Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kan ik zeker in volgen. De serie mag absoluut afwijken van de games en boeken en veel van die veranderingen zijn ook positief en best te begrijpen maar sommige dingen schieten toch echt volledig mis imo. Had er destijds dit over te zeggen. (spoilers als je ze nog niet hebt uitgekeken) Ik schuif in iedere geval terug aan voor seizoen 2. (y)
Heb uw uiteenzetting eens doorgenomen en bij je negatieve punten kan ik enkel maar ja knikken.
Echter doen deze punten geen afbraak aan de serie in zijn geheel vind ik

Dr. Who special 1 "The Star Beast", de eerste van de 3 geplande specials voor ze de nieuwe doc gaan introduceren volgend jaar.
Ik had vrij hoge verwachtingen gezien de terugkeer van David Tennant en Catherine Tate, maar deze zijn helaas niet vervuld, integendeel.
Russel T. Davies is helaas (en wellicht onder druk) dezelfde route ingeslagen als Chibnall, en geeft meer prioriteit aan wokeness dan aan het verhaal. We hadden het eigenlijk al kunnen weten toen hij de Dalek overlord Stavros uit zijn rolstoel haalde (omdat een rolstoelgebruiker toch zeker niet vereenzelvigd mag worden met het 'kwaad').
Spijtig.

De Zaak Menten, driedelige limited serie over waargebeurde feiten, al uit sinds 2016 maar ik kende het verhaal niet. Gaat over een journalist in de jaren zeventig die ontdekt dat één van de rijkste Nederlanders indertijd in Polen lid was van de SS, massamoorden pleegde en kunst roofde. Kerel had er zich decennia kunnen uitkopen of wegkomen met minimale schade. Toont nog maar eens dat ze in feite veel te snel veel van die monsters te makkelijk los lieten.

Na The Spectacular is dit weer een sterk stukje uit Nederland, aan te raden voor wie interesse heeft in minder bekende oorlogsverhalen.

Estonia op VRT Max. Van de makers van Tsjernobyl. Over de scheepsramp van de Estonia in Finse wateren in 1994.

Traag tempo, dus als je daar geen fan van bent zou ik niet kijken. Maar goeie cast, en sterk verhaal. Heel knap in beeld gebracht.

De schip scènes zijn trouwens opgenomen hier in Vilvoorde, waar de grootste watertank filmstudio ter wereld ligt.

Estonia op VRT Max. Van de makers van Tsjernobyl. Over de scheepsramp van de Estonia in Finse wateren in 1994.

Traag tempo, dus als je daar geen fan van bent zou ik niet kijken. Maar goeie cast, en sterk verhaal. Heel knap in beeld gebracht.

De schip scènes zijn trouwens opgenomen hier in Vilvoorde, waar de grootste watertank filmstudio ter wereld ligt.
Straalt het ook de ‘kwaliteit’ uit van Chernobyl want dat vond ik echt een top (mini-)serie?!

Door de trailer gezien te hebben van seizoen 2 ben ik eindelijk begonnen aan Halo.
Altijd grote fan vd games geweest, maar door de vele negatieve reacties nooit aan de serie begonnen.
Ik ben nu aan afl 4 en ik vind het eigenlijk niet slecht.
Akkoord, de serie zal nooit prijzen winnen, maar ik vind het wel ok voor wat het is.
Acteerprestaties zijn goed, effecten zijn ok, de decors zijn zelfs heel goed.
Er zouden wel meer covenant/ human gevechten mogen zijn, maar dat zal nog wel komen.
De grootste klacht zou zijn dat de serie teveel van het game afwijkt.
Maar dat vind ik net goed.
Zo krijg je als liefhebber van het eerste game toch iets totaals nieuw voorgeschoteld.
Waar kan je Halo zien?

Obliterated. Luchtige action/comedy serie over een elite special forces team die zonet Las Vegas hebben gered van een aanslag. Dit vieren ze met een nachtje vol drank en drugs maar dan komen ze er achter dat ze een fake bom ontmanteld hebben en dat ze terug in actie moeten schieten. Beetje 24 meets The Hangover.

