(Welke) Robotmaaier ?

Ik krijg mijn Navimow i105E maar niet ingesteld dat hij de kanten afrijdt. Thans plaats genoeg om over de klinkers te rijden. Iemand een idee wat ik precies fout doe of opnieuw moet instellen?

8sffwo2.jpeg

c2m6rAn.jpeg
Heb je ride on border aangezet voor dat stukje? Toon eens een screenshot van uw map.

Heb je ride on border aangezet voor dat stukje? Toon eens een screenshot van uw map.

Ja, ride on border staat altijd aan omdat hele stuk door klinkers omgeven is. Enkel voor overlappingen met andere zones zet ik het af.
Misschien moet ik de camera assisted positioning eens afzetten.

b5v9e4W.png
.

Tuinaannemer heeft afgelopen najaar een paadje aangelegd in onze tuin

Natuurlijk ook de kabel van de robotmaaier overgetrokken (die stak uit de grond waar hij over was, maar natuurlijk meegemaaid met de laatste/eerste maaibeurt)

Makkelijkste manier om nu dat uiteinde terug te vinden?

Ja, ride on border staat altijd aan omdat hele stuk door klinkers omgeven is. Enkel voor overlappingen met andere zones zet ik het af.
Misschien moet ik de camera assisted positioning eens afzetten.

b5v9e4W.png
.
Hmm, dat ziet er inderdaad goed uit. Misschien dat stukje nog eens opnieuw inrijden en echt tegen de kant gaan. Als hij het dan nog niet doet, dan zal hij inderdaad toch flippen op die boord. Dan kan je misschien best de camera uitzetten op dat stuk zoals je zelf aangeeft.

Een kantenmaaiertje op accu kopen en af en toe eens de kantjes maaien.
Geen oplossing van het eigenlijke probleem, maar wel een manier om nog eens buiten te komen.
Zo ben je 'verplicht' om toch nog eens 10min met je tuin bezig te zijn en zie je misschien dingen die niet goed zijn of merk je iets op.

Is bij de zwembaden ook zo. Alles is tegenwoordig met de app en op afstand. En zo komt de klant bijna nooit in zijn technische ruimte. Ik probeer dat altijd wat te vermijden en een systeem te verkopen waarbij ze zelf eens moeten gaan checken (dat is echt af en toe maar) hoe vol/leeg de bus nog is etc. Zo komen ze nog eens bij die technieken en zien/horen ze misschien iets dat niet normaal is.

Ja, kantjes maaien doen ik ook nog altijd, maar aan ons terras rijdt die wel mooi 50/50 over de tegels en het gras. Blij dat ik dat niet met de hand moet doen.

Een kantenmaaiertje op accu kopen en af en toe eens de kantjes maaien.
Geen oplossing van het eigenlijke probleem, maar wel een manier om nog eens buiten te komen.
Zo ben je 'verplicht' om toch nog eens 10min met je tuin bezig te zijn en zie je misschien dingen die niet goed zijn of merk je iets op.

Is bij de zwembaden ook zo. Alles is tegenwoordig met de app en op afstand. En zo komt de klant bijna nooit in zijn technische ruimte. Ik probeer dat altijd wat te vermijden en een systeem te verkopen waarbij ze zelf eens moeten gaan checken (dat is echt af en toe maar) hoe vol/leeg de bus nog is etc. Zo komen ze nog eens bij die technieken en zien/horen ze misschien iets dat niet normaal is.
Ik moet voor veel meer zaken in de hof zijn dan het gras - soms is dat fijn, soms is dat met dikke tegengoesting. :(

Ik moet voor veel meer zaken in de hof zijn dan het gras - soms is dat fijn, soms is dat met dikke tegengoesting. :(

Ja natuurlijk, maar iets als kanten maaien is nooit dringend. Dat kan dagen/weken wachten zeg maar. Dus een grote opgave kan dat toch niet zijn imo (met het juiste gerief weliswaar).

Ja natuurlijk, maar iets als kanten maaien is nooit dringend. Dat kan dagen/weken wachten zeg maar. Dus een grote opgave kan dat toch niet zijn imo (met het juiste gerief weliswaar).
Ah nee hoor, ik heb ook gewoon een simpel Stihl kantenmaaierke - doe dat idd max 1 keer per 2 weken. In het najaar ga ik me wel eens bezighouden met wat kleiklinkers random het gras te leggen. Heb aan een hoek keerwanden staan met een haag achter.. moet de robot daar wel vrij ‘ver’ van de rand houden, anders ligt hij een halve meter lager :unsure:

Al paar keer opnieuw gedaan, maar zal dus met de kantenmaaier worden. Had deze vorig jaar ook al gekocht voor rond enkele bomen enzo te doen.

ik ben ook klaar om een Navimow te bestellen, het zal de I210 "PRO" worden, daar ben ik al uit. Voor de andere Navimow eigenaars, hebben jullie rechstreek/online gekocht of bij een lokale dealer? Is er veel onderhoud aan zo een beestje waarvoor een lokale dealer interessant kan zijn? Een keer messen vervangen zie ik mezelf wel doen, en het volledig zelf configureren van het machine zie ik ook geen graten in. Waar is nog de meerwaarde van een dealer?
Bij problemen/defecten zal het dan rechstreeks via Segway moeten gaan, maar ik lees precies wel goeie dingen over die hun dienst na verkoop rechtstreeks voor de consument?

ik ben ook klaar om een Navimow te bestellen, het zal de I210 "PRO" worden, daar ben ik al uit. Voor de andere Navimow eigenaars, hebben jullie rechstreek/online gekocht of bij een lokale dealer? Is er veel onderhoud aan zo een beestje waarvoor een lokale dealer interessant kan zijn? Een keer messen vervangen zie ik mezelf wel doen, en het volledig zelf configureren van het machine zie ik ook geen graten in. Waar is nog de meerwaarde van een dealer?
Bij problemen/defecten zal het dan rechstreeks via Segway moeten gaan, maar ik lees precies wel goeie dingen over die hun dienst na verkoop rechtstreeks voor de consument?
Gewoon online gekocht. reserve-onderdelen kan je in principe zelfs via de app bestellen.

Ik denk ook als er echt iets aan scheelt dat er wel genoeg YT video’s te vinden zullen zijn om het op te lossen.

Ik heb die gewoon bij Amazon gekocht, maar dienst naverkoop nog niet nodig gehad.

Mesjes vervangen is zeer makkelijk. Rest van het onderhoud is hem eens kuisjes wat water en een borstelke. En daarna eens de camera's proper vegen met een zachte doek.

Hier bij een verkooppunt gekocht, maar we doen eigenlijk alles zelf. Is inderdaad niet de moeite om voor de mesjes daar op onderhoud te doen.

Hier twijfel tussen de i208 AWD (wegens licht oneffen terrein achteraan + een paadje waar de Bosch zich telkens vastreed) of de i208 LiDAR (wegens betere navigatie, geen zin om hem het zwembad zien in te rijden of de tuinrand aan de sierplanten (40cm lager))

Maar die lidar is precies ook niet perfect. :rofl:
Eerste reviewfilmke en dat spel rijdt een achtergelaten plushen beerke aan gort.

Terug
Bovenaan