Idd, zoiets in grootte van 8-11mm.
Als dat goed aangestampt is lijkt mij dat toch wel mogelijk. Ik heb geen segway dus ik kan ook niet even langskomen om het even te checken.
Neem eens een paar foto's dat we een idee hebben. Maar met de luba zou mijn inschatting zijn dat dit wel kan via die passing lanes die er mogelijk zijn om te creëren.
Bij die kickstarter weet ik het gewoon niet, want ik kan het niet testen. Bij de luba had men tijdens de kickstarter een video waar je die over een weggetje zag rijden en over een hobbelig terreintje waardoor ik daar niet echt schrik voor had destijds (en het feit dat dit deftige rubberen wieltjes waren en gene plastieken brol).
Ik ging er idd vanuit dat die kooimaaier niet draait als die erover rijdt aangezien je "passing channels" kan creëren.
Om eerlijk te zijn, geen idee of die dat effectief afzet. Ik heb hier geen passing channels aangezien ik geen aansluitende zones heb.
Het andere probleem is dat ik ook niet weet hoe goed die slam lidar eigenlijk wel werkt in de realiteit. Met RTK begrijp ik de techniciteit achter de locatiebepaling en de garantie dat die zijn weg vindt. Bij SLAM en mijn beperkte kennis van Lidar's begrijp ik het principe van hoe zo'n puntenwolk opgesteld wordt maar ik heb geen enkel idee hoedat die zijn exacte positie bepaalt in die puntenwolk. Ook omdat ik met mijn oude roborock s5e al ben tegengekomen dat die dacht dat die op een andere locatie was dan dat die was, maar ok er zal ondertussen al wel wat vooruitgang geweest zijn.
Met een volledig omheinde tuin of een klein stukje zoals in dat voorbeeld zou ik het durven. Maar een oplossing met een vijver of zwembad of geen hoge omheining of... ik weet het zo nog niet. Maar dat kan ook gewoon mijn vooroordeel zijn. Maar mijn grootmoeder noch mijn vader zijn echt geïnteresseerd in een robotmaaier of ik had deze opgepikt om bij mij even te proberen en dan bij mijn grootmoeder neer te zetten.
Had ik al voor gevreesd... Veel split zit er niet in, maar wel voldoende om de platen volledig te bedekken. Als alternatief kan ik ook wel een passing zone creëren tussen de siergrassen naar het voetpad en vanaf het voetpad is alles bereikbaar.
Maak eens een foto van het wegje via die split. Met de 4*4 zou ik durven zeggen van dat lukt wel. Met de gimpy wieltjes bij een segway durf ik het gewoon niet te zeggen hoe dat werkt.
Niets houdt u echter tegen om een bijdrage te doen aan die kickstarter en de vraag te stellen of men even een paar video's kan maken over verschillende types terrein dat die maaier zich erover zet? Om dat beter te kunnen inschatten. Al blijft het natuurlijk wel een gok.
Al denk ik wel dat dat alternatief via siergrassen en het voetpad (al moet je wel opletten met het voetpad als je uw robot laat rijden... net zoals dit het geval is voor een oprit aangezien er voorbeelden zijn van dergelijke robots die gewoon kapot gereden werden door de wagen of...). Al gok ik dat dit nog altijd eerder uitzondering is dan regel.