Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ferrari 7/10
In tegenstelling tot de meeste negatieve reviews vond ik het een goede film.
Dat enkel 1957 uit Enzo's leven belicht werd is begrijpelijk, het was een erg belangrijk jaar in de ontwikkeling van het merk. Er gebeurde genoeg om een film aan vast te hangen.
De casting van Adam Driver als Enzo Ferrari vond ik bizar toen ik ervan hoorde, maar uiteindelijk speelt hij de rol zeer overtuigend.
De race scenes en vooral de special effects konden beter, maar het geluid van die oude motoren was een genot voor het oor.

Eerste seizoen is rechtstreeks gebaseerd op het boek en is top (allez, lichtjes overrated wel imo)
Tweede seizoen is er zelf bij geflanst en is, ondanks de toevoeging van Meryl Streep, een sof
Dat vind ik nu ook weer niet, maar er is wel een groot verschil in kwaliteit tussen de twee. Ik had het liever als een miniserie gezien…

Shogun blijft wel goed. Helpt ook al veel dat de Japanners hun eigen taal spreken in plaats van dat typische "Japanglish" uit Hollywood, dat voegt veel authenciteit toe aan de serie.

Shogun blijft wel goed. Helpt ook al veel dat de Japanners hun eigen taal spreken in plaats van dat typische "Japanglish" uit Hollywood, dat voegt veel authenciteit toe aan de serie.
Zonet ook aflevering 3 gezien, echt zalige reeks. Degene die ik tot nu toe nog het minst graag bezig zie/hoor is Anjin... De japanners daarentegen en ook die Portugezen/Spanjaarden zijn zalig. Ze zullen hiervan toch meerdere seizoenen maken vermoed ik?

Zonet ook aflevering 3 gezien, echt zalige reeks. Degene die ik tot nu toe nog het minst graag bezig zie/hoor is Anjin... De japanners daarentegen en ook die Portugezen/Spanjaarden zijn zalig. Ze zullen hiervan toch meerdere seizoenen maken vermoed ik?
Ik denk van niet. Als ik naar het verhaal zie in vergelijking met het boek zitten ze al een eind ver.

Zonet de eerste aflevering van Juliet op vrtmax. Had er toch meer van verwacht. Het is nogal voorspelbaar. Ik vind de acteerprestaties ook maar ondermaats, een beetje alsof je naar een soap zit te kijken of zo. :unsure:
Het is wel een pluspunt dat de acteurs toch (bijna) allemaal West-Vlamingen zijn, en geen wandelende stereotypen.
Met een locatie als De Haan kun je uiteraard ook nooit iets fout doen. Moest het daar niet gefilmd zijn, de kans was al kleiner geweest dat ik wou verder kijken denk ik.

EDIT: toevoegingen

Laatst bewerkt:
Het cancellen van Deadwood, Firefly and Space above and beyond na één seizoen zouden moeten gekwalificeerd worden als 'Crimes against humanity'!
Deadwood heeft 3 seizoenen.
Voor de rest wel akkoord over Deadwood en Firefly hoor.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan