Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eerste 3 afleveringen gezien van Big Little Lies, en ondanks dat het "gewoon drama" is, bevalt het mij wel. Ik vind de setting aan de Big Sur ook geweldig, waar ik vorig jaar zelf op vakantie gepasseerd ben. Het viel ons toen al op hoe waanzinnig rijk men daar is (al is de reeks wel gefocust op een klasse net daaronder). Wat bij ons de grootste villa van de gemeente zou kunnen zijn, is ginder een tuinhuis.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ooit is aan het boek begonnen en de sfeer zat wel goed. Spijtig van de 10 verschillende streamingdiensten tegenwoordig.
Ja, dat is inderdaad wel jammer. Netflix, Prime, Mubi, Apple+, Streamz heb ik al maar het begint wel aan te tikken en ik denk dat ik eens ga schrappen.

Eerste 3 afleveringen gezien van Big Little Lies, en ondanks dat het "gewoon drama" is, bevalt het mij wel. Ik vind de setting aan de Big Sur ook geweldig, waar ik vorig jaar zelf op vakantie gepasseerd ben. Het viel ons toen al op hoe waanzinnig rijk men daar is (al is de reeks wel gefocust op een klasse net daaronder). Wat bij ons de grootste villa van de gemeente zou kunnen zijn, is ginder een tuinhuis.
Eerste seizoen is rechtstreeks gebaseerd op het boek en is top (allez, lichtjes overrated wel imo)
Tweede seizoen is er zelf bij geflanst en is, ondanks de toevoeging van Meryl Streep, een sof

Ik heb het al in een ander forum gepost, maar misschien hier nog eens:
Ik kijk zelden Vlaamse TV, maar na de vele positieve kritieken en prijzen die "Boris" ontvangen heeft, heb ik de afgelopen weken deze reeks van 8 afleveringen toch eens bekeken. En ik heb er absoluut geen spijt van, het is inderdaad een topprogramma! Het hoort wat mij betreft bij het beste wat er de afgelopen jaren op de Vlaamse TV geweest is, ik kan me niet meteen iets herinneren dat me in dezelfde mate heeft bekoord en beroerd.

Eerste 2 afleveringen van Shogun. Zou wel eens een topper kunnen worden.
Ik heb destijds het origineel gezien (met R. Chamberlain als 'Anjin'). Ze hebben goed hun best gedaan om het verhaal niet te verneuken maar die oude glorie komt nooit terug vrees ik.
Kleine twists die toen heel veel indruk maakten op de kijker worden soms genegeerd, bvb hoe Anjin zijn suffix "san" krijgt (wat een grote eer is in de Japanse cultuur), dat vond ik wel jammer (tenzij het in een latere episode nog gaat komen).

Laatst bewerkt:
Ik heb het al in een ander forum gepost, maar misschien hier nog eens:
Ik kijk zelden Vlaamse TV, maar na de vele positieve kritieken en prijzen die "Boris" ontvangen heeft, heb ik de afgelopen weken deze reeks van 8 afleveringen toch eens bekeken. En ik heb er absoluut geen spijt van, het is inderdaad een topprogramma! Het hoort wat mij betreft bij het beste wat er de afgelopen jaren op de Vlaamse TV geweest is, ik kan me niet meteen iets herinneren dat me in dezelfde mate heeft bekoord en beroerd.
Ander genre, maar voor mij mag Taboe met Geubels er naast staan, beiden echt topniveau.

Ook net de eerste afleveringen gezien van Shogun en smaakt naar meer. Ben blij dat deze op disney + komt. Het boek ligt hier al even, maar moet er nog eens aan beginnen. Ik kijk al uit naar de volgende aflevering!

Shogun Ep1 en 2. Boek niet gelezen. Originele serie gezien als kind en dat wekte wel interesse in die wereld al toen. Een rewatch paar jaar geleden. Ik vind deze remake best wel okay tot nu toe. Ep2 vond ik wat beter als 1. Ep1 probeerde ietwat teveel te overdonderen: visueel een nogal eerder fantasy stijl en wat bombastisch met momenten (bvb de muziek). Die veroordeling doh in Ep1 (kreeg er weer zwaar koude rillingen van). Gelukkig kort in beeld, want das zelfs te vadsig voor medievel normen.
Ep2 leunde meer aan bij de klassieke Samurai films bvb. Sterk op personages, conversaties, het plot en intriges etc.
Pluspunt ook voor de grote en sterke Japanse cast. De twist op het einde van Ep2 was toch fijn. Minor spoiler
Anjin wordt nu echt wel geloofd en die sliep niet zo maar in die kamer dus
Aan de trailer van Ep3 etc te zien, komt Anjin zijn uh 'promotie' wel later nog even aan bod.

Laatst bewerkt:
Cringe.
Sorry, ik bedoel Fringe.
Zoveelste poging om voorbij die eerste afleveringen te geraken, die echt op geen enkele manier een goeie indruk op mij maken. Maar ik lees steeds dat het veel, veel beter wordt dus ben vastberaden om deze keer vol te houden, want op papier is dat volledig mijn ding (paranormale zaken, X-Files stijl), maar het ademt pure CSI sfeer uit. Ook lees ik vaak hoe geweldig Walter Bishop is, maar Jezusmina ik zit precies naar amateurtheater te kijken.
En dan zaken die de suspension of disbelief doen kelderen, zoals in aflevering 2 wanneer handboeien als defibrillator gebruikt worden... Holy shit.

Cringe.
Sorry, ik bedoel Fringe.
Zoveelste poging om voorbij die eerste afleveringen te geraken, die echt op geen enkele manier een goeie indruk op mij maken. Maar ik lees steeds dat het veel, veel beter wordt dus ben vastberaden om deze keer vol te houden, want op papier is dat volledig mijn ding (paranormale zaken, X-Files stijl), maar het ademt pure CSI sfeer uit.
Vanaf eind seizoen 1 wordt het eigenlijk pas echt beter. Gaat ne moeilijke worden om vol te houden.

Ook lees ik vaak hoe geweldig Walter Bishop is, maar Jezusmina ik zit precies naar amateurtheater te kijken.
Euhm, Whut? :wtf:

En dan zaken die de suspension of disbelief doen kelderen, zoals in aflevering 2 wanneer handboeien als defibrillator gebruikt worden... Holy shit.
Euhm, die pseudo-science-bullshit-babble is waar die serie op drijft. Als u dat stoort, stopt ge effectief beter met kijken vrees ik.

Fringe is net als Community zo een show die halverwege het eerste seizoen plots lijkt te besluiten dat het iets helemaal anders wil zijn, en er veel creatiever uitkomt.

Zelf bezig met For all Mankind, wat door de misses omschreven wordt als Mad Men met raketten. Ik snap eigenlijk wat ze bedoeld.

Zelf bezig met For all Mankind, wat door de misses omschreven wordt als Mad Men met raketten. Ik snap eigenlijk wat ze bedoeld.
Ik vind de eerste twee seizoenen echt geweldig. Het derde was wel goed, maar voelde een beetje als een herhaling van wat ervoor kwam en ik was niet zo'n fan van hoe dat seizoen afliep. Nu ben ik dus niet zeker of ik aan het vierde seizoen wil bekijken want
Shantel VanSanten ligt eruit en de tijdssprongen zorgen ervoor dat personages al heel wat 'old person make-up' dragen, wat mij een beetje stoort.

Terug
Bovenaan