(Welke) Robotmaaier ?

Ditte toch vooral. Naar wat ik lees hebben die wel een soort van overspanningsbeveiliging en zijn de transfo's ook beschermd tegen kortsluiting.
@Profitable meet eens de twee losse draden en zie eens of er nog 12v doorkomt? indien yes denk ik zeker nog repareerbaar. Hang er anders eens een suikertje tussen vooraleer een waterdichte connector te kopen.

De voeding geeft 32V zo te zien, dus die lijkt dan toch nog te werken.

Ik ben echt een complete leek wat elektriciteit betreft :shy:

Jullie denken dat ik met dit gesteld ben?
Want beide uiteindes zijn beschadigd denk ik.

Wat heeft dit dan veroorzaakt?

De voeding geeft 32V zo te zien, dus die lijkt dan toch nog te werken.

Ik ben echt een complete leek wat elektriciteit betreft :shy:

Jullie denken dat ik met dit gesteld ben?
Want beide uiteindes zijn beschadigd denk ik.

Wat heeft dit dan veroorzaakt?
Ik zou echt gewoon met een suikertje even testen (uiteraard bij droog weer he en enkel maar om te testen, suikertje niet laten zitten). Normaal gezien kan je die fiche wel wat strippen en zien of er een code op de kabel staat (+/-)
Tis gewoon niet meer dan de juiste kabel aan de juiste kabel te hangen. Dan weet je direct of je geen verdere problemen hebt. Als alles werkt kan je die andere kabel wel bestellen als je er u veiliger bij voelt maar ik zou daar gewoon een waterdichte fiche tussen hangen.

Volgens mij gaat er ook niks aan de hand zijn buiten die kabel. Wel gek dat die echt zo doorgesmolten is

Ik vermoed dat die misschien niet helemaal dichtgeschroefd was en er met dat hevig onweer wat water is ingesijpeld?
En doordat ik de voeding niet ontkoppeld heb is de stroom blijven geven?
Nu goed, het is kapot en kan hopelijk hersteld worden.

Ik zal eens zien of ik die kabels kan strippen, maar veel speelruimte heb ik niet aan de kant van het laadstation.
Sowieso moet ik blijkbaar niet proberen om - en + te mixen, want dan is het sowieso kapot.

Mijn buurman is elektricien, ik ga daar eens horen.

Merci voor de tips!

(zie 2 foto's)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan