Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Severance afgelopen week gestart en uitgekeken.
Helemaal hooked vanaf de eerste aflevering! Eén van de betere van afgelopen jaren.
Verbazend dat dat de serie al 2j oud is en ik er nooit iets van had opgevangen.

Spijtig dat er nog maar 1 seizoen van is.
Elke kans die ik krijg maak ik er reclame voor :oi22: in hoedanigheid van redactielid heb ik hem hier nog als serie van het jaar verkozen in 2022.

Shrinking

Die 3 maand gratis apple tv aan het gebruiken om er een paar van hun series door te jagen. Dit was een aangename verrassing! Niet te klef, bij momenten heerlijk grappig en Ford zou beter meer dit soort rollen spelen in plaats van Indiana Jones. Shoutout naar Jessica Williams want ze speelt hier de pannen van het dak.

Up next: Black Bird

Deze week begonnen met Godfather of Harlem.
Wist niet goed wat te bekijken maar toen ik zag dat Forest Whitaker meespeelde , ben ik beginnen kijken. K blij nog eens een goede en deftige serie gevonden te hebben.
En Forest Whitaker is super!

Fargo s05: geweldig! Moet toch één van mijn lievelingsseries zien :love: . Inderdaad 1 minder seizoen, maar de rest is fantastisch. Die sfeer, personages, soundtrack en beelden :love: .

Uitgekeken omdat we het einde wilden kennen en tis toch maar één seizoen, maar uiteindelijk niet bepaald een goeie reeks. Te veel onlogische twists and turns en pover acteerwerk. 5/10.

https://www.imdb.com/title/tt17921714/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_a%20small%20lig

Gewoon een solide reeks over de mensen die Anne Frank (en haar familie) hebben verborgen. Beetje too much drama voor mij, maar het blijft boeiend. 7/10.

Eindelijk eens aan Band of Brothers begonnen, stond al een eeuwigheid op mijn watchlist.

Aflevering 1-2: fan-tas-tisch. Ik zou hier zeker naar een 10 kunnen neigen. Maar dan, ondertussen tem aflevering 4 gekeken. En er is mij iets beginnen storen, er worden constant zoveel nieuwe personages ingegooid dat ik niet meer 100% kan volgens soms. En vooral dat ik vaak bezig met wie is die naam X nu weer, heb ik gezicht Y al gezien, enz.

Ik heb nl het probleem dat ik niet zo goed ben met namen/gezichten zeer snel te onthouden. En een écht goede serie die veel personages in de mix gooit moet naar mijn mening tijd investeren om die correct te introduceren zodat je er ook een beetje om geeft. Zonder dan weer te veel naar exposition te neigen, want dat is uiteraard een zeer dunne lijn en kan op zich dan ook weer gaan storen.

Dus voorlopig afgezwakt naar een 8 en goesting om voort te kijken is wat getemperd :cry2:

Eindelijk eens aan Band of Brothers begonnen, stond al een eeuwigheid op mijn watchlist.

Aflevering 1-2: fan-tas-tisch. Ik zou hier zeker naar een 10 kunnen neigen. Maar dan, ondertussen tem aflevering 4 gekeken. En er is mij iets beginnen storen, er worden constant zoveel nieuwe personages ingegooid dat ik niet meer 100% kan volgens soms. En vooral dat ik vaak bezig met wie is die naam X nu weer, heb ik gezicht Y al gezien, enz.

Ik heb nl het probleem dat ik niet zo goed ben met namen/gezichten zeer snel te onthouden. En een écht goede serie die veel personages in de mix gooit moet naar mijn mening tijd investeren om die correct te introduceren zodat je er ook een beetje om geeft. Zonder dan weer te veel naar exposition te neigen, want dat is uiteraard een zeer dunne lijn en kan op zich dan ook weer gaan storen.

Dus voorlopig afgezwakt naar een 8 en goesting om voort te kijken is wat getemperd :cry2:
Dat was ook exact mijn probleem toen ik deze serie bekeek.

Fargo S5: zeer pakkend terug. John Ham als slechterik is geweldig, maar sterk geacteerd over de hele lijn. S1 blijft men favoriet, maar ik twijfel wel welk seizoen 2de plaats krijgt voor mij. S4 als uitzondering heeft elk seizoen zo een andere toon dat ze elk zo fascinerend maakt...

My happy marriage: deftige animatie en de hele Assepoester/pride&prejudice vibe is in het begin wel leuk, maar na 5/6 afleveringen shift het verhaal naar iets meer "magisch" en vormt het een minder sterk geheel...

Zom 100: bucket list of the dead. Deftige animatie, maar ook zeer interessant in beeld gebracht. Misschien een beetje zoals Edgar Wright een anime zou filmen(, maar zeker niet schrijven). Verhaal is een beetje een comedy-versie van de zombie-clichés die je zo vaak ziet. Leuk voor één keer te zien, maar 1 seizoen is genoeg voor mij.

Ik denk dat zoiets quasi onmogelijk is met een WOII-serie die je realistisch wil weergeven, want de uitval en personeelswissel in zo'n oorlogssituatie is best groot. In een oorlog zit je continu met kans op doden en verwonden die je moet vervangen met nieuwe troepen en dus nieuwe gezichten en personages. Ik vond dat in BoB nog redelijk overzichtelijk. Bij Masters of the Air is dat een stuk erger, omdat na x aantal tijd het merendeel van de vliegtuigbemanningen die oorspronkelijk werden geïntroduceerd neergehaald zijn en vervangen door nieuwe troepen. Je moet maar eens wat oorlogsliteratuur lezen: de kans dat je peleton uit dezelfde personen bestaat als in het begin van de oorlogsinzet is quasi onbestaand.

Bij The Pacific vond ik dat ook wel lastig omdat ze daar 3 keer van platoon wisselen
De focus moet je daar leggen op de boekenschrijvers zoals Robert Leckie (Helmet for my pillow) en Eugene Sledge (With the old breed), maar het is logisch dat ook daar veel uitval en rotatie is gezien de zeer vijandige omgeving. Een manier om die verwarring ter vermijden is dat je de tijdspanne dat je zo'n ploeg volgt sterk inkort tot een aantal dagen of een week, zoals in een bepaalde veldslag. Maar vanaf inzet tot einde van de oorlog ... dat is vragen om heel veel personages.

De focus moet je daar leggen op de boekenschrijvers zoals Robert Leckie (Helmet for my pillow) en Eugene Sledge (With the old breed), maar het is logisch dat ook daar veel uitval en rotatie is gezien de zeer vijandige omgeving. Een manier om die verwarring ter vermijden is dat je de tijdspanne dat je zo'n ploeg volgt sterk inkort tot een aantal dagen of een week, zoals in een bepaalde veldslag. Maar vanaf inzet tot einde van de oorlog ... dat is vragen om heel veel personages.
Deed uiteindelijk niks af van de ervaring maar als ze zeggen van “x died” en je moet gaan opzoeken wie dat was… haalde mij er soms wel een beetje uit ^^

Terug
Bovenaan