Welke parfum draag je?

Xerjoff Naxos aangeschaft intussen als try-out voor de komende frissere maanden - speelser dan TF Tobacco Vanille , vleug honing ertussendoor; werkt niet op dagen zoals nu, maar ik verwacht wel dat dat ook goed gaat werken van zodra we richting 18 graden en wat minder gaan.
Die naam is blijkbaar serieus in mijn gedachten blijven hangen want gisteren op de luchthaven van Doha deze zien staan en getest.
Eerst op een kaartje, fantastische geur, hangt er nog steeds op.
Dan toch ook eens twee sprays op mijn nek en die drongen niet echt door, mijn vriendin wist het niet en iets later vroeg ik wat ze er van vond en ze moest echt dicht komen om het te ruiken.
Beetje jammer want op het eerste zicht echt wel fantastische geur, misschien wat prijzig maar 100ml wel ok ivg creed of tom ford.

Edit: kan mij herinneren dat ik ooit eens de tobacco vanille geprobeerd had en op dat maar niets vond, had die beter nu nog eens bekeken ivg met bovenstaande dan.
 
Die naam is blijkbaar serieus in mijn gedachten blijven hangen want gisteren op de luchthaven van Doha deze zien staan en getest.
Eerst op een kaartje, fantastische geur, hangt er nog steeds op.
Dan toch ook eens twee sprays op mijn nek en die drongen niet echt door, mijn vriendin wist het niet en iets later vroeg ik wat ze er van vond en ze moest echt dicht komen om het te ruiken.
Beetje jammer want op het eerste zicht echt wel fantastische geur, misschien wat prijzig maar 100ml wel ok ivg creed of tom ford.

Edit: kan mij herinneren dat ik ooit eens de tobacco vanille geprobeerd had en op dat maar niets vond, had die beter nu nog eens bekeken ivg met bovenstaande dan.

Geen last van hier; is niet heel dominerend of zo, maar is aanwezig genoeg om haar niet tegen me aan te moeten laten hangen om het waar te nemen :). Is hier zowat een fixed staple voor dagdagelijks gebruik, dus op zich niet erg dat de andere kant van de meetingroom het niet per se ruikt :biglaugh:. Maar op de huid uitproberen blijft sowieso een noodzaak idd.
 
Staaltje van spicebomb is bijna op :(

Ideaal voor zo wa frisser weer zoals vandaag. Deze komt zeer waarschijnlijk in mijn collectie bij, kruidig maar aangenaam wel.
 
Ben op zoek naar een eerste parfum, wat is zo een goede all rounder met scherpe prijs?

Voor vrouwen is de Chanel N°5 iconisch, bestaat er ook zo'n parfum voor mannen?

Zelf zat ik te denken richting Eau Savage van Dior.

Hoe werkt parfum in combinatie met deodorant, ik neem dat je maar 1 van de 2 plaatst?
 
Ben op zoek naar een eerste parfum, wat is zo een goede all rounder met scherpe prijs?

Voor vrouwen is de Chanel N°5 iconisch, bestaat er ook zo'n parfum voor mannen?

Zelf zat ik te denken richting Eau Savage van Dior.

Hoe werkt parfum in combinatie met deodorant, ik neem dat je maar 1 van de 2 plaatst?
Ik vind de ADG (Armani) lijn wel goed, moet zelf nog de nieuwe classic ADG eens uitproberen, maar krijgt toch ook goede reviews... Heb zelf de profondo en de profumo liggen (flankers)

Maar als je de bijhorende douchegel van de classic wilt hebben ben je eraan voor de moeite, als iemand weet of deze ergens nog te koop is, eventueel in bundel met parfum zelf, much obliged, ik heb nog een halve fles staan, maar ben er spaarzaam mee, zulke goede douchegel, ongelooflijk...

Is een parfum dat in de zomer en winter kan worden gedragen... Deo stick heb ik nog niet gekocht, maar door den band kost dit wel redelijk veel zulke sticks, reken maar rond de 30 a 40 euro of meer per stick, en die gaan toch rapper op dan je denkt. Ik heb zelf de deo van chanel, bleu de chanel, is zo goed, maar ik moet eens uittellen hoelang ik doe met 1 stick.

Stel dat je via ici paris xl besteld (zowel online als in de winkel) moet je ALTIJD wachten op de 20% vanaf 2 artikelen promo, deze komt toch redelijk regelmatig voor bij hun, en is 20 % op beide artikelen, altijd interessant dus.

