Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha, ik heb sinds gisteren hetzelfde voorGrrr, Bosch.
Gisteren het stuk tuin dat de robotmaaier mag onderhouden verkleind. Hij rijdt toch wat onkruid rond langs zijn perimeter draad en ik heb elk jaar meer werk met onkruid uitsteken dan met manueel afrijdenHet stuk van de L vooraan rond het zwembad ga ik met de kooimaaier onderhouden. Geen gemulch meer daar.
Dus gisteren de kabel doorgeknipt en dwars over de tuin gelegd naar de retourdraad van vooraan, kabel verbinder van Bosch ertussen. Docking station weer onder stroom gezet en een solid green led = kabel OK.
De robot stond al heel de winter binnen dus die had een platte batterij en heb ik in docking gestoken en opgestart. So far: alles goed.
Nu heb ik deze ochtend nadat ik gechecked heb dat ie 100% opgeladen was de tuin verwijderd uit zijn geheugen zodat ie opnieuw kan mappen en wat zie ik: een knipperend led op de docking... kabel signaal weg.Hij stond nochtans zonder error klaar om uit te rijden tegen 08:00 volgens de smartmow. Het is nu pas door de info over de oude kabel te verwijderen uit zijn geheugen dat ie beginnen flippen is.
heb al factory reset gedaan maar ie blijft knipperen.

Ben het nu toch wel stilaan beu aan het worden met de HUSQVARNA robotmaaier hoor... (zou toch de "rolls royce" van de robotmaaiers merken moeten zijn...)
2 jaar geleden: batterij al kapot, na slechts 4 jaar.
vorig jaar: printplaat in laadstation kapot;
dit jaar: opnieuw printplaat in laadstation kapot.
Ik leg uit aan de leverancier dat het wat teveel aant worden is, zeggen ze doodleuk 'tja is nat he buiten, die regen is misschien aan printplaat gekomen'....
Ik zeg: Dat laadstation staat dag en nacht buiten, dat moet daar toch tegen kunnen zeker. Als het daar niet tegen kan, is het een fabricagefout.
Ze gaan nu kijken wat ze kunnen doen.
Want vorig jaar was dat ook al een grapje van 300 euro
Ja niet gedaan ....Als je uw toestel jaarlijks op onderhoud doet, valt die batterij na 4 jaar nog onder garantie.
Idd op spanning laten de hele winter zodat printplaat niet kapot vriest. Dat doe ik ook want dat zeiden ze me ook.Wat doe je met uw laadstation in de winter? Best is om de stroom aan te laten en een bak over het laadgedeelte te zetten (vorst).
Na 3 jaar is de printplaat hier waarschijnlijk ook kapot, ik kan ze vandaag of morgen gaan halen.Ben het nu toch wel stilaan beu aan het worden met de HUSQVARNA robotmaaier hoor... (zou toch de "rolls royce" van de robotmaaiers merken moeten zijn...)
2 jaar geleden: batterij al kapot, na slechts 4 jaar.
vorig jaar: printplaat in laadstation kapot;
dit jaar: opnieuw printplaat in laadstation kapot.
Ik leg uit aan de leverancier dat het wat teveel aant worden is, zeggen ze doodleuk 'tja is nat he buiten, die regen is misschien aan printplaat gekomen'....
Ik zeg: Dat laadstation staat dag en nacht buiten, dat moet daar toch tegen kunnen zeker. Als het daar niet tegen kan, is het een fabricagefout.
Ze gaan nu kijken wat ze kunnen doen.
Want vorig jaar was dat ook al een grapje van 300 euro
die nest maken in het station.Als je van de duivel spreekt...Na 3 jaar is de printplaat hier waarschijnlijk ook kapot, ik kan ze vandaag of morgen gaan halen.
Ben is curieus hoeveel ze hiervoor durven vragen ... volgens hen zou het ook aan mieren kunnen liggendie nest maken in het station.
Iemand tips voor een robotmaaier voor een tuin van 1250m2?
De lay-out van de tuin gaat nog een paar keer veranderen. Daarom valt mijn eerste keuze (Kress RTK) af - dat kost me een fortuin aan telkens opnieuw laten uittekenen door de dealer. Schoonbroer heeft een Segway Navimow voor een kleinere tuin en is daar wel tevreden van. Die H3000F valt ook nog mee in prijs, maar de reviews online zijn niet allemaal heel positief (schoonbroer nochtans wel).
Andere tips ook welkom.
Ja, die Luba 2 volg ik al even, maar de softwareproblemen baren me zorgen.LUBA 2 AWD
mammotion.com
Kan ook zijn dat er gewoon meer interesse is voor de luba door een specifiek publiek of er gewoon meer verkocht zijn...
Het lijkt me dat die Yuka (2000) er minder last mee heeft. Veel minder klachten online dan met de Luba.
...
.Ja die Yuka is nog bijna niet te krijgen, maar diegenen die hem al hebben rapporteren veel minder issues m.i..Kan ook zijn dat er gewoon meer interesse is voor de luba door een specifiek publiek of er gewoon meer verkocht zijn.
Kan enkel over de luba2 spreken maar de meeste van die klachten op Reddit zijn naar mijn aanvoelen van personen die de handleiding niet gelezen hebben of iets gekocht hebben dat misschien niet de beste fit was voor hun gazon.
Ik zie op m'n camera's in de voortuin ook vaak voorbijgangers stoppen om te kijken. Hij ziet er wat atypische uit voor een grasrobot. Vele malen beter wel haha
Ik heb alleen ook geen nood aan 4x4 etc en het prijsverschil is +- 1000 EUR - dat is toch niet niets... Ik heb alleen ook geen nood aan 4x4 etc en het prijsverschil is +- 1000 EUR - dat is toch niet niets.

