Ik zie hier vooral hele dure robotmaaiers voorbij komen.
Ik zal wat reclame maken voor de goedkope.
Minstens 5 jaar geleden een Worx Landroid van €400 gekocht.
Doet perfect zijn werk elke dag.
Ik laat die zelf heel de winter gewoon buiten staan in sneeuw en hagel. Na de winter start ik hem op en doet die weer vrolijk zijn werk.
(Batterij leg ik wel binnen in de winter).
Nadelen
De 1ste firmware update moet (of moest) met een USB stick. Maar met zo een oude van 1GB ofzo. Effe naar moeten zoeken
De regensensor was na 2 jaar kapot. Dus als ik nu zie dat het een paar dagen gaat regenen zet ik hem via de app op pauze.
We hebben hier leemgrond, en daar draait hij nogal op zit bij het draaien. Worx verkoopt echter ook meerdere soorten andere wielen. Wielen voor leemgrond gekocht. Veel zwaarder en weinig smalle noppen. Probleem opgelost.
Heeft een draad nodig. En die doe je wel eens over door kanten te steken, te schoffelen, te verticuteren, ... Zonder draad heeft wel zeker een meerwaarde.
Via de app kan je perfect instellen van hoe laat tot hoe laat iedere dag. En welke dag hij de rand moet doen.
Via een sliderke kan je dan globaal instellen. Rij bijvoorbeeld nu tijdelijk 50% langer per dag.
Eigenlijk destijds ook helemaal niet over nagedacht. Gewoon toevallig in de Brico zien staan en meegepakt om eco cheques op te krijgen. Niks vergeleken ofzo.
Ik zou niet weten wat andere maaiers, buiten zonder draad, beter zouden doen. Maar de draad steken vond ik nog wel een leuk werkje samen met de kinderen. Om daar dan 700euro ofzo extra voor te betalen.