(Welke) Robotmaaier ?

Geen idee, heb ik nog niet getest.
't Is gewoon belachelijk van Husqvarna dat ze die printplaat niet beter wegsteken (nu met de nieuwe laadstations wel). 't Is 139 euro voor een printplaat. Als er dan nog eens vervoer en werk bijkomt...
Dat is precies geen ongelukje maar klinkt eerder als kwaadwillige planned obsolecence.

binnenkort black friday
ben geinteresserd in volgend (te maaien 400m2)
Oud eigenaar had een recente bosch maaier (staaldraad rand is al aanwezig)

landroid plus WR165E
Gardena sileno minimo
gardena life 19701-60
Wat raden jullie nog aan?

binnenkort black friday
ben geinteresserd in volgend (te maaien 400m2)
Oud eigenaar had een recente bosch maaier (staaldraad rand is al aanwezig)

landroid plus WR165E
Gardena sileno minimo
gardena life 19701-60
Wat raden jullie nog aan?

2 ervaringen met landroid, zowel bij mezelf als bij mijn moeder.
Er zitten een aantal ontwerpfouten aan die modellen.
De contacten om te laden, zowel op het toestel als op het laadstation, oxideren. Gemiddeld mag je dus elke 2 à 3 weken de contacten met een staalborstel reinigen. Toestellen staan nochtans onder een garage/afdak van Landroid, dus nooit in de volle regen. Edit : het gevolg bij geoxideerde contacten is dat toestel en laadstation elkaar niet vinden, waardoor het toestel gewoon blijft doorrijden.
Indien de ondergrond niet door en door droog is, graven de wielen putjes in het gras bij het draaien. En ze geven niet op, dus die toestellen graven zich echt in.
De software lijkt mij niet de meest geavanceerde. Het toestel vertrekt vanuit het station altijd in dezelfde richting, bereikt dan ongeveer altijd op dezelfde plaatsen de begrenzingsdraad en moet zich daar draaien. Over een afstand van +- 3 lopende meter aan die draad is het gras dus weg, doordat de wielen daar steeds wrijving op uitoefenen om te draaien.
Bij beide toestellen ook na +- 4 à 4,5 jaar de adapter defect. Bij één toestel hadden we de verlengde garantie tot 5 jaar, dan is door Landroid correct en kosteloos een vervangend exemplaar aangeleverd.
Bij beide toestellen beginnen ook een aantal rijen pixels op het scherm uit te vallen.
De mesjes zijn goedkoop en eenvoudig te vervangen.
De app om het toestel vanop afstand te bedienen werkt goed, niets op aan te merken.
Connectie met WiFi is redelijk, bepaalde zones zijn uiteraard zonder bereik omdat de modem binnen staat.

Een volgende keer probeer ik een ander merk.

2 ervaringen met landroid, zowel bij mezelf als bij mijn moeder.
Er zitten een aantal ontwerpfouten aan die modellen.
De contacten om te laden, zowel op het toestel als op het laadstation, oxideren. Gemiddeld mag je dus elke 2 à 3 weken de contacten met een staalborstel reinigen. Toestellen staan nochtans onder een garage/afdak van Landroid, dus nooit in de volle regen. Edit : het gevolg bij geoxideerde contacten is dat toestel en laadstation elkaar niet vinden, waardoor het toestel gewoon blijft doorrijden.
Indien de ondergrond niet door en door droog is, graven de wielen putjes in het gras bij het draaien. En ze geven niet op, dus die toestellen graven zich echt in.
De software lijkt mij niet de meest geavanceerde. Het toestel vertrekt vanuit het station altijd in dezelfde richting, bereikt dan ongeveer altijd op dezelfde plaatsen de begrenzingsdraad en moet zich daar draaien. Over een afstand van +- 3 lopende meter aan die draad is het gras dus weg, doordat de wielen daar steeds wrijving op uitoefenen om te draaien.
Bij beide toestellen ook na +- 4 à 4,5 jaar de adapter defect. Bij één toestel hadden we de verlengde garantie tot 5 jaar, dan is door Landroid correct en kosteloos een vervangend exemplaar aangeleverd.
Bij beide toestellen beginnen ook een aantal rijen pixels op het scherm uit te vallen.
De mesjes zijn goedkoop en eenvoudig te vervangen.
De app om het toestel vanop afstand te bedienen werkt goed, niets op aan te merken.
Connectie met WiFi is redelijk, bepaalde zones zijn uiteraard zonder bereik omdat de modem binnen staat.

