(Welke) Robotmaaier ?

Op 22/04 een navimow gekocht en mij geregistreerd voor de gratis garage.
Vandaag is ze toegekomen via DPD, exact een maand na registratie dus :)
Op de website stond minstens 6 weken wachten.

Op 22/04 een navimow gekocht en mij geregistreerd voor de gratis garage.
Vandaag is ze toegekomen via DPD, exact een maand na registratie dus :)
Op de website stond minstens 6 weken wachten.

En hoe snel had je de mower zelf?

Ik kreeg net bericht van shipment van de garage, maar nog niet van de robot zelf.

En hoe snel had je de mower zelf?

Ik kreeg net bericht van shipment van de garage, maar nog niet van de robot zelf.
Was op voorraad.
Besteld en volgende dag geleverd.

Maar voor die garage moest je een registratieformulier invullen en factuur opladen.

Denk dat ik ga toehappen. Navimow I2 lidar met 25% discount én een garage twv 199 euro.

De prijzen zijn al maanden in dalende lijn. Ik hoop dat het nog wat verder zakt tegen dat we onze ecocheques hebben. 😁

Die garage is nu toch een gimmick om de prijs aantrekkelijker te maken? Die dingen zijn allemaal waterdicht, dus een garage doet niet veel.

Die garage is nu toch een gimmick om de prijs aantrekkelijker te maken? Die dingen zijn allemaal waterdicht, dus een garage doet niet veel.

Mijn bosch zag er toch niet meer uit na 3 jaar in de regen (behalve tijdens winter). Scherm was nog amper leesbaar.

Mijn bosch zag er toch niet meer uit na 3 jaar in de regen (behalve tijdens winter). Scherm was nog amper leesbaar.
Bij mijn Bosch leek dat toch niet echt een probleem en nu ook mijn Landroid doet het al jaren zonder garage.

Beschermd ook tegen rechstreeks UV-stralen natuurlijk.
Maar de prijs dat ze erop plakken, die is er vooral over :)
Qua UV straling kan ik er mij nog in vinden, maar veel garages die ik gezien heb leek dat toch maar een beperkte bescherming te zijn. Ofwel was de garage zo klein dat het juist bescherming biedt voor de elektrische contactpunten, ofwel zat die zo hoog dat de zon er makkelijk onder kon schijnen in de ochtend/avond.
En bij mij staat het station toch sowieso niet in de volle zon. Enkel avondzon en dan zit de zon toch zodanig schuin dat die onder de garage door zou schijnen.

Voor mij zou dat alleszins geen meerwaarde geven als ze het 'gratis' geven om een hoge prijs te verantwoorden.

Denk dat ik ga toehappen. Navimow I2 lidar met 25% discount én een garage twv 199 euro.

Amai 899€ voor ene tot 800m2. Denk dat ik 3 jaar geleden evenveel betaald heb voor ene met draad. Net wat te vroeg gekocht denk ik.

Deze voormiddag de Segway I210 afgehaald bij Coolblue met ecocheques :). Komende week eens installeren. Garage moet ik nog wel bestellen.
Ik wou daar de 220 of 220 pro bestellen (omwille van energyknights coins) maar al geruime tijd niet op voorraad, bij .nl wel en bij de meeste andere shops ook... vreemd. vandaag nog eens naar aveve geweest en ben nu toch beginnen twijfelen om voor de 215 te gaan, ik ga volgens mij nooit meer dan 14-15 are gras hebben...

Ik heb de indruk dat veel maaien toch echt wel voor een schonere pelouse zorgt :D Bij de buren staat het vol onkruid...
Vorig jaar gezaaid in juni met zeer veel onkruid als gevolg. Robot 2 maanden na het inzaaien 3x per week laten rijden en zo ging er al een deel weg. Na de winter en met 3x per week maaien vanaf maart is er nog veel weggegaan.

Bij het lokale tuincenter wat mest gehaald van hun huismerk (industriële leverancier eigenlijk waar je als particulier ook kleine zakjes kun halen) en het ziet er top uit nu het weer wat geregend heeft :D

vLy7thZ.jpeg

Ook aan het kijken voor een maaier. Hebben tuin van +- 500 m2 (vol met struiken, bomen en opstakels). Zit ook te kijken naar Navimow ik twijfel tussen i208 Lidar of i210 Lidar pro. Die laatste heeft nrtk en kan 1000 m2 maar heb geen idee of dat een meerwaarde en of dat de meerprijs wel waard is. Welke zou ik best nemen?

Ik zie ook dat die app Connect+ maar een jaar gratis is (daarna 29.99 euro/jaar), ik neem aan dat die maaier ook werkt zonder die service (ter info: ik heb geen wifi in de tuin)

Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat veel maaien toch echt wel voor een schonere pelouse zorgt :D Bij de buren staat het vol onkruid...
Vorig jaar gezaaid in juni met zeer veel onkruid als gevolg. Robot 2 maanden na het inzaaien 3x per week laten rijden en zo ging er al een deel weg. Na de winter en met 3x per week maaien vanaf maart is er nog veel weggegaan.

Bij het lokale tuincenter wat mest gehaald van hun huismerk (industriële leverancier eigenlijk waar je als particulier ook kleine zakjes kun halen) en het ziet er top uit nu het weer wat geregend heeft :D
Een robotmaaier helpt idd bij het "gewone" onkruid, maar het onkruidgras wordt spijtig genoeg veel erger met een robotmaaier. En het probleem is dat het "gewone" onkruid net makkelijk weg te krijgen is met onkruidbestrijding, maar onkruidgras niet.

Ik heb onze robotmaaier vorige keer weggedaan o.a. door het vele onkruidgras (maar ook omdat de draad voor de zoveelste keer over was) en ben helemaal opnieuw begonnen met een 100% raaigras mengsel en nu is het terug redelijk. Hier en daar een plukje Poa Annua of Poa Trivialis maar ca va. Ben toch wat zenuwachtig om er terug een robotmaaier op los te laten, maar ik vind gewoon de tijd niet om het zelf te blijven afrijden.

Een robotmaaier helpt idd bij het "gewone" onkruid, maar het onkruidgras wordt spijtig genoeg veel erger met een robotmaaier. En het probleem is dat het "gewone" onkruid net makkelijk weg te krijgen is met onkruidbestrijding, maar onkruidgras niet.

Ik heb onze robotmaaier vorige keer weggedaan o.a. door het vele onkruidgras (maar ook omdat de draad voor de zoveelste keer over was) en ben helemaal opnieuw begonnen met een 100% raaigras mengsel en nu is het terug redelijk. Hier en daar een plukje Poa Annua of Poa Trivialis maar ca va. Ben toch wat zenuwachtig om er terug een robotmaaier op los te laten, maar ik vind gewoon de tijd niet om het zelf te blijven afrijden.
Ik heb enkel hier en daar een stuk weidegras er tussen zitten. We zitten tussen de velden, dus dat is vrij normaal denk ik en die zitten er al sinds ik gezaaid heb. Ik zou mij eens moeten bezig houden met die er uit te steken. Eenmaal dichtgegroeid met gewoon gras, gaat dat niet meer terug komen denk/hoop ik.

Terug
Bovenaan