Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb wel regelmatig gelachen, dus dat was wel positief. Maar denk niet dat we het 2de seizoen nog gaan zien.
Doe maar niet dan want in het tweede seizoen is hij nog altijd het meesterbrein en vooral onoverwinnelijk en zijn de bad guys nog altijd zo dom dat ze hem niet definitief uitschakelen.

Een serie op de achtergrond kijken, dat werkt voor mij in elk geval niet. Ofwel kijk ik, ofwel kijk ik niet 🙈
Dit. Ik snap écht niet hoe mensen naar een serie (of film) kunnen kijken zonder hun volle 100% aandacht.

Edit: on another note: Iemand die The Artful Dodger heeft gezien? Ik zag deze gisteren passeren op Disney+, leek me wel iets voor mij.

Doe maar niet dan want in het tweede seizoen is hij nog altijd het meesterbrein en vooral onoverwinnelijk en zijn de bad guys nog altijd zo dom dat ze hem niet definitief uitschakelen.
Dat had ik inderdaad al begrepen aan de commentaren op het forum. Ik vond het niet slecht op zich, maar absoluut niks speciaal ook niet.

Dit. Ik snap écht niet hoe mensen naar een serie (of film) kunnen kijken zonder hun volle 100% aandacht.

Edit: on another note: Iemand die The Artful Dodger heeft gezien? Ik zag deze gisteren passeren op Disney+, leek me wel iets voor mij.
Je kan dat met sitcoms wel doen: Friends, The Big Bang Theory of HIMYM zijn series waar het niet zoveel uitmaakt als je eens een aflevering mist of maar half kijkt. En 99% van de romantische kerstfilms volgen toch een gelijkaardig stramien. Die kan je al voorspellen na 5 minuten.

Je kan dat met sitcoms wel doen: Friends, The Big Bang Theory of HIMYM zijn series waar het niet zoveel uitmaakt als je eens een aflevering mist of maar half kijkt. En 99% van de romantische kerstfilms volgen toch een gelijkaardig stramien. Die kan je al voorspellen na 5 minuten.
Ik kan dat hooguit met iets als De Slimste Mens ofzo, maar zelfs Friends kijk ik met volle aandacht.
Mensen zijn tegenwoordig zo vergroeid met hun gsm, ik vind dat echt afstotelijk. Vooral "de jeugd" zou series enzo eerder luisteren dan kijken, maar dat vind ik echt een zware belediging voor de makers van die dingen 😅 het gaat toch voor de audiovisuele totaalervaring? Ok, bij een sitcom zijn dat wel erg zware woorden, maar bij een film of de gemiddelde HBO serie is dat wel van toepassing imo. Er gebeurt zo vaak zo veel op het scherm dat je gewoon mist als je niet oplet. Ik denk dan bv aan een sleutelmoment zoals Hughie in The Boys die ineens geen lief meer heeft (om het proper uit te drukken). Als je zulke momenten mist, kun je je toch beter met iets anders bezighouden.

Ik kan dat hooguit met iets als De Slimste Mens ofzo, maar zelfs Friends kijk ik met volle aandacht.
Mensen zijn tegenwoordig zo vergroeid met hun gsm, ik vind dat echt afstotelijk. Vooral "de jeugd" zou series enzo eerder luisteren dan kijken, maar dat vind ik echt een zware belediging voor de makers van die dingen 😅 het gaat toch voor de audiovisuele totaalervaring? Ok, bij een sitcom zijn dat wel erg zware woorden, maar bij een film of de gemiddelde HBO serie is dat wel van toepassing imo. Er gebeurt zo vaak zo veel op het scherm dat je gewoon mist als je niet oplet. Ik denk dan bv aan een sleutelmoment zoals Hughie in The Boys die ineens geen lief meer heeft (om het proper uit te drukken). Als je zulke momenten mist, kun je je toch beter met iets anders bezighouden.
Och ja ... Hughie ... damn.

Het is hoe ook en waarom je tv kijkt: je kan dat doen om effectief iets te kijken of je kan dat doen uit verveling. In dat tweede geval is tv een achtergrondgebeuren. Of je zet tv op om "beeld en geluid" te hebben omdat je geen stilte in huis kan verdragen. Zo'n mensen bestaan dus ook.

is niet enkel de jeugd. mijn moeder en vader kijken bijna nooit met volledige aandacht.
altijd nog iets anders bezig. ook achtergrond bij het strijken of whatever.
nu, met die Vlaamse shows, quizshows etc allemaal goed, dat kan je bijna enkel luisteren (maar zelfs daar).
sitcoms hebben ook vaak 'visual gags' en series met een echt verhaal hebben toch voldoende dingen die effectief op het scherm gebeuren en het verhaal of dialoog 'verdiepen'.

Gisteren seizoen 2 van Reacher afgerond. Niet slecht maar ik vond seizoen 1 wel beter eigenlijk want het nieuwe is er wat van af. Ook meer fan van hem solo dan constant met zijn team.
Net ontdekt dat die acteur ook die bully was van die afschuwelijke MTV-reeks Blue mountaint state. Heeft met de jaren wel wat charisma gepakt:)

Ik zit ook aan seizoen 4 maar ik begin mij wel meer en meer aan Uthred te storen. Elke zin zegt hij met de intonatie van een vraag. I am Uthred? Waarom kan die gast niet praten?

Ik zit ook aan seizoen 4 maar ik begin mij wel meer en meer aan Uthred te storen. Elke zin zegt hij met de intonatie van een vraag. I am Uthred? Waarom kan die gast niet praten?

Destiny isool!

Ik vond zijn accentje/intonatie in het begin een beetje afleidend, maar kon er uiteindelijk wel mee lachen. 😄

Hier eindelijk begonnen aan Fargo en
seizoen 1 is al dik genieten! 😍

Van al die slagen tegen zijn hoofd heh. Die zijn hersenen zijn door elkaar geschud.

Ik moet toch zeggen dat ik op sommige momenten zeer bloeddorstige gedachten had bij Alfred en zeer zeker bij Alfred zijn vrouw...

Gisteren ook laatste aflevering gezien van The Last Kingdom. Wat een goede serie!
Er zou ook nog een film zijn.

Terug
Bovenaan