Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sex Education S4...
Niet eens uitgekeken, wat is me dit? Lijkt een karikatuur van zichzelf geworden. Alles dat het in de eerste seizoenen leuk maakte, is gewoon weg.
Ik zit met hetzelfde gevoel. Iedereen in de nieuwe school is wel ergens LGBTQ, in transitie of whatever.

Het was al heel aanwezig in de vorige seizoenen, maar dat was genietbaar en goed aangepakt. Nu is het gewoon all over the place en de karakters hun eigenschappen zijn gewoon in het kwadraat aanwezig.

Hoe verhoudt de serie zoch tot S1E1? Gekeken met de vriendin maar zij vond het heel chaotisch, zonder draad. Precies of we pikten midden in het verhaal in. Wordt het (snel) allemaal duidelijk en overzichtelijk of blijft het zo?

Want al zoveel goede reacties gezien hier over deze serie.
Er zit wel een doorlopend verhaal in maar ze gaan wel vaker van de hak op de tak. Een bewuste keuze, want sommige subplots zijn er eerder om een bepaalde sfeer of gevoel te scheppen, en niet zozeer om volledig mee te zijn. Het chaotische blijft bijna continu aanwezig en ook dat is zeer bewust, de kijker moet zich voelen alsof hij tussen dat keukenpersoneel zit.
Het zijn de acteurs en hun dialogen die het zo goed maken imo. Dus als je een band zou krijgen met die personages gaat de reeks normaal wel groeien.

Hoe verhoudt de serie zoch tot S1E1? Gekeken met de vriendin maar zij vond het heel chaotisch, zonder draad. Precies of we pikten midden in het verhaal in. Wordt het (snel) allemaal duidelijk en overzichtelijk of blijft het zo?

Want al zoveel goede reacties gezien hier over deze serie.
Het is boeiend omdat je naarmate het verder gaat, meer teweten komt waarom bepaalde personages zijn zoals ze zijn. Maar het blijft wel chaotisch (zoals een keuken ook is)

Die Fishes episode in S2 is van het beste dat ik ooit al gezien heb.

Young sheldon deels aan het meekijken met de vrouw.

Blijft toch grappig ook al heb ik hem al gezien en zeker de stem van sheldon er zelf bij soms.

Sex Education S4...
Niet eens uitgekeken, wat is me dit? Lijkt een karikatuur van zichzelf geworden. Alles dat het in de eerste seizoenen leuk maakte, is gewoon weg.
Ja,

heb het ook opgezet. Was mij persoonlijk het seizoen te veel. Dan had ik liever gehad dat ze er vorig jaar een einde aan gemaakt hadden. Dit was voor mij echt geen voorbeeld van een richting waar ik series in wil zien evolueren...

Aantal keren dat ik met mijn ogen heb zitten rollen ik kan ze niet meer tellen. Maar heb het toch uitgekeken, al zat ik meerdere keren op het randje om het tgv de brol dat het was af te zetten...

Al die belachelijke utopische boodschappen...

Ik ben gewoon te oud geworden hiervoor...

Beginnen kijken naar Tom Clancy's Jack Ryan.

Fan van alles wat met Tom Clancy te maken heeft, maar deze liet ik even links liggen omdat ik de acteur die Jack speelt eigenlijk niet serieus kan nemen. Die heeft iets met z'n hoofd waardoor ik die meer als komiek zie. Neen, 't komt niet door The Office want daar heb ik nooit naar gekeken.

Gisteren gestart en halverwege de eerste episode en ik ben al verkocht.
Reacher al gezien? Anders eentje voor op de lijst als Jack Ryan uitgekeken is want ik vermoed dat je die serie dan ook wel graag zult zien.

Ik heb ook net seizoen 4 van Sex Education uitgekeken en zoals al gezegd geweest: het is inderdaad een forse teleurstelling gevonden vind ik. Ik heb seizoen 1 tem 3 nog niet zolang gekeken gekeken, dus dat zit nog allemaal vers in het geheugen, maar zowat alles van die seizoenen hebben ze totaal overboord gekieperd. Van de oorspronkelijk insteek schiet werkelijk niets over.

Je zou denken dat de ruime tijd tussen S3 en S4 positief zou uitpakken zodat ze goed konden nadenken over hun laatste seizoen, maar dat lijkt juist averechts gewerkt te hebben. Heel de positieve vibe van de eerste drie seizoenen heb ik op geen enkel moment gevoeld in dit seizoen.

Voor S4 was ik nochtans hoopvol, mede omdat er een deel personages uitgingen. Ik dacht dat ze zich hierdoor meer konden focussen op de main characters, maar ze gooien er quasi evenveel personages terug in en ze zijn eigenlijk stuk voor stuk totaal niet interessant. Zoveel nieuwe personages introduceren in uw laatste seizoen is gewoon vragen om problemen. Quasi alle verhaallijnen zijn wat mij betreft slecht of onvoldoende uitgewerkt, wat daarvan gewoon een logisch gevolg is.

