Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ken Burns: The Vietnam War
Blijft een van de beste documentaires die ik ooit heb gezien.
10 afleveringen en bijna 20 uur van wat misschien wel de meest "objectieve" documentaire is over dit conflict.
Met aandacht voor generalen, soldaten, gewone mensen, overheden van alle kanten Noord, Zuid, Amerika, ...
Prachtig verteld door Peter Coyote ook.
Die is inderdaad héél sterk. Zéér evenwichtig en in plaats van objectief zou ik eerder geëngageerd zeggen. Ik heb hem gezien met de stem van Björn Soenens en dat paste er ook wel goed bij. Ik hoop dat ze ooit iets gelijkaardig kunnen maken over het conflict in Oekraïne.
Beetje morbide misschien, maar ik heb nooit van die serie ROME gehoord.

Is deze even goed als die "spartacus" serie van een 10 tal jaar geleden? ook met even veel actie en zo?

Anders wil ik deze wel eens een kans geven, ik vond Stevenson een heerlijke acteur.
Toch een heel andere aanpak dan Spartacus, dat eerder wat weg had van 300 in stijl en exploitation-gehalte. Ik vond dat ook wel goed, maar ik leerde wel een stuk meer van HBO's Rome. En Titus en Vorenus is een perfecte bromance, geen betere te vinden als je 't mij vraagt.
Spartacus moet ik dan zeker niet zien, in Rome vond ik het al storend dat er iedere 10 minuten een naaktscène, orgie of seks-met-toestarende-slaven inzat.
Ik vond dat eigenlijk nog een meerwaarde, omdat de seksuele moraal van die tijd nu eenmaal totaal anders was dan vandaag en dat wordt wel goed vertoond in de serie. Zo was het normaal om je zoon mee te nemen naar een "sekswerkerkot" ( :unsure: ) voor zijn ontmaagdiging. De naaktscènes in HBO's Rome zijn eigenlijk nooit gratuit of erbij gezwierd om een bepaald tietenquotum te behalen. Een Rome zonder naakt zou eigenlijk steriel en ongeloofwaardig zijn, net zoals Gladiator een véél te proper Rome liet zien aan de kijker. Bij HBO's Rome is de sfeer veel waarachtiger: het was luid, vuil, vol geuren en kleuren en geweld en ook schoonheid. Geen Hollywoodachtig opgekuist ideaalbeeld.

Spartacus moet ik dan zeker niet zien, in Rome vond ik het al storend dat er iedere 10 minuten een naaktscène, orgie of seks-met-toestarende-slaven inzat.
Dat zou nu net de trigger zijn om wel te kijken.

alléé gij, teer zieltje :p

The Outsider

Gekeken op Streamz. Halverwege het boek en toch de serie gestart en uitgekeken.
Heel goede serie. De invloed van Jason Bateman is merkbaar, gaf soms wat Ozark vibes (soundtrack).

Vooral het knappe acteerwerk van Ben Mendelsohn viel me op.

Hier en daar afwijkingen van het boek, soms positief, soms negatief.

Ergens naar het einde toe gebeuren er enkele zaken waar ik het dan weer moeilijk mee heb. Geen idee of dit in het boek ook zo was, zo ver ben ik niet geraakt. Maar vanaf dat personages bepaalde onlogische keuzes beginnen te maken (zoals je vaak ziet in bijvoorbeeld horror films) dan haalt mij dat er toch wat uit.

Desalniettemin hard van genoten!

Ik ben dus een van de weinige mensen die Rome eerder aan de magere kant vonden. Ik had veel liever gehad dat ze ofwel op de grote figuren focusten, ofwel op de gewone man, maar die Titus en Vorenus als hoofdrollen werkten voor mij niet. Dat waren 2 personages waar ze 20 verhaallijnen in wouden proppen, puur voor over the top drama en sensatie.

The Outsider

Gekeken op Streamz. Halverwege het boek en toch de serie gestart en uitgekeken.
Heel goede serie. De invloed van Jason Bateman is merkbaar, gaf soms wat Ozark vibes (soundtrack).

Vooral het knappe acteerwerk van Ben Mendelsohn viel me op.

Hier en daar afwijkingen van het boek, soms positief, soms negatief.

Ergens naar het einde toe gebeuren er enkele zaken waar ik het dan weer moeilijk mee heb. Geen idee of dit in het boek ook zo was, zo ver ben ik niet geraakt. Maar vanaf dat personages bepaalde onlogische keuzes beginnen te maken (zoals je vaak ziet in bijvoorbeeld horror films) dan haalt mij dat er toch wat uit.

Desalniettemin hard van genoten!
Het boek heb ik niet gelezen. Maar die serie vond ik goed beginnen maar werd gaandeweg altijd maar slechter. Ik vond dat uiteindelijk een serieuze teleurstelling.

Die is inderdaad héél sterk. Zéér evenwichtig en in plaats van objectief zou ik eerder geëngageerd zeggen. Ik heb hem gezien met de stem van Björn Soenens en dat paste er ook wel goed bij. Ik hoop dat ze ooit iets gelijkaardig kunnen maken over het conflict in Oekraïne.
Evenwichtig en geëngageerd is inderdaad een betere manier om het te zeggen!
Ken Burns is voor mij wel echt de absolute top qua documentaire maker. Ben nu bezig aan zijn "The West" docu en wil ook nog graag zijn "Civil War" docu bekijken.

