize nu ook Outer Range gecancelled. 😢

Van beiden net hun tweede seizoen uitgezien. Waren beiden best goed en eindigden ook allebei op zotte cliffhangers... Amazon begint stilaan netflix allures te krijgen nadat ze eerder ook al Night Sky cancelden dat ook al op zo'n fantastische cliffhanger eindigde. Snap niet dat ze dan de makers niet gewoon een extra seizoen geven voor hun show af te ronden dan konden ze die tenminste nog deftig in hun cataloog opnemen.

Na The Big Door Prize nu ook Outer Range gecancelled. 😢

Van beiden net hun tweede seizoen uitgezien. Waren beiden best goed en eindigden ook allebei op zotte cliffhangers... Amazon begint stilaan netflix allures te krijgen nadat ze eerder ook al Night Sky cancelden dat ook al op zo'n fantastische cliffhanger eindigde. Snap niet dat ze dan de makers niet gewoon een extra seizoen geven voor hun show af te ronden dan konden ze die tenminste nog deftig in hun cataloog opnemen.
Jammer. Outer Range stond op mijn lijst, maar nu begin ik er zelfs niet aan.

Yeah was eigenlijk echt wel vrij goed maar moeilijk aan te raden nu. :/
Zowat de hele cast speelde daarin de pannen van het dak.

Vorige weekend naar amsterdam geweest (citytrip) en heb het huis van Anne Frank bezocht.
Ben dus maandag begonnen met a small light.

K zou niet onmiddellijk naar deze serie gekeken hebben, moest ik het huis niet bezocht.
Serie is goed, verveelt niet maar ook geen toppertje.

Supacell op Netflix. Zeer matig. Blijven kijken omdat die wel wat hype kreeg maar dat zal marketing geweest zijn.

Shogun
Visueel de moeite maar het was allemaal veel te langdradig om te blijven boeien.
Supacell op Netflix. Zeer matig. Blijven kijken omdat die wel wat hype kreeg maar dat zal marketing geweest zijn.
Shogun van genoten elke minuut...
Mariko 😍😍...1 van de weinige series dak uitkeek naar de volgende . En langdradig kan ik inkomen...maar dan is GOT of house of d...wel erger..

Supacell heb ik omwille van het accent afgezet...stoorde me echt.

Special ops : lioness

Weinig series tegenwoordig die echt indruk maken op mij maar deze is blijven hangen .
Verhaal zat degelijk in elkaar , goed acteerwerk maar ook een sterke cast om dat allemaal te dragen , wat humor , actie, en ja sex (maar wel brave sex ) en toch wel sterke dialogen .
Heb met plezier de 8 afleveringen bekeken .
Door je post beginnen kijken. Eerste afleveringen zijn al top!

I know, I know late to the party maar erhz... Dark Matter. 👌

Stond niet direct hoog op de watchlist en zelfs met lichte tegenzin aan begonnen omdat ik iets verwachtte in de trend van apple's Constellation. Beetje sci-fi parallelle werelden met een hoop zeemzoete stroop over gesmeerd. Boy was I wrong. Doet bij momenten denken aan Sliders maar dan als serious business zonder de camp. Edgerton, Connelly en Braga in absolute topvorm. Aanrader.

I know, I know late to the party maar erhz... Dark Matter. 👌

Stond niet direct hoog op de watchlist en zelfs met lichte tegenzin aan begonnen omdat ik iets verwachtte in de trend van apple's Constellation. Beetje sci-fi parallelle werelden met een hoop zeemzoete stroop over gesmeerd. Boy was I wrong. Doet bij momenten denken aan Sliders maar dan als serious business zonder de camp. Edgerton, Connelly en Braga in absolute topvorm. Aanrader.

Dark matter onlangs ook gebinged. Zo'n serie kan ik wel pruimen! Die Sliders nog gezien als kind, geweldige herinneringen aan maar het heeft precies de tand des tijds niet echt doorstaan :p

Terug
Bovenaan