Dat Maeve en Otis uiteindelijk volledig uit elkaar zijn gegaan is toch volkomen onlogisch? Heel seizoen 1 tem 3 was een complete build-up van hun twee en dan gebeurt dit. Ze hebben zelfs geen scène meer in de laatste aflevering van anderhalf uur. :wtf: Dat je uw prille boyfriend achterlaat voor uw carrière tot daar aan toe, maar ze laat ook haar beste vriend, beste vriendin, broer én klein zusje achter. Dat voelt echt totaal niet juist.

Het nieuwe seizoen van Futurama. Bij de vorige terugkeer in 2010-2013 vond ik de kritiek wat overroepen. Er zaten inderdaad mindere afleveringen tussen, maar de toon van de serie was nog steeds dezelfde als vroeger (for the most part), en er zaten ook wel heel sterke afleveringen tussen.

Ik heb nu de eerste zes afleveringen gezien van het nieuwe seizoen, en ik vind het persoonlijk dramatisch. Ik ga niet zeggen dat het nooit meer had mogen terugkeren... Op zich vind ik het nostalgisch om nieuwe afleveringen te zien, hoe slecht ze ook zijn. En ik zal ze wel uitkijken. Maar de sfeer van de serie is compleet anders dan vroeger, de personages lijken zich anders te gedragen, de humor is anders... En de stem van Billy West is zodanig oud geworden, dat ik het bijna ongemakkelijk vind om naar te luisteren. Hij moet zijn stem forceren en enorm traag praten om Fry nog te kunnen doen, maar die diepere, tragere stem past absoluut niet bij het energetische personage. Ook een aantal andere stemacteurs hebben duidelijk een rijpere leeftijd gekregen. Bij momenten lijkt het alsof je naar bejaarden aan het luisteren bent, wat zeer off-putting is voor een serie waarin de meeste personages nog jong zijn.

Ik zal de rest van de afleveringen wel uitkijken, maar ik kan me niet inbeelden dat de serie verlengd zal worden na de 20 afleveringen die in productie zijn. Deze keer zal ik het afscheid niet spijtig vinden, in ieder geval.

Jammer genoeg gelijkaardige feels. De laatste aflevering van het seizoen is eigenlijk de enige echt goeie goeie. :headshake:

Begonnen met Gen V, spin-off van The boys..
Die eerste 5 minuten gaan er weer los over :crazy:

Aflevering 1 is top.. Kunt al meteen genieten van een parijse champignon :unsure:

Laatst bewerkt door een moderator:
Net Castlevania: Nocturne erdoor gebinged.

Echt top, ik kan er niet meer van zeggen.. Ik vond de Castlevania serie al enorm goed, maar deze doet er echt wel een schepje bovenop. Shoutout naar het heerlijke gebruik van klassieke muziek ook. De gevechtsscènes zijn ook weer heerlijk in beeld gebracht moet ik zeggen, en de surprise guest in de laatste aflevering is helemaal de kers op de taart :love:

Enige minpunt, Richter Belmont is met zijn zweep net wat minder cool dan Trevor, maar da's echt muggenziften.

Sex education laatste seizoen, maar niet van genoten.

Het leek echt alsof ze education aan de kijker wouden geven? Hoeveel trans, non-binaire en minder valide mensen, asexueel, etc... kun je in een serie proppen man.

De vibes van de eerste 3 seizoenen waren echt weg en het was gewoon een lgbtq promo video ofzo had ik de indruk, seriously.

jammer want we keken er naar uit, maar na een paar afleveringen was het al snel kijken om te kijken

The Fresh Prince of Bel-Air, seizoen 4: eerste keer dat het wat minder wordt bij momenten. Soms is Will gewoon irritant eigenlijk.

Net Castlevania: Nocturne erdoor gebinged.

Echt top, ik kan er niet meer van zeggen.. Ik vond de Castlevania serie al enorm goed, maar deze doet er echt wel een schepje bovenop. Shoutout naar het heerlijke gebruik van klassieke muziek ook. De gevechtsscènes zijn ook weer heerlijk in beeld gebracht moet ik zeggen, en de surprise guest in de laatste aflevering is helemaal de kers op de taart :love:

Enige minpunt, Richter Belmont is met zijn zweep net wat minder cool dan Trevor, maar da's echt muggenziften.
Ook juist klaar hiermee. Animatie is van topniveau, muziekselectie is uitstekend en verhaal/setting is interessant.

Enige nadelen die ik zou kunnen noemen is dat dit seizoen vooral veel set-up lijkt te zijn voor een seizoen 2 en misschien verder. Tevens vind ik het gestichel tussen onze 3 hoofdpersonages niet zo goed gedaan als bij vorige seizoenen. Enfin, dat zijn nitpicks. Hopelijk moeten we geen heel jaar wachten op S2

Matroesjka's S1

Het was even verschieten hoe oud dit weer was, echter na een aflevering was dit al vergeten. Heerlijk hoe plat dit toch was. De Jan "Verplaaankeh", de "Reiy", den Eddy. Het gebruik van het simpel Engels gemixt met Nederlands. Man man, nostalgie op-en-top.

Terug
Bovenaan