(Welke) Robotmaaier ?

Ik heb hier een redelijk ongelijke gazon vanwege mijne hond (kale plekken hier en daar, vaak dikke tuften gras ipv gelijkmatig.
Kan zo'n robot maaier daar mee overweg? Met mijn huidige maaier is 5 a 6 cm het maximum, korter dan dat loopt ie vast.

Ik heb hier een redelijk ongelijke gazon vanwege mijne hond (kale plekken hier en daar, vaak dikke tuften gras ipv gelijkmatig.
Kan zo'n robot maaier daar mee overweg? Met mijn huidige maaier is 5 a 6 cm het maximum, korter dan dat loopt ie vast.
Hoe groter de wielbasis, hoe minder kans op vastlopen. Dus je gaat in het grotere segment moeten gaan zoeken. 6cm maaihoogte is normaal geen probleem.

Hoe groter de wielbasis, hoe minder kans op vastlopen. Dus je gaat in het grotere segment moeten gaan zoeken. 6cm maaihoogte is normaal geen probleem.
Hmm okay. Ik had momenteel de segway navimow i210 in gedachten voor een 400m2

Hmm okay. Ik had momenteel de segway navimow i210 in gedachten voor een 400m2
Ik heb geen idee hoe groot die is. Maar ik heb bijvoorbeeld nog een Bosch gehad en die had toch redelijk wat last van hobbelig gras. Mijn huidige Landroid heeft daar geen problemen mee, die is dan ook een kwart (gok, geen exacte meting gedaan) groter.

Ik zou dan misschien eerder voor de AWD Navimow i2 serie gaan.
Die dikke tutten gras gaan geen probleem zijn. Die kale plekken kunnen soms een probleem zijn als het los zand is en de robot zit gaat ingraven. Maar als dat goed stevig is, zie ik er weinig problemen mee.

Waar kan je eigenlijk nieuwe batterijen kopen voor een Segway Navimow? Ik wil eens weten wat de prijs van een 7,65 Ah vervangbatterij is.

Wij hebben een Navimow x315 maar ik blijf het probleem hebben dat die 1 stukje overslaat.
(eerste keer dat ik een link plaats dus hopelijk werkt het)

Hij rijdt dus perfect op de rand, maar het stukje ernaast blijft hij over slaan. Hebben al 2x opnieuw alles in kaart gebracht maar dat lost het probleem niet op.
Ik dacht eerst dat het een gps probleem kon zijn, maar die zone zit heel dicht bij de antenne, terwijl we ook een voortuin hebben die verder ligt en waar hij geen problemen stelt.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

De truc bij Husqvarna om een sterkere adapter te steken op een lagere (ondanks dat de specs volledig(!) identiek zijn van de robots zelf), werkt niet meer na de laatste firmware updates! Mee opletten dus!

Hoe vaak vervangen jullie de mesjes? Ik heb deze van onze Husqvarna 10 dagen geleden vervangen en nu al begint hij eerder het gras te trekken ipv mooi af te snijden. Ik kocht graag originele mesjes maar zo wordt het wel een zeer dure bedoeling :sop:

Edit: ongeveer 350m2 gazon.

Laatst bewerkt:
Hoe vaak vervangen jullie de mesjes? Ik heb deze van onze Husqvarna 10 dagen geleden vervangen en nu al begint hij eerder het gras te trekken ipv mooi af te snijden. Ik kocht graag originele mesjes maar zo wordt het wel een zeer dure bedoeling :sop:
Die van de Navimow geeft dat aan. Na elke 80 bedrijfsuren te vervangen. Ik vind dat ze na die 80u nog best scherp zijn maar wel idd aan vervanging toe.

