(Welke) Robotmaaier ?

Voor wie het interesseert, ik kan aan wat vouchers geraken voor een Navimow i215 bij Avevee voor 1199euro + gratis garage.

Aanbod geldig van 16/03/2026 t.e.m. 05/04/2026 of zolang de voorraad van 800 vouchers strekt.

Levering:
Je kan je robotmaaier afhalen van 15 april 2026 tot en met 30 april 2026 bij jouw gekozen winkelpunt.

Bij mij was die draad op de duur een ergernis. Iets te veel doorgedaan door mij (en anderen) en die draad verdwijnt iets te makkelijk onder het gras na verloop van tijd waardoor het, ondanks dat je de draad niet ingraaft, toch iets te veel effort is om de breuk te vinden en herstellen.
Begrijpbaar.

Ik heb zo een kabelbreuk zoeker.
Valt meestal wel mee.

Maar toch ook al even mee bezig geweest. Maar dat werkje vind ik nog wel vrij plezant. In tegenstelling tot gras maaien.

Maar dat is zeker een nadeel.

Voor wie het interesseert, ik kan aan wat vouchers geraken voor een Navimow i215 bij Avevee voor 1199euro + gratis garage.

Aanbod geldig van 16/03/2026 t.e.m. 05/04/2026 of zolang de voorraad van 800 vouchers strekt.

Levering:
Je kan je robotmaaier afhalen van 15 april 2026 tot en met 30 april 2026 bij jouw gekozen winkelpunt.

Mag altijd, ik was net aan het zien om mijn hudige robotmaaier eventueel te vervangen door een navimow i215.

Ik zie hier vooral hele dure robotmaaiers voorbij komen.

Ik zal wat reclame maken voor de goedkope.

Minstens 5 jaar geleden een Worx Landroid van €400 gekocht.

Doet perfect zijn werk elke dag.
Ik laat die zelf heel de winter gewoon buiten staan in sneeuw en hagel. Na de winter start ik hem op en doet die weer vrolijk zijn werk.
(Batterij leg ik wel binnen in de winter).

Nadelen
De 1ste firmware update moet (of moest) met een USB stick. Maar met zo een oude van 1GB ofzo. Effe naar moeten zoeken

De regensensor was na 2 jaar kapot. Dus als ik nu zie dat het een paar dagen gaat regenen zet ik hem via de app op pauze.

We hebben hier leemgrond, en daar draait hij nogal op zit bij het draaien. Worx verkoopt echter ook meerdere soorten andere wielen. Wielen voor leemgrond gekocht. Veel zwaarder en weinig smalle noppen. Probleem opgelost.

Heeft een draad nodig. En die doe je wel eens over door kanten te steken, te schoffelen, te verticuteren, ... Zonder draad heeft wel zeker een meerwaarde.

Via de app kan je perfect instellen van hoe laat tot hoe laat iedere dag. En welke dag hij de rand moet doen.

Via een sliderke kan je dan globaal instellen. Rij bijvoorbeeld nu tijdelijk 50% langer per dag.

Eigenlijk destijds ook helemaal niet over nagedacht. Gewoon toevallig in de Brico zien staan en meegepakt om eco cheques op te krijgen. Niks vergeleken ofzo.
Ik zou niet weten wat andere maaiers, buiten zonder draad, beter zouden doen. Maar de draad steken vond ik nog wel een leuk werkje samen met de kinderen. Om daar dan 700euro ofzo extra voor te betalen.
Ik heb al 10 jaar Landroid WR106SI hier rondrijden. Doet gewoon wat het moet. Gras kort houden ;-) Geen fancy stuff. Eens dat ding ingesteld was geen omkijken meer naar. De lader en de batterij zijn ooit stuk gegaan, maar die kan je online gewoon heel goedkoop vinden. Heeft zelfs een integratie in home assistant.

9€ voor een FM/AM radio op Amazon 🤪
Maar goed, het lukt op beide manieren.
En als iemand een radiootje op batterijen heeft liggen, moeten ze niet speciaal een Kabelbreukzoeker halen.

Ik zie hier vooral hele dure robotmaaiers voorbij komen.

Ik zal wat reclame maken voor de goedkope.

Minstens 5 jaar geleden een Worx Landroid van €400 gekocht.

Doet perfect zijn werk elke dag.
Ik laat die zelf heel de winter gewoon buiten staan in sneeuw en hagel. Na de winter start ik hem op en doet die weer vrolijk zijn werk.
(Batterij leg ik wel binnen in de winter).