Straalt het ook de ‘kwaliteit’ uit van Chernobyl want dat vond ik echt een top (mini-)serie?!
Het is duidelijk wel een goedkopere serie. De storm had men bv met de computer veel realistischer in beeld kunnen brengen. Nu heeft men gekozen om het in een water studio te filmen,

Wat ik er heel goed aan vond is dat het verhaal van de dag van de ramp mooi verspreid is over de 8 afleveringen vanuit verschillende standpunten.

Ook de sfeer die men wist te creëren vond ik zeer geslaagd. Maar ik zou de reeks zeker niet met Tsjernobyl gaan vergelijken. Wat een dure HBO productie was.

Beginnen kijken naar Fleishman is in trouble. Spreekt me wel aan nadat het werd aanbevolen in Humo, al heb ik het niet zo voor de hoofdrolspeler

And Then There Were None
Agatha Christie adaptatie uit 2015.
Charles Dance en Sam Neill, dat kan al niet mis gaan.
Meer dan degelijke miniserie, goede spanning, klassiek verhaal.

Eerste drie aflevering van Reacher seizoen 2 gezien. Begon zeer sterk met het 'pinautomaat incident' maar beetje jammer dat
hij samen met drie oud-collega's het onderzoek aangaat. Vorig seizoen deed hij het quasi alleen want da's Reacher.
. Verder hoop ik dat er eens een bad guy tevoorschijn komt die eens een dreiging kan vormen voor Reacher want op geen enkel moment heb je het gevoel dat hij in levensgevaar is. Dit geldt voor seizoen 1 en de eerste aflevering van seizoen 2.

@bojo96 Ik vraag me af of dat niet de bedoeling is van de serie dat alles effortless is. Het is tegenwoordig wat oubollig maar vroeger wist je al op voorhand dat het goed zou komen, ook al kreeg de protagonist vijftig hindernissen voor zich.

Succession S02 - E08. Ik moet nog veel zien, maar deze show is toch echt een pareltje.

Logan: Seen Kendall's latest?
Shiv: Uh, yeah
Logan: Mind like a balloon.

@bojo96 Ik vraag me af of dat niet de bedoeling is van de serie dat alles effortless is. Het is tegenwoordig wat oubollig maar vroeger wist je al op voorhand dat het goed zou komen, ook al kreeg de protagonist vijftig hindernissen voor zich.
MacGuyver en A-Team waren ook voorspelbaar: uiteindelijk kwam het goed. Maar dat maakte het niet minder fun.

This is gonna hurt (mini-serie x7): info
Geweldige serie die een rauwe kijk geeft over het leven van een arts in opleiding die geen steun krijgt, overwerkt is en amper financieel rondkomt. Geen idee of er veel terug te vinden is in de werkelijkheid, maar dit is voor mij de hidden gem van het jaar. Van minuut 1 zat ik erin en na aflevering 7 was ik volledig voldaan. Perfecte afsluiting van een zeer degelijke kliniekserie waar alles goed zit.

Man seeking woman (S01)
Serie over daten en relaties. Niet cliché gebracht, wel zijn de (herkenbare) scenario's op een grappige, absurde en surrealistische manier gedramatiseerd. Amusant.

De drie seizoenen staan nog twee maanden op vrtmax. De allereerste aflevering is representatief voor het volledige seizoen, en hopelijk ook S02-S03.

Momenteel bezig met The Expanse seizoen 2, maar ik begin mijn interesse wat te verliezen. Wordt het terug interessanter of gaat het alleen maar downhill (dat is wat ik al gelezen heb)

Momenteel bezig met The Expanse seizoen 2, maar ik begin mijn interesse wat te verliezen. Wordt het terug interessanter of gaat het alleen maar downhill (dat is wat ik al gelezen heb)
Ik vond het beter en beter worden, maar wel met de opmerking dat ik er nooit in geslaagd ben om die serie te bingen. Als ik er teveel na mekaar naar keek verloor ik interesse, terwijl ik het wél een heel goeie reeks vond.

Terug
Bovenaan