Een volgende keer probeer ik een ander merk.
Vanaf wanneer begint die oxidatie? Wij hebben nu eentje een half jaar rondrijden, laatste model, die staat vol in de regen en niets van oxidatie te zien. En vochtige ondergrond is ook helemaal geen probleem. Die wielen hebben echt veel grip. Enkel als die echt vast zit blijft die wel doordraaien waardoor er putten ontstaan.
Maar dat ga je ook hebben met andere merken.
Het gras wordt eigenlijk ook echt goed gemaaid, we hebben zo'n 500m2 aan gras en na 2 beurten is bijna alles wel weggemaaid.

Op tweakers kwam deze ook echt vaak boven als de betere koop. Tegenwoordig zijn ze meer fan van Segway merk ik. Maar die zit weer in een hogere prijsklasse.

De eerste +- 3 jaar nooit last van gehad en dan geleidelijk erger geworden. De eerste keer met de tuinaannemer serieus moeten zoeken waarom het toestel doorreed aan het laadstation.

Ik heb ook een Landroid maar 'nog' geen last gehad van oxidatie, toestel is nu een 4 jaar oud.
Al de rest kan ik wel beamen, adapter al eens kapot gegaan, dat ingraven doet deze ook, en diep :/

Ik ga ook een ander merk proberen, één met zo een begeleidingsdraad naar het thuis station, ipv de border opzoeken.

Veel mensen hebben precies wel misérie met die landroids... niet kopen dus?
Is er eigenlijk wel een merk dat betrouwbaar werkt of maai ik gewoon best mijn gras zelf af voor die 150m²?

Ik heb de mammotion. Dat ding bolt goed.

Maar voor 150m2 zou ik eventueel kijken naar de navimow van segway. Al kan je ook kijken of er geen andere spelers op de markt zijn.

De Navimow i105E staat aan 840 euro, op tweakers wel positief van
de moeite om nu al te kopen, of is dat dom rekening houdende dat je hem pas kan gebruiken vanaf maart ofzo :-) (garantie?)

De Navimow i105E staat aan 840 euro, op tweakers wel positief van
de moeite om nu al te kopen, of is dat dom rekening houdende dat je hem pas kan gebruiken vanaf maart ofzo :) (garantie?)
Is wel een goeie prijs, heb 999 euro betaald in Juli en was heel moeilijk te verkrijgen.

Wij hebben een husqvarna van 7-8 jaar oud, af en toe de mesjes vervangen (paar euro via amazon of aliexpress) en de batterij.
Rijdt door weer en wind, enkel in de winter zetten wij hem uitgeschakeld binnen.
Wel geen smarttoestel ofzo, dus geen app en kan ook geen lijnen rijden. Eigenlijk heb je dat ook niet echt nodig waarschijnlijk, de grasrobot is ingesteld via een een schema en voor de rest hoef je daar echt bijna nooit naar te kijken.

Mijn ouders hebben net een nieuwe gekocht, volledig met gps en kan ook lijnen rijden. Lijkt een goed ding, maar voorlopig verkiezen wij met draden als afbakening te werken.

Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een geschikte robotmaaier. Er zijn twee stukken gazon; er loopt een pad van het ene deel naar het andere. Gazon is totaal kleiner dan 1000m2...Ik ken er niets van 😉...Ik vermoed dat ze best een kiezen met GPS?

Screenshot-2025-01-19-11-17-14-53-3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg

Ben van plan een robotmaaier te kopen.
We hebben een trampoline, deze verplaatsen we om de 1 a 2 weken zodat het gras er niet veel onder lijdt (al heb ik op sommige plaatsen al mos.., maar dat zal ik later verticuleren).

Er is vandaag iemand langsgekomen voor een robotmaaier van husqvarna. Hij vertelde dat de robotmaaier onder de trampoline zal maaien, en iets van een staaf of lat te plaatsen tussen de poten.

Iemand die een robotmaaier heeft en een trampoline? Hier hebben jullie dit opgelost?

Terug
Bovenaan