Zo even tussendoor ook gestart met Succession na de lovende kritiek. 2 afleveringen ver en er komen toch goede momenten in. Voorlopig wel fan van Roman.

Eindelijk ook aan White House Plumbers begonnen. Nog 1 aflevering te zien die nog moet uitkomen. Niet slecht maar ik had er meer van verwacht eigenlijk. Om de één of andere reden denk ik dat met een Martin Scorsese als regisseur dit een stuk beter en vlotter had geweest.

Zo even tussendoor ook gestart met Succession na de lovende kritiek. 2 afleveringen ver en er komen toch goede momenten in. Voorlopig wel fan van Roman.
"er komen toch goede momenten in" 😆

No shit, Succession is een meesterwerk. Het is een aaneenschakeling van goede momenten. 😎

Zonet aan Mrs. Davis begonnen en in één ruk de eerste 3 afleveringen gezien...
Holy Moly. Y'all need to get in on this. This is one of the best things since sliced bread.
Amen. :woohoo:

Zelfs in de eerste 3 afleveringen reeds enorm gelayered en thematisch zeer sterk. Als je fan was van Lindelof's eerdere series zoals Leftovers en Watchmen; het "What The Fuck" gehalte is hier minstens even hoog, zelfs hoger maar ook hier weer zonder oog voor personages en "meaning" te verliezen.

A+ !

Ik alle 8 :unsure: Kon gewoonweg niet stoppen met kijken. Na elke aflevering zat ik me compleet verward af te vragen waar in godsnaam hij naartoe aan het gaan is. Wat een gestoord genie is die gast toch. Het begint compleet van de pot gerukt en wordt alleen maar erger, maar op 1 of andere manier werkt het bijna allemaal. Ik zou er meer over zeggen maar ben er zelf compleet blind aan begonnen en zou het aan iedereen zo aanraden. Heerlijke ervaring, enorm van genoten. Perfecte pinkstermaandag.

House of the Dragon seizoen 1

Niet zo goed als GOT maar wel de zelfde thema's:
- strijd/spanning om de troonopvolging
- incest en andere verboden relaties/ uithuwelijken v kinderen omwille v politieke redenen
- draken (meer dan in GOT)
- intriges aan het koninklijk hof
- kastelen en middeleeuwse landschappen/decors

Het is niet niet slecht, maar toch wel een niveau lager, soms ietwat saai en traag.
Waar ze wel goed in zijn en dat ze in tegenstelling tov Game Of Thrones, niet non-stop nieuwe karakters introduceren en niet constant v lokatie en karakter veranderen. Het verhaal vind plaats op Kingslanding, Dragonstone en dan een eiland waar de Valoryians wonen een soort Targaryans maar dan vd zee (lol). Dus het verhaal blijft gemakkelijk te volgen.
Men verspringt wel in de tijd, de eerste episodes zijn de karakters kinderen en dan wat episodes later zijn ze getrouwd en hebben ze een kroost kinderen, nog wat later zijn die kinderen plots jongvolwassen enz...

7,5/10

Heb niet echt een favoriet karakter, behalve misschien Rhaenya Targaryen.

In GOT was ik meer geintereseerd in de karakters en het verdere verloop.

Ik alle 8 :unsure: Kon gewoonweg niet stoppen met kijken. Na elke aflevering zat ik me compleet verward af te vragen waar in godsnaam hij naartoe aan het gaan is. Wat een gestoord genie is die gast toch. Ik zou er meer over zeggen maar ben er zelf compleet blind aan begonnen en zou het aan iedereen zo aanraden. Heerlijke ervaring, enorm van genoten. Perfecte pinkstermaandag.

Ik zit over de helft en kan het enkel beamen. Ge. ni. aal.

Elke aflevering blijf ik met een glimach van oor tot oor naar het scherm staren.

het einde van aflevering 4 zei ik letterlijk synchroon met Simone/Lizzie & Wiley WTF. Als ze daar het filmpje te zien krijgen waaruit blijkt dat de intro van S1 eigenlijk een reclame was voor sneakers enkel gemaakt om de quota van 1% oogballen op de graal te halen en dat dan eindigt met Clara die de kom als kind behandelt met Apollo de kat achter haar. Gestoorder dan dat kan het toch echt niet worden denk je dan... En dan eindig je de aflering daarna met Clara's hoofd dat ontploft door van de graal te drinken waarna haar lever geimplanteerd werd in onze 2 hoofdpersonages omdat volgens het experiment met de muis en onsterfelijke kat deze misschien immuniteit voor head explosion zou opleveren voor graal drink poging #2. Oh ja en ze moeten daarvoor eerst op een walvis gaan jagen. :crazy:

Je kan dat plot niet beschrijven zonder dat het lijkt alsof je een of andere koortsdroom aan het hyperventileren bent en toch zoals je zegt;
Het begint compleet van de pot gerukt en wordt alleen maar erger, maar op 1 of andere manier werkt het bijna allemaal.
So much this. It just works! :D

Holy Moly. Y'all need to get in on this. This is one of the best things since sliced bread.
Amen. :woohoo:

Zelfs in de eerste 3 afleveringen reeds enorm gelayered en thematisch zeer sterk. Als je fan was van Lindelof's eerdere series zoals Leftovers en Watchmen; het "What The Fuck" gehalte is hier minstens even hoog, zelfs hoger maar ook hier weer zonder oog voor personages en "meaning" te verliezen.

A+ !

Thx ga ik kijken. Leftovers vond ik geniaal :)

Terug
Bovenaan