Welke serie heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Marvelous Miss Maisel

Why have I been sleeping on this? Zit halfweg het tweede seizoen ondertussen. Extreem grappig, prachtige sets en kleding, uitstekende cinematografie... Eén van de betere series van deze tijd voor mij.
Absoluut, alle seizoenen gebinged in een week hier...

Resident Alien S01E01: niks voor mij, ik werd teveel van links naar rechts getrokken
Devil may Care S01E01: beter dan bovenstaande, als je aan cartoon style bent

Unbelievable

Sterke serie, gebaseerd op echte gebeurtenissen, over een serial rapist. Toch enkele rauwe/harde momenten in en goede acteerprestaties.

Begonnen aan het vijfde seizoen van The Expanse.
Geweldige sf. Alles klopt aan die serie. Van de decors, tech, verhaal en acteerprestaties.

Ik ben het laatste seizoen van Timeless aan het bekijken.

Spijtig dat het daarna definitief gedaan is.

Ik was me deze week aan het bedenken dat er vroeger een serie op tv gespeeld heeft maar dat er nooit een 2de seizoen (vervolg) van getoond is.

Het ging over dat ze een kolonie gingen starten op een andere planeet en er zaten dinosaurussen op die planeet. Iemand een idee hoe de naam was hiervan? Is wel al een jaar of 10 geleden denk ik.

Edit: was Terra nova. Ik vond dat echt een zalige serie. Jammer dat ze nooit het vervolg gemaakt hebben want het was afgekapt in het midden van het verhaal.

Ik was me deze week aan het bedenken dat er vroeger een serie op tv gespeeld heeft maar dat er nooit een 2de seizoen (vervolg) van getoond is.

Het ging over dat ze een kolonie gingen starten op een andere planeet en er zaten dinosaurussen op die planeet. Iemand een idee hoe de naam was hiervan? Is wel al een jaar of 10 geleden denk ik.

Edit: was Terra nova. Ik vond dat echt een zalige serie. Jammer dat ze nooit het vervolg gemaakt hebben want het was afgekapt in het midden van het verhaal.

Gomorra

Heel veel goeie dingen over gelezen, dankzij Streamz eindelijk de kans om die te bekijken. Momenteel bijna seizoen 2 gedaan. Ik ga akkoord met de commentaren, geweldige serie.

Vond ik toch ook wel een sterke serie :) . Veel sympathie had je niet meer voor het mannelijke hoofdpersonage tegen het einde.

Unorthodox

Interessant om wat te leren over een andere cultuur, al waren die scènes soms wat lang naar mijn goesting. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

De hoofdrolspeelster ziet er soms precies uit als een 14-jarig jongetje, dat was ietsje minder.

Gisteren de eerste aflevering gezien van Fair Trade

Het lijkt een typisch vlaamse serie te worden waar een gebrek aan een deftig verhaal verdoezeld wordt met blote tieten en vuile klap maar gezien de acteurs wil ik aflevering 2 nog wel een kans geven.

Unorthodox

Interessant om wat te leren over een andere cultuur, al waren die scènes soms wat lang naar mijn goesting. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

De hoofdrolspeelster ziet er soms precies uit als een 14-jarig jongetje, dat was ietsje minder.
Ik vond het contrast tussen de ultraorthodoxe wereld en het "kosmopolitische, vrije Berlijn" wat te zwart wit. Alsof je buiten die ultraorthodoxe wereld geen schaduwzijden hebt. Anderzijds wel een zeer aardige miniserie. Kort, maar krachtig.

Ik vond het contrast tussen de ultraorthodoxe wereld en het "kosmopolitische, vrije Berlijn" wat te zwart wit. Alsof je buiten die ultraorthodoxe wereld geen schaduwzijden hebt. Anderzijds wel een zeer aardige miniserie. Kort, maar krachtig.
Klopt. Waarschijnlijk ook bewust zo gedaan omdat het maar over 4 afleveringen gaat en er wat minder kans voor gelaagdheid of nuance is.
Maar moest het vele afleveringen langer zijn, had het mij misschien minder bekoord. :)

Terug
Bovenaan