Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Houdt die geen rekening met het weer en de vochtigheid? Want om 8u is dat gras vaak nog nat en plakt alles aan elkaar en kan je zo mss wel lange lijnen van grassporen zien waar er gemaaid is.Hij rijdt dagelijks van 8u-22u nu. Maar dus sporen op de zijde waar hij zijn gras "weggooid". Sporen als in; gras opgehoopt, overal, dus niet op losse plaatsen.
Het was 8 weken geleden sinds de laatste mesting.
Kan er inderdaad iets mee te maken hebben.Houdt die geen rekening met het weer en de vochtigheid? Want om 8u is dat gras vaak nog nat en plakt alles aan elkaar en kan je zo mss wel lange lijnen van grassporen zien waar er gemaaid is.
Op welke hoogte maai je en hoe vaak wissel je messen?Hij rijdt dagelijks van 8u-22u nu. Maar dus sporen op de zijde waar hij zijn gras "weggooid". Sporen als in; gras opgehoopt, overal, dus niet op losse plaatsen.
Het was 8 weken geleden sinds de laatste mesting.
3.5cm en elke maand wissel ik de messen, en ook regelmatig de onderkant zuiver maken.Op welke hoogte maai je en hoe vaak wissel je messen?
Ik heb een Gardena en heb dit enkel als hij kort maait en kort na het bemesten.
En ik schakel sensorcontrol uit, dat werkt bij mijn (al iets oudere versie) ook niet goed.
Ik wissel mijn messen elke 2-3 weken maar bestel ze wel op alle express dus is heel betaalbaar.
Key Points:
Conclusion:Helaas is ChatGPT ook eens mis.Zolang het voltage gelijk is, kan er niet veel gebeuren. De transfo levert niet meer dan dat er gevraagd wordt.
Maar zie hier het antwoord van ChatGPT. En dat is ook wat ik vermoede. Hoe snel er geladen wordt, wordt door de robot of het BMS van de batterij geregeld en dat kan jij wellicht niet aanpassen.
Upgrading the adapter (charging power supply) of a Husqvarna Automower 410XE NERA to the one used by a 430X (which delivers more current, typically 4.2A) does not automatically increase the charging current of the mower. Here's why:
Key Points:
- Charging Current Is Controlled by the Mower:
- The mower itself regulates how much current it draws from the charger.
- Even if you supply more amps, the 410XE NERA is limited by its internal battery management system (BMS) and firmware, which are likely set to 2.2A max.
- The Charging Station Is Passive:
- The charging station mainly passes power through and manages contact and alignment — it doesn't force current into the mower. The adapter rating determines the maximum it can supply, but the mower decides how much to draw.
- Battery Chemistry & Safety:
- The battery pack in the 410XE NERA is likely different from the one in the 430X — smaller capacity, possibly different cell configuration.
- Charging it at 4.2A without the system designed for it could overstress or damage the battery or reduce its lifespan.
- Warranty & Safety Risks:
- Even if the connectors match and it physically works, Husqvarna does not support such modifications.
- Using a different adapter could void your warranty or risk overheating.
Conclusion:
No, upgrading the adapter alone won’t make the 410XE NERA charge at 4.2A — the mower will still draw 2.2A due to its internal limits. To actually increase the charging current, you'd need:
- A compatible BMS and firmware upgrade, and
- Possibly a battery upgrade.
These changes would be complex and unsupported — not recommended unless you're doing deep hardware modifications (and voiding the warranty).
Hij laadt effectief dubbel zo snel op?Helaas is ChatGPT ook eens mis.
Het werkt dus gewoon met een transfo van de 430X.
500 euro uitgespaard dus.
De 430X kan wel geen kanten maaien, wat je wel hebt met de 410XE.3.5cm en elke maand wissel ik de messen, en ook regelmatig de onderkant zuiver maken.
Die hoopjes gras maakt hij ook als het gras droog is.
Dit weekend nog eens manueel gemaaid, robot kan weer 'clean' beginnen.
Bemesting vorig weekend nog eens gedaan, ervoor was het 8w geleden en op het einde maakte hij ook nog die sporen.
misschien toch maar voor de 430XE moeten gaan ipv 410, die kon 50% sneller laden (en dus meer maaicycli doen)
Helaas is ChatGPT ook eens mis.
Het werkt dus gewoon met een transfo van de 430X.
500 euro uitgespaard dus.
Heb er zo 1 van een budget merk van Gamma. Systeem is idd goed maar kwaliteit is wat triestig, hangt nog voor de helft aan elkaar maar werkt nog prima. Maakt alleen wat meer lawaai dan in het begin.Heeft iemand hier ervaring mee?
POSENPRO 20 V Cordless Trimmer with 2.0 Ah Battery, Cordless Electric Brushcutter, Adjustable Handle, Plastic Blade, 20 Pieces, 2 Coils, Cutting Width 26 cm, Telescopic Tube : Amazon.com.be: Garden
POSENPRO 20 V Cordless Trimmer with 2.0 Ah Battery, Cordless Electric Brushcutter, Adjustable Handle, Plastic Blade, 20 Pieces, 2 Coils, Cutting Width 26 cm, Telescopic Tube : Amazon.com.be: Gardenwww.amazon.com.be
Ik heb er nu een met een opgedraaid touw maar dit lijkt een veel beter systeem?
Dat is niet mijn ervaring met robotmaaiers.Een robotmaaier is een groot gemak, maar een mooi gazon ga je er niet van krijgen/kunnen behouden.
Mijn ervaring leert nochtans dat tuinen met een robotmaaier er een stuk mooier bijliggen dan met een gewone maaier of zitmaaier. Zeker nu met de nieuwere generatie waar je meer mogelijkheden hebt.Een robotmaaier is een groot gemak, maar een mooi gazon ga je er niet van krijgen/kunnen behouden.
Dat is niet mijn ervaring alleszins. Vorig jaar was het onkruidgras zo verspreid in onze tuin dat ik uit miserie opnieuw begonnen ben dit jaar. Voorlopig is er nog geen robotmaaier uitgereden dit jaar en het onkruidgras is makkelijk uit te trekken op de beperkte plaatsen waar het opkomt. Ik vrees dat als ik de robotmaaier terug laat uitrijden, het zaad terug gaat verspreiden. Ben aan het twijfelen of ik het risico zou nemen, want nog eens opnieuw beginnen volgend jaar gaat mijn vriendin nooit toelaten.Ik las net dat als je laag genoeg maait en frequent, onderkruid kapot gaat. En het zal geen zaad verspreiden als het niet hoog kan worden. In mijn gazon zit veel onkruid en de robot is nu 1 maand bezig, dus zalt wel zien tegen oktober als het beter of slechter is geworden.
Verschillende soorten ongewenst gras inderdaad. Poa Annua, Poa Trivialis en nog andere soorten waarvan ik de naam niet weet. Vooral Poa Trivialis vind ik storend, gezien die kleur veel lichter groen is en dan heb je van die lichtgroene plekken in je gras. Het verspreidt zich niet enkel via zaad, maar ook met ondergrondse uitlopers. Je robotmaaier zorgt dus voor de verspreiding van het zaad, maar door het frequent maaien gaat het via de ondergrondse uitlopers ook sneller uitdeinen.Wat bedoel je met onkruidgras? Onkruid of van dat dik weidegras?