Welke kunst hangt er bij jullie aan de muur?

Tanuki_

Crew Member
Enkel familiefoto's? Superwaardevolle originele schilderijen of prints van de Ikea? Vlaams meesters of moderne abstracte kunst? Afrikaanse maskers en hertenkoppen? Een gigantische behangpapier-foto van een exotisch woud? Helemaal nietske? Betalen jullie graag een beetje meer voor originele kunst of hechten jullie daar geen waarde aan, zolang het maar mooi is?

Foto's ter illustratie worden aangemoedigd!
 
insecten (dood)

maar serieus, eigenlijk vooral functionele dingen zoals TV, akoestische panelen, lampen en speakers.
daarnaast enkele posters van games, meestal landscapes van games. Zelda BOTW poster, The Last Of Us, God of War en een favoriete onder de bezoekers Ghost of Tsushima poster.
 
Portretteke van Jezeke en Maria, alsook een kruis. Voor de vrouw.

Voor mezelf een zelfklevend whiteboard naast de bureau waarop ik allerlei dingen kan bijhouden.
 
Ik had vroeger in mijn appartement de Madonna van Loreto aan de muur hangen, alsook een propagandaposter van de Vietcong, een filmaffiche van Fellini's Le notte di Cabiria en iets van Gustav Klimt. Toen kwam mijn vrouw. Nu zijn dat vooral foto's of wandrekken om e.e.a. aan te hangen, al hebben we hier en daar ook spiegels opgehangen. In onze living hebben we niet zoveel muurruimte, daar hebben we behoorlijk veel raampartijen en aangezien de tuin rondom het huis is hebben we overal zicht op de tuin. Mochten we meer muren hebben gehad, had ik een omvangrijke boekenwand. Nu staan die op ons bureau/werkkamer, al heb ik wel een aantal pronkexemplaren in de kast in de leefruimte gezet.
 
Buiten drie kaders (familiefoto's, foto's met de vriend, foto's met/van de kat) eigenlijk veel te weinig, omdat ik van die dingen op goed geluk moet tegenkomen.
Ik heb wel één werk dat ik eens tweedehands tegenkwam; een zelfgemaakt houten kader met daarin (valse) bladeren en een beeldje van een knaagdier erop bevestigd. Als fan van herfst- en dierendecoratie leek mij dit zo leuk en uniek dat ik het toen gekocht heb. Het zou leuk zijn om nog meer van dit soort kaders tegen te komen!
IMG_20230628_160558561.jpg
 
Leuk topic, ik ben op zoek naar een large wanddecoratie element om onze lege, witte muur op te smeuken. Waar halen jullie dit? Ik wil niet de zoveelste IKEA/JUNTO/... frame aan onze muur hangen.
 
City Lights(Chaplin) & Dr. Strangelove(Kubrick.. duh) posters gekaders.

Al moet die laatste eens een beter kader krijgen. Wil ook al even een waardige Fury Road of Jurassic Park poster. Maar vind niet echt mijn meug. Zou wel een muur van bijna 4x4m kunnen opofferen voor de T-Rex zijn muil die dan de entree naar de filmruimte begeleid. Someday..

En muziekwise Squarepusher liner notes poster die bij het geweldige "Just a Souvenir" kwam en natuurlijk een Dj Rashad kader die'k destijds bij het Foot Juice collective heb gekocht van Ashes57 haarzelve.
 
Vroeger enkele posters van games maar m'n kamer werd vooral overheerst door posters uit de P-magazine.

Nu hangt er in huis, in onze living een grote canvas. Die canvas wordt om de x-aantal tijd vervangen, hij evolueert mee met ons. Dat ging van een foto van wij als koppel, naar een trouwfoto en nu hangt daar een foto van de kinderen.

We hebben binnenkort een photoshoot met het gezin en dan wordt die weer eens vervangen door één van die foto's.
 
Ik had een beeldje van Samuel Allerton, Zuid-Afrikaanse kunstenaar die vooral met brons werkt.

Een van zijn bekendere werken zijn de gorilla's in brons, hij heeft inspiratie opgedaan in een park in Congo (Virunga park is het enigