(Welke) Robotmaaier ?

een kameraad van mij is verdeler van dat soort spul, oa Stihl, Husqvarna en whatnot.

Hij zegt dat die markt over 2 jaar verdwenen is, Segway heeft de perfecte oplossing, de andere merken gaan er niet meer mee concurreren. Hooguit de specifieke merken zoals Mammotion nog.

Nuja, wat weet die.. maar ik kan mij voorstellen dat grotere merken zoals Stihl weinig moeite nog gaan steken in die grasmaaiers..

Kan een Segway putten detecteren? Je zegt dat ie alle kanten afbotst... Wij hebben een border langs onze gazon die 40cm lager ligt (beton L element). Zou dat spel daar inrijden?

Je hebt versies met rtk, waarbij die in basis op gps rijdt. En je de eerste keer dan ook ervoor moet zorgen dat je de perimeter afrijdt en de no go zones moet maken. Die gaat in normale omstandigheden niet buiten zijn zone komen die je hebt ingesteld. Al hebben ze daar tegenwoordig ook camera's etc opgezet, waardoor die de functionaliteit zou hebben om alles zelf te mappen.

Ik weet niet of de versie lidar en camera's en AI gegarandeerd putten gaat zien. Ik zou denken van wel... maar zoals gezegd 100% zeker ben ik niet want nog niet getest.

Ik zie op dit moment geen reden om nog voor een draadversie te kiezen.

Je hebt versies met rtk, waarbij die in basis op gps rijdt. En je de eerste keer dan ook ervoor moet zorgen dat je de perimeter afrijdt en de no go zones moet maken. Die gaat in normale omstandigheden niet buiten zijn zone komen die je hebt ingesteld. Al hebben ze daar tegenwoordig ook camera's etc opgezet, waardoor die de functionaliteit zou hebben om alles zelf te mappen.

Ik weet niet of de versie lidar en camera's en AI gegarandeerd putten gaat zien. Ik zou denken van wel... maar zoals gezegd 100% zeker ben ik niet want nog niet getest.

Ik zie op dit moment geen reden om nog voor een draadversie te kiezen.
Ik heb de navimow van vorig jaar, dus zonder Lidar. Heb vorige week de voet geplaatst in het gazon voor de droogmolen.

Hij maait er nu netjes omheen, ook al staat de paal zelf er nog niet in. Heb hem dat ook niet moeten aanleren.

Ik heb de navimow van vorig jaar, dus zonder Lidar. Heb vorige week de voet geplaatst in het gazon voor de droogmolen.

Hij maait er nu netjes omheen, ook al staat de paal zelf er nog niet in. Heb hem dat ook niet moeten aanleren.

Ja dat lijkt mij ook niet een issue, dat is zoals een wagen. Die robotmaaier rijdt traag, dus op camera (zoals tesla) gaat die wel dergelijke zaken ontwijken of no go zones creëren. Ik ben gewoon niet 100% zeker of een zware helling of een cut-off (vb principe van een klif - overdreven voorgesteld) ervoor gaat zorgen dat die zich niet vast rijdt of de helling aftuimelt.

Ik denk van niet. Maar 100% zeker ben ik niet.

Hier start men binnen enkele weken met de aanleg van onze tuin.

Mijn oog is ook gevallen op de segway navimow i208.

Echter één ding dat ik bijna nergens terugvind:
Iemand enige ervaring met de detectie van hondenstront?

Hier start men binnen enkele weken met de aanleg van onze tuin.

Mijn oog is ook gevallen op de segway navimow i208.

Echter één ding dat ik bijna nergens terugvind:
Iemand enige ervaring met de detectie van hondenstront?
Aangezien hij de kinderen hun speelgoed soms ook netjes ontwijkt denk ik wel dat die daar niet overheen gaat rijden.

Kunt uw hond ook leren om niet op het gras te kakken!

Zal uiteindelijk de i210 worden.

Deze staat nu overal nog aan promo voor 1.099 + garage.
De i208 vind ik nergens meer met de gratis garage.

die x420 is wel een beest :S
Wat wel nen plus is is dat je die charging station eenvoudig kan losklikken en mee binnenzetten deze winter. Ik vermoed dat dit op die andere segway modellen ook zo is? Das wel goed gevonden!
Whats-App-Image-2026-03-29-at-12-42-50.jpg

Whats-App-Image-2026-03-29-at-12-42-51.jpg

Laatst bewerkt:
Kan een Segway putten detecteren? Je zegt dat ie alle kanten afbotst... Wij hebben een border langs onze gazon die 40cm lager ligt (beton L element). Zou dat spel daar inrijden?
Er is een vierkante meter zwarte aarde op mijn gazon dat totaal gelijke hoogte is dan het gras, en daar is hij nog nooit over gereden. Dus hij kijkt ook wel en botst niet enkel. Maar in geval van een afgrond zou ik hem dan eerder de map teachen door er een toerke achter te lopen en zelf gas te geven en te sturen via de app, die functie zit er ook in.

Wat wel nen plus is is dat je die charging station eenvoudig kan losklikken en mee binnenzetten deze winter. Ik vermoed dat dit op die andere segway modellen ook zo is? Das wel goed gevonden!

Ferm machien! Ik vraag mij alleen af als zo'n wielen en zo'n zware machine niet meer schade gaat doen aan uw terrein als zo'n lichter modelleke?
Voor de rest wel ubernice. Print er ne baby racekruip voor en ge kunt uw kind/neeftje/nichtje er op zetten 😅

Hahaha wat een overkill :D

Ferm machien! Ik vraag mij alleen af als zo'n wielen en zo'n zware machine niet meer schade gaat doen aan uw terrein als zo'n lichter modelleke?
Voor de rest wel ubernice. Print er ne baby racekruip voor en ge kunt uw kind/neeftje/nichtje er op zetten 😅
Indeed, daar heb ik ook schrik van. das 7.5kg per wiel ongeveer. Maar ze zijn wel twee keer zo breed als de vorige maaier dus hopelijk mitigeert dat wat.
Heeft gisteren zijn eerste zone al gemaaid. Ietsje luider wel dan de vorige maar wel tof dat hij rechte baantjes trekt. Deed 450m² op een 40 tal minuutjes.

Wij hebben een vrij steile talud langs een kant van ons gazon, waar bodembedekkers op gezet zijn. Onze i210 mag daar zeker niet in raken.
Ik heb de map zelf manueel gemaakt eerst en hij is er nu op een drietal weken toch nog niet ingereden :)

Indeed, daar heb ik ook schrik van. das 7.5kg per wiel ongeveer. Maar ze zijn wel twee keer zo breed als de vorige maaier dus hopelijk mitigeert dat wat.
Heeft gisteren zijn eerste zone al gemaaid. Ietsje luider wel dan de vorige maar wel tof dat hij rechte baantjes trekt. Deed 450m² op een 40 tal minuutjes.
En die rechts lijnen zorgt dat dan voor hele strakke bochten op het het einde? Denk niet dat mijn gazon al dat gemanouvreer zou aankunnen met dat gewicht

En die rechts lijnen zorgt dat dan voor hele strakke bochten op het het einde? Denk niet dat mijn gazon al dat gemanouvreer zou aankunnen met dat gewicht
Tot nu toe valt dat mee. Die pakt zijn bocht breder (twee stroken breed) en de volgende turn neemt hij het overgeslagen strook. Allez dat had ik toch gezien. De 4x4 en draaiende voorwielen maakt het precies toch niet zo belastend voor de gazon. En zoals hier al aangehaald, elke maaibeurt roteert hij de stroken zodat de draaipunten elke dag wel op een ander stukje gazon zijn

Laatst bewerkt:
Voor geïnteresseerden, Mammotion houdt zo te zien een sale.

Korting + zit een gratis garage bij.
In mijn ogen had Zwarten perfect toegekomen met deze : LUBA mini AWD LiDAR 1500 al heeft die wel geen draaiende voorwielen, waardoor die toch iets belastender kan zijn voor het gazon.

Ik krijg mijn Navimow i105E maar niet ingesteld dat hij de kanten afrijdt. Thans plaats genoeg om over de klinkers te rijden. Iemand een idee wat ik precies fout doe of opnieuw moet instellen?

8sffwo2.jpeg

c2m6rAn.jpeg

Terug
Bovenaan