robot maaiers op onderhoud?Als je uw toestel jaarlijks op onderhoud doet, valt die batterij na 4 jaar nog onder garantie.
Wat doe je met uw laadstation in de winter? Best is om de stroom aan te laten en een bak over het laadgedeelte te zetten (vorst).

Moet niet natuurlijk, maar dan vallen dergelijke problemen gewoon onder verlengde garantie van Husqvarna.robot maaiers op onderhoud?
Hier al 6 jaar draaiend, onderhoud is elk jaar eens kuisen en de mesjes vervangen.
akkoord dat je best je base station onder stroom laat staan om condensatievocht te vermijden.
Een borsteloze motor, updates over the air heeft dat allemaal niet nodig mijn insziens. De robotmaaiers zijn ook gewoon IPx5 of 6.Moet niet natuurlijk, maar dan vallen dergelijke problemen gewoon onder verlengde garantie van Husqvarna.
Toestel wordt volledig gedemonteerd en machinaal gereinigd, uitgelezen en getest, ge-update,...
Kameraad had begin dit seizoen 700+ euro kosten door probleem batterij en moederbord.
Op 6 jaar heb je al een volledig nieuwe voor dat geld...Indien je jouw robotmaaier dit kalenderjaar nog binnenbrengt, dan gelden deze speciale actieprijzen:
Vanaf 1 januari 2024 gelden respectievelijk de volgende prijzen: € 109, € 129, € 149, € 189 en € 219.
- 99 € voor de Husqvarna modellen 305 (recent model), 310, 315, 315X en 405X (recent model) + voor de Segway Navimow modellen H500E en H800E
- 115 € voor de Husqvarna modellen 105, 220, 305 (oud model), 308 (oud model), 320, 415X en 420 + voor de Segway Navimow H1500E
- 135 € voor de Husqvarna modellen 230, 330, 430X en 440 + voor de Segway Navimow H3000E
- 169 € voor de Husqvarna modellen 260, 265ACX en 450X
- 199 € voor de Husqvarna modellen 435AWD, 535AWD en 550X
Bovendien bieden wij ook volgende bijkomende diensten aan:
- Na het winteronderhoud kunnen wij uw robotmaaier veilig bij ons stockeren doorheen de winter voor slechts € 25 extra.
- Wij kunnen de robotmaaier ook zelf komen ophalen. Na het onderhoud stockeren wij deze dan in onze winkel en brengen hem terug na de winterperiode. Deze optie kost slechts € 69 extra.