Wij hebben een Navimow x315 maar ik blijf het probleem hebben dat die 1 stukje overslaat.
(eerste keer dat ik een link plaats dus hopelijk werkt het)

Hij rijdt dus perfect op de rand, maar het stukje ernaast blijft hij over slaan. Hebben al 2x opnieuw alles in kaart gebracht maar dat lost het probleem niet op.
Ik dacht eerst dat het een gps probleem kon zijn, maar die zone zit heel dicht bij de antenne, terwijl we ook een voortuin hebben die verder ligt en waar hij geen problemen stelt.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Je kan hem er manueel eens over sturen, naar het schijnt leert hij daar ook van, of zal hij aangeven waarom hij daar niet wil gaan.
Online spreekt men ook van "Vision fence" eens uit te zetten als test.

FYI, mammotion gekocht jaar geleden. Absoluut niet tevreden. Rijdt meer naast het gras dan erop. Al een ganse reeks service tickets achter de rug, inclusief terugsturen, nog niet opgelost

FYI, mammotion gekocht jaar geleden. Absoluut niet tevreden. Rijdt meer naast het gras dan erop. Al een ganse reeks service tickets achter de rug, inclusief terugsturen, nog niet opgelost
Welke heb je gekocht ?

Ik heb ook een mammotion en bij mij rijdt die 100% op het gras. Is het een versie met rtk service, dus netrtk, of ene waar je zelf het rtk station hebt gezet ?
Staat uw basisstation zodanig opgesteld dat er vrij zicht is naar de satelliet? Toen ik mijn rtk station naast een heg had staan, het moment dat het overgroeid was en het zicht van dat station beperkte naar de lucht/satelliet was de nauwkeurigheid slechter.
Ik heb ook gehoord, allez gelezen, dat bij sommige mensen dat probleem zich stelde. Dit kwam vooral door het verlies van de juiste status en dat was in het geval dat je die liet maaien onder een boomrijke omgeving. Of in de praktijk gesteld dat door de bladeren van de bomen waar het toestel onder reed dat die zijn positie kwijt was.

Maar ik heb verstaan dat bij de versie met 3D lidar EN camera samen met rtk dat dit euvel daarmee verholpen is of zou zijn. Doordat het moment dat die zijn positie kwijt is van de rtk dat die via de camera en de lidar ervoor kan zorgen dat die nog correct gaat rijden.

Edit: ongeveer 350m2 gazon.
Ik doe een setje per seizoen. Ik bestel die altijd op amazon (zijn een pak goedkoper dan de originele)

Heb RTK station al op verschillende plaatsen gezet. Stond oorspronkelijk 'open' met aan 1 zijde een haag van 2 meter hoogte. Dus ik dacht dat die het blokkeerde hoewel die 2 meter verder stond. Misschien dat de gevel van het huis op 5 meter verder wel wat blokkeerde. Uiteindelijk heel wat werk gestoken om die RTK op een dak te plaatsen, in de hoop dat het beter zou worden. Niet dus ...

Gisteren opnieuw een kaart aangemaakt, deze keer op 10cm van de rand gebleven want op verschillende plaatsen is er een rand met een boordsteen met aan de andere zijde van de boorsteen, kiezel die wat dieper ligt. Een kleine afgrond dus.
Zelfs met 10cm marge, rijdt hij nog steeds over die boord en valt hij 10cm dieper

En als ik obstakelherkenning niet uitschakel, dan volgt hij de rode lijn (zie foto) en komt hij nooit in die hoek.
Die boord kan je zien op de foto van tuinhuis, voor de deur.
Andere foto is de oorspronkelijke RTK plaats

Bij mij moest ik die antenne aankoppelen aan mijn laadstation. En vanuit mijn laadstation is er dan een voedingskabel voorzien. Dat heb jij ook gedaan correct ? Omdat ik die kabel op geen enkel van de foto's zie.

Nu jij hebt de yuka. Ik heb enkel ervaring bij de luba. En ik kan u wel zeggen dat die bij mij dat niet doet. Maar bij mij staat mijn antenne wel op minstens 2m hoog. Dus die 2de foto kan ik mij inbeelden dat er issues waren. Bij die eerste foto zou ik dat niet direct gezegd hebben. Maar ik zou dat eerst getest hebben met een paar dikke stenen op die staaf bovenop mijn dak :p. Voordat ik dat werk er had ingestoken om die een definitief plaatsje te geven.

Terug
Bovenaan