binnenkort black friday
ben geinteresserd in volgend (te maaien 400m2)
Oud eigenaar had een recente bosch maaier (staaldraad rand is al aanwezig)
landroid plus WR165E
Gardena sileno minimo
gardena life 19701-60
Wat raden jullie nog aan?
2 ervaringen met landroid, zowel bij mezelf als bij mijn moeder.
Er zitten een aantal ontwerpfouten aan die modellen.
De contacten om te laden, zowel op het toestel als op het laadstation, oxideren. Gemiddeld mag je dus elke 2 à 3 weken de contacten met een staalborstel reinigen. Toestellen staan nochtans onder een garage/afdak van Landroid, dus nooit in de volle regen. Edit : het gevolg bij geoxideerde contacten is dat toestel en laadstation elkaar niet vinden, waardoor het toestel gewoon blijft doorrijden.
Indien de ondergrond niet door en door droog is, graven de wielen putjes in het gras bij het draaien. En ze geven niet op, dus die toestellen graven zich echt in.
De software lijkt mij niet de meest geavanceerde. Het toestel vertrekt vanuit het station altijd in dezelfde richting, bereikt dan ongeveer altijd op dezelfde plaatsen de begrenzingsdraad en moet zich daar draaien. Over een afstand van +- 3 lopende meter aan die draad is het gras dus weg, doordat de wielen daar steeds wrijving op uitoefenen om te draaien.
Bij beide toestellen ook na +- 4 à 4,5 jaar de adapter defect. Bij één toestel hadden we de verlengde garantie tot 5 jaar, dan is door Landroid correct en kosteloos een vervangend exemplaar aangeleverd.
Bij beide toestellen beginnen ook een aantal rijen pixels op het scherm uit te vallen.
De mesjes zijn goedkoop en eenvoudig te vervangen.
De app om het toestel vanop afstand te bedienen werkt goed, niets op aan te merken.
Connectie met WiFi is redelijk, bepaalde zones zijn uiteraard zonder bereik omdat de modem binnen staat.
Een volgende keer probeer ik een ander merk.