Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Deze wakkert mijn Megas Alexandros-fascinatie aan, maar ik vrees dat dit een beetje teveel Hollywoodglamour zal zijn. Ze zouden daar een serie over moeten maken met de kwaliteit die HBO's Rome ons bracht: heel authentiek en onverbloemd, geen flitsende en overbodige CGI en de kijkers aanzettend op een blijvende liefde voor de geschiedenis. Alalalalai!

Blijft fascinerend, het epos van Megas Alexandros, maar dit vind ik toch een beetje flauw. Slag bij Gaugamela had indrukwekkender kunnen weergeven worden met de lange sarissa's van de Macedoniërs. Verdienstelijk, maar ... meh. Uitleg van de experts is wel oké, maar niet zoveel nieuws gehoord.

Het Alexanderepos gelijkend op HBO's Rome. Komaan. Het kan.

The Curse sure was something. Really wanted to love it maar kan niet zeggen dat ik er wild van ben. Het was best een opgave om erdoor te worstelen. Net de laatste aflevering achter de rug en... wat? 😅

Het borduurt voort op Fielders eerder werk met shows als Nathan for you en het fenomenale The Rehersal maar die vond ik persoonlijk wel stukken makkelijker te verteren. Heb er net wat over aant bijlezen geweest en het lijkt me dat er enorm veel over mijn hoofd gepasseerd is. Als je heel vertrouwd bent met joodse gebruiken en cultuur ga je er prolly meer aan hebben.

Dat gezegd zijnde dit is waarschijnlijk the pinnacle of cringe tv? Ik denk dat Fielder dus in zijn opzet geslaagd is want dit was praktisch de hele rit enorm ongemakkelijk. Zijn vorige shows waren ook cringe maar naast de aanwezige subtext en maatschappijkritiek bood de humor daarin meer houvast. Deze gaat echt all out en komt nog veel meer over als een art performance dan entertainment. Deze schotelt nog een stuk meer denkvoer voor alhoewel je je soms afvraagt of ze ons net als Cara's native vriend ons hier niet voor de gek aant houden zijn en je in feite gaslighten in dat ze je gebakken lucht verkopen waarvan je moet geloven dat het diep is. But then again dat is ook effectief wat Ash & White Island met de show in de show proberen dus ja... shit is still meta as fuck. In vergelijking met Fielders vorige meta powerhouses is het kijken van deze veel onaangenamer werk maar dat was prolly de bedoeling? :unsure:

The Curse sure was something. Really wanted to love it maar kan niet zeggen dat ik er wild van ben. Het was best een opgave om erdoor te worstelen. Net de laatste aflevering achter de rug en... wat? 😅
Ja, die laatste aflevering wat was dat 😝
Het geeft de hele serie opeens een heel andere kijk.

Fargo S4: 3 afleveringen een kans gegeven, maar het is triestig ivm vorige seizoenen. Chris Rock is miscast, verhaal is met veel momenten bijzonder onlogisch...

Mashle: zeer geinig voor de eerste 5-8 afleveringen, maar volgt veel shonen-clichés vervolgens. Het blijft grotendeels grappig en ik heb wel graag shonen anime, maar dan vind ik comedy reeksen zoals Konosuba of Haven't you heard, I'm Sakamoto beter.

Misschien is het ook het gegeven dat ik vroeger wel grote Harry Potter fan was en dit een serie is waar een zachtaardige gymbro een stelletje magie-nerds kletsen geeft met zijn Biceps Flexius spreuken.

"Welke nerd heeft er nu Wingardium Leviosa nodig als je gewoon bent om 150kg te benchpressen man?!"

Fargo S4: 3 afleveringen een kans gegeven, maar het is triestig ivm vorige seizoenen. Chris Rock is miscast, verhaal is met veel momenten bijzonder onlogisch...

Mashle: zeer geinig voor de eerste 5-8 afleveringen, maar volgt veel shonen-clichés vervolgens. Het blijft grotendeels grappig en ik heb wel graag shonen anime, maar dan vind ik comedy reeksen zoals Konosuba of Haven't you heard, I'm Sakamoto beter.

Misschien is het ook het gegeven dat ik vroeger wel grote Harry Potter fan was en dit een serie is waar een zachtaardige gymbro een stelletje magie-nerds kletsen geeft met zijn Biceps Flexius spreuken.

"Welke nerd heeft er nu Wingardium Leviosa nodig als je gewoon bent om 150kg te benchpressen man?!"
Fargo S4 was niet het beste uit de reeks. Maar S5 is weer van topniveau!

Eerste aflevering van Masters of the Sky: Zeer veelbelovend. Je voelt zo de stress.

Boy Swallows Universe: In het begin top. Het jongetje speelt ongelooflijk goed. Maar gaandeweg wordt het wat saaier en de laatste 2 afleveringen (met andere acteur) waren veel minder. Krijgt nochtans overal goede kritiek maar ik vond het een serie die vanalles tegelijk wou zijn, grappig, spannend, actie,... Wat uiteindelijk voor mij niet helemaal werkte. Niet dat het tegenstak, maar toch zeker niet zo goed als de reviews.

Beef : Vorige week uitgekeken. Halverwege de reeks vond ik het niveau wel wat zakken maar naar het einde toe is deze reeks gewoon perfect. 8/10

The Fall of the House of Usher
: Zeer genietbare mini reeks. Spanning, een heel goed verhaal en Mark Hamill. 3 dikke pluspunten. Het heeft me wel een heel deel afleveringen geduurd tegen dat ik het wat begon door te hebben maar enorm genietbaar zoals ik al aanhaalde. Verveelde me echt geen seconde en na Beef toch ook weer een topperje 8/10

Laatst bewerkt:
Ik herinner me er niet veel van; dat geeft aan dat het niet zo'n memorabel seizoen was. Maar dat mes snijdt langs twee kanten: er is me ook niets dramatisch slecht bij gebleven. Dus gewoon middelmaat imo, tegenover een paar geweldige seizoenen.

Vandaag Ted Lasso uitgekeken en was toch echt wel een aangename serie.
Zoals enkele hiervoor al aangegeven ging het vanaf seizoen 2 er soms over. Die mening kan ik zeker volgen.
Maar daar naast kijkend was het wel een leuke feel good serie die vlot wegkeek.

Nu op naar iets serieuzers met Masters of the air.

Severance afgelopen week gestart en uitgekeken.
Helemaal hooked vanaf de eerste aflevering! Eén van de betere van afgelopen jaren.
Verbazend dat dat de serie al 2j oud is en ik er nooit iets van had opgevangen.

Spijtig dat er nog maar 1 seizoen van is.

Dan heb je dit topic toch niet aandachtig genoeg gevolgd. :unsure:
Staat dankzij de commentaren hier al lang op mijn to watch lijstje, ga er binnekort aan beginnen nu ik even Apple TV+ heb.
Heb het uiteraard over het echte leven buiten het forum :unsure: Werkelijk niemand over horen praten.

Die Apple TV+ series zijn idd niet bekend bij ons. Ik stel ze enkel voor aan mensen die eens van hun gratis abonnement willen profiteren en op zoek zijn naar tips, maar anders zie je enkel de TV recensies en daarbuiten "op straat" niet echt.

Volgens digimeter had enkel 3% Apple TV+ (en dan moeten ze er nog effectief naar kijken), Netflix had 50% van de Vlamingen eind 2022. Dus je moet idd al met een vergrootglas zoeken.

Terug
Bovenaan