Bleu de chanel is dus ook eentje waar je weinig mis mee kan doen, ik heb de parfum, je hebt ook de eau de parfum, en nog een 3de ook, weet effe niet meer hoe die noemt, maar er zijn wel degelijk verschillende ingrediënten in, is niet alleen de sterkte dus, de boodschap is uitproberen dus, de parfum vind echt goed en clean...

Douchegel van bleu de chanel is ook steengoed
 
Iemand aanraders voor een nieuw parfum om dagelijks te dragen op kantoor? Ik ben echt wel op zoek naar een nieuwe signature scent, iets niche en gesofisticeerd. Prijs speelt geen rol voor de juiste geur. Tot nu gebruikte ik Creed Aventus als daily maar ben die wat beu en ik heb de indruk dat hij ook minder lang houdt dan vroeger. Amouage Reflection staat hier ook maar die geur vind ik misschien wat te zwaar / zwoel voor dagelijks op het werk. Of vergis ik mij daarin?

Percival van Parfums de Marly vond ik in de buurt komen van wat ik zoek maar die vond ik toch wat te gewoontjes ruiken voor die prijs…

Dus, iemand tips voor een frisse, niet te zware, gesofisticeerde geur voor dagelijks gebruik dat mijn Creed Aventus kan vervangen? 🙂

Ik dacht aan Creed Silver Mountain Water, maar vond deze dan precies wat te subtiel en ik vermoed dat de geur ook niet zo lang aanwezig blijft. Reviews bevestigen dit ook.

Misschien moet ik het toch maar bij Amouage Reflection houden. Die blijft enorm lang aanwezig en ik ben er eigenlijk wel gek van. Ik twijfel gewoon over de geschiktheid op kantoor.
 
Laatst bewerkt:
Hier tijdens de week Just Different van Boss, draag die al 10 jaar ofzo. Goedkoop en simpel, maar ik ruik hem graag.

Als ik wat zwaarder wil in het weekend is het Bad Boy van Carolina Herrera.
 
Hoe gaat dat eigenlijk met die prijzen? Bij ICI PARIS XL betaal ik 99,90 euro. Online via Bol.com lig ik aan 45 euro. Draag die parfum al 10 jaar. Al enkele keren op andere sites (de goedkope besteld) en dat blijft even lang hangen. Dacht dat het fake was ofzo, maar ik denk dat niet.

In other news: ook op zoek naar iets nieuws om eens af te wisselen. Sauvage ruikt wel lekker (staaltje), nog aanraders?
 
Iemand aanraders voor een nieuw parfum om dagelijks te dragen op kantoor? Ik ben echt wel op zoek naar een nieuwe signature scent, iets niche en gesofisticeerd. Prijs speelt geen rol voor de juiste geur. Tot nu gebruikte ik Creed Aventus als daily maar ben die wat beu en ik heb de indruk dat hij ook minder lang houdt dan vroeger. Amouage Reflection staat hier ook maar die geur vind ik misschien wat te zwaar / zwoel voor dagelijks op het werk. Of vergis ik mij daarin?

Percival van Parfums de Marly vond ik in de buurt komen van wat ik zoek maar die vond ik toch wat te gewoontjes ruiken voor die prijs…

Dus, iemand tips voor een frisse, niet te zware, gesofisticeerde geur voor dagelijks gebruik dat mijn Creed Aventus kan vervangen? 🙂

Ik dacht aan Creed Silver Mountain Water, maar vond deze dan precies wat te subtiel en ik vermoed dat de geur ook niet zo lang aanwezig blijft. Reviews bevestigen dit ook.

Misschien moet ik het toch maar bij Amouage Reflection houden. Die blijft enorm lang aanwezig en ik ben er eigenlijk wel gek van. Ik twijfel gewoon over de geschiktheid op kantoor.

Nooit Creed Aventus of Amouage gebruikt, dus weinig vergelijkbaars. Als ik fris denk, dan is dat hier Tom Ford Neroli Portofino als uberstandaard in de zomer, maar dat is iets heel anders dan bijvoorbeeld een Percival. Van die laatste heb ik nog een testerke (ook niet gek van), maar die is bijlange zo fris niet. Greenley van PdM anders, die is ook fris en overtreft Percival by far.

Soleil Blanc van TF werkt hier ook goed in de zomer, maar dat vind ik al meer een geur om richting strand/naar een terras te trekken, eerder dan voor werk (al kan dat zeker werken).

Xerjoff's Casamorati Mefisto Gentiluomo is ook iets fris, maar wel wat meer "aanwezig" imho. Werkt prima op het werk wel.
 
Terug
Bovenaan