Nadelen
De 1ste firmware update moet (of moest) met een USB stick. Maar met zo een oude van 1GB ofzo. Effe naar moeten zoeken

De regensensor was na 2 jaar kapot. Dus als ik nu zie dat het een paar dagen gaat regenen zet ik hem via de app op pauze.

We hebben hier leemgrond, en daar draait hij nogal op zit bij het draaien. Worx verkoopt echter ook meerdere soorten andere wielen. Wielen voor leemgrond gekocht. Veel zwaarder en weinig smalle noppen. Probleem opgelost.

Heeft een draad nodig. En die doe je wel eens over door kanten te steken, te schoffelen, te verticuteren, ... Zonder draad heeft wel zeker een meerwaarde.

Via de app kan je perfect instellen van hoe laat tot hoe laat iedere dag. En welke dag hij de rand moet doen.

Via een sliderke kan je dan globaal instellen. Rij bijvoorbeeld nu tijdelijk 50% langer per dag.

Eigenlijk destijds ook helemaal niet over nagedacht. Gewoon toevallig in de Brico zien staan en meegepakt om eco cheques op te krijgen. Niks vergeleken ofzo.
Ik zou niet weten wat andere maaiers, buiten zonder draad, beter zouden doen. Maar de draad steken vond ik nog wel een leuk werkje samen met de kinderen. Om daar dan 700euro ofzo extra voor te betalen.
ik heb ook ene. Dat ding gaat maar niet kapot. Ik zoek echt een excuus om een nieuwe te kopen....:(
Wat me tegensteekt is de kabelbreuk. Op 7 jaar nu toch al 2 keer de kabel volledig herlegd. Ook trekt hij wat sporen bij telkens langs de rand naar huis te rijden.
Die mammotion met 4wheel drive en draadloos zag er wel een potentiële kandidaat uit om die problematieken te vermijden.

LOL

Dat dacht ik nog daarstraks.
"Waarschijnlijk is een AM radio goedkoper"

Eeuh... Wat vangt gij aan? Of geen kabelbreuk zoeker of AM radio?
ik heb een kabelzoeker ja maar het repareren zorgt toch altijd voor meer weerstand in de kabel waardoor hij dan wel eens foutmeldingen durft geven.

Wij hebben rond de 700m2 oppervlakte om te maaien. Is eentje van 1000 dan overkill of maakt het niet echt uit? Die actie van @MorGo7h is wel interessant dan. Als je nog bijkomend met ecocheques kan betalen is het een win win.

Heel content hier van Navimow, wij wilden ook echt geen kabel in de grond. Het is wat zoeken in het begin om het maaiplannetje goed te krijgen, maar verder is het echt een gemak.

Mag altijd, ik was net aan het zien om mijn hudige robotmaaier eventueel te vervangen door een navimow i215.
Ik was net aan het zien om die voucher aan te vragen, maar je moet dus eerst 1199euro neerleggen voor die voucher om die dan in te wisselen voor de robotmaaier. Ook moet je afstand doen van je heeroproepingsrecht. Lijkt me dan niet zo interessant om dit te delen met een onbekende.
Meestal kan je gewoon de voucher aanvragen en betaal je pas als je effectief besteld. Deze keer niet dus...

Even een vraag: ik laat hem nu (bijna) dagelijks een rondje doen en stoppen wanneer hij 100% van de tuin heeft gedaan.
Ik kan ook instellen om gewoon te blijven rijden binnen de aangegeven tijd, dan zou die meerdere keren over het terrein gaan per dag.

Wie doet wat? Wat is beter?

Even een vraag: ik laat hem nu (bijna) dagelijks een rondje doen en stoppen wanneer hij 100% van de tuin heeft gedaan.
Ik kan ook instellen om gewoon te blijven rijden binnen de aangegeven tijd, dan zou die meerdere keren over het terrein gaan per dag.

Klaar is klaar toch?

Vanavond eens wat naft gaan halen voor mijn grasmaaier (had ik beter vorige maand al gedaan). Op sommige plekken staat het gras 10cm hoog dus eens manueel maaien zal nodig zijn alvorens de robot weer in gang te zetten.

Te veel rondrijden zorgt ook voor spoorvorming. Dus meer rondrijden dan nodig lijkt me overbodig.

Terug
Bovenaan