Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Begonnen met boardwalk empire, en ik vind het tot dusver echt goed. Seizoen 1 erdoor op een week, nu seizoen 2.

Ook begonnen met de bende van jan de lichte. 't is niet slecht, maar ook niet wow.

Boardwalk Empire is echt top, daar ga je nog van genieten!
 
Ik heb 'Alice in borderlands' gezien.
Daarna 'Sweet home' gezien en nu bezig aan 'The guest'. Tot nu toe zijn ze allemaal leuke series.
 
Wait. What? Why? :oops:

Pas op....Boardwalk is geweldig...maar mij lag dat jaren 20 sfeertje van Berlijn net iets beter. De nasleep van de oorlog, het decadente nachtleven van Berlijn, de groezelige onderwereld.

Ze liggen kwalitatief gezien gewoon echt dicht bij elkaar denk ik. Fans van Boardwalk Empire gaan ook genieten van Babylon Berlin en vice versa. Beide zijn misdaadreeksen die een eigen wereld tot leven brengen en barsten van de sfeer.

Ik hou erg hard van reeksen als dit die hun uiterste best doen om een tijdsperiode overtuigend tot leven te brengen en daar nog sterke personages in boeiende verhaallijnen weet onder te brengen ook. Deadwood had dat ook.
 
I get that, ook fan van beide. Maar bij Berlin kreeg ik na twee seizoenen de indruk dat het meer een soap opera werd en minder gelaagd.
 
Dark
9/10
S1 volledig
S2 nu bezig...
Al vrij veel kippenvel momenten gehad. Beste serie die ik in lange tijd gezien heb.
moeilijk te oordelen wie de goede & de slechte zijn, mss maakt het ook niet uit

Er zijn geen echte good of badguys.. Maar seizoen 3 is goed, maar oh zo ingewikkeld zonder recaps te lezen.
 
Babylon Berlin S3
Wat een serie!

Het coolste aan Babylon Berlin is de combinatie van sterke personages (zowel historische als fictieve), spannende verhaallijnen (zowel historische als fictieve) en een vleugje mystiek (wat ook eigen was aan die tijd) en dat in een tijdsperiode in de Duitse geschiedenis waar (ik althans) eigenlijk nie zo vree veel over wist :)

Beste dat ik dit jaar zag, gevolgd door Watchmen, Plot against America, The Boys en The Queen's Gambit
 
Rewatch aan het doen van Friends S1-S10. Nu bezig met S6, wat me opvalt:

- Het niveau doorheen de seizoenen blijft zeer hoog, dit is weinig series gegeven
- Humor voelt niet gedateerd aan.
- De konijntjes stonden bij de dames wel erg vaak aan de draad :unsure:

Blijft toch 1 van mijn favoriete sitcoms all time
 
Derek
Zeker de moeite, was sowieso al een Gervais fan dus eigenlijk erg dat ik deze nooit eerder heb gezien. Ik houd van zijn humor, conversaties en zijn kijk op het leven.
 
Derek
Zeker de moeite, was sowieso al een Gervais fan dus eigenlijk erg dat ik deze nooit eerder heb gezien. Ik houd van zijn humor, conversaties en zijn kijk op het leven.

De Kev is echt geniaal!

Momenteel bezig met The Crown, is naast Borgen toch echt wel het beste dat ik in 2020 heb gezien.
 
Bridgerton
Het leek soms wel op gossip girl, maar dan in de 19de eeuw in de UK. Het is niet per se een serie die ik echt zou aanraden, maar langs de andere kant zou ik wel seizoen 2 bekijken als die uitkomt. Aan sexscènes geen gebrek overigens...
 
The Queens Gambit. Echt een toffe reeks, niet te lang en interessant van begin tot einde. 9/10. De hoofdrolspeelster is ook yummie btw :)
 
ik vond dat wel een goeie reeks, maar sommige figuranten waren echt... erbarmelijk...
op de hoofdpersonages niks aan te merken, vooral die vrouw was sterk bezig
Van de acteurs met tekst vond ik de meeste eigenlijk wel passen in hun rol. Misschien de kale in het dorp van de Cherusken nog het minste (paste ook gewoon het minste qua uiterlijk in de serie imo). Over het algemeen vond ik het acteerwerk zeker sterk. En de blonde lead was inderdaad zeker sterk ook (en een streling voor het oog).
 
Terug
Bovenaan