Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Picard seizoen 3 bracht me tot tranen op het einde. Schitterend gewoon.

Ondertussen thuis met de vriendin "The Night Agent" aan het kijken. Niet slecht, maar dat is toch echt gewoon "24 van den Aldi"...

Nu pas Dexter New Blood uitgekeken.
Ze zijn er in geslaagd om een nog slechter einde dan van de 1e reeks te maken. Ffs.
Da kan niet :lol:

OT: Manifest uitgekeken. Ik heb het enkel uitgekeken om te weten hoe het afliep, want het begon wat té tenenkrommend te worden. Voorspelbaar einde wel.

Net Florida Man uitgekeken, was leuk. Tussendoor kijken we wel eens Power, ook redelijk ontspannend.

Maarja nu moeten we weer op zoek naar iets nieuws.

Laatste maanden paar leuke dingen gezien:

Unbelievable ***
The White Lotus ***
Mare of Easttown *****
The Undoing ****
Defending Jacob *****
Sharp Objects *** even moeten doorbijten, maar dan kwam het toch

Vlaamse streamz content geprobeerd, maar ik ben geen fan:
De Kraak *** bijna niet afgekeken
Billie vs Benjamin ** we gaan er mee stoppen denk ik

Redelijk in de "who done it"-fase, maar ik vind geen opvolger voor Mare of Easttown of Defending Jacob.

Momenteel Big Sky bezig, lijkt wel iets zijn.

Iemand nog iets dat in bovenstaande lijstje zou passen?

The Marvelous Mrs. Maisel uitgekeken. Ik heb de reeks hier al een aantal keer bejubeld, ik ga het toch nog eens doen. Wat een heerlijke serie. Geweldige sfeerschepping, het New York van de jaren 50 en 60 is misschien wel de ware hoofdrolspeler van de reeks. De chemie tussen de acteurs, het geweldig karikaturale van een aantal personages, die toch altijd heel herkenbaar en menselijk blijven. De humor van de stand-up stukken vond ik vaak eigenlijk nog het minste van de reeks, maar de humor tussendoor was vaak om vingers en duimen bij af te likken.

Niet elke aflevering was van hetzelfde niveau natuurlijk, maar dit is een van de bitterweinige series die ik met plezier een tweede keer zou bekijken.

YOU (Netflix)

Eerste 4 afleveringen. Ik ga toch effe doorkijken. Ik vind het voorlopig wel geestig de manipulatieve hoofdrolspeler die er alles aan doet om zijn zinnetje te krijgen. Letterlijk over lijken gaan. Zit wel goed ik mekaar vind ik. Werd mij aangeraden als een goeie reeks, so far so good. Ik zie dat er 30 afleveringen zijn, en las daarnet dat er nog een laatste seizoen bijkomt. Nieuws van gisteren toevallig...

The Offer uitgekeken. Naar het einde doe werd het een beetje log en werd de interesse minder, maar over het algemeen gezien een heel leuke serie met een aantal sterke acteurs en personages. Zeker met 'Karl Tanner from Gin Alley' als uitschieter voor mij.

Doeme, hier heb ik wel hard naar uitgekeken
Ah, 5 episodes btw, als ik goed heb geteld.
Nu ik zeg, ze zijn wel nog vermakelijk en de kwaliteit is zoals altijd wel hoog.
Tis voor mij persoonlijk dat een groot deel van de episodes niet echt als Black Mirror aanvoelden...

Ah, 5 episodes btw, als ik goed heb geteld.
Nu ik zeg, ze zijn wel nog vermakelijk en de kwaliteit is zoals altijd wel hoog.
Tis voor mij persoonlijk dat een groot deel van de episodes niet echt als Black Mirror aanvoelden...
Hier ben ik het mee eens. Maar ik ben iemand die heel makkelijk tevreden is. Haha

Net Florida Man uitgekeken, was leuk. Tussendoor kijken we wel eens Power, ook redelijk ontspannend.

Maarja nu moeten we weer op zoek naar iets nieuws.

Iemand nog iets dat in bovenstaande lijstje zou passen?
Happy Valley de verhaallijnen in Happy Valley en Mare of Easttown verschillen, maar er zijn grote overeenkomsten tussen de twee hoofdpersonages.

Fair Trade seizoen 2. Ik had me wel vermaakt met het eerste seizoen, geen topper, maar ik zou het een beetje vergelijken met een Burger King, af en toe wel eens lekker.

Seizoen 2 is helaas van een lager niveau. Peter Van Den Begin schittert als vanouds als Ray Van Mech… Patrick Paternoster.

Dat is dan zowat het enige positieve aan de serie. Ella-June Henrard haar acteerprestaties beperken zich tot het twijfelen of ze een grote boodschap heeft gedaan, of dat het toch een scheetje was, en verongelijkt kijken als een kleuter die geen snoepje kreeg.

Dan is er ook nog de quota-Marokkaan Kamal Kharmach, die als garagist een personage neerzet waardoor DDT eerder naar Christian Bale neigt.

5/10. Voor de Pater. En zijn Russische mokke. Matroesjkas ftw.

/end rant

Terug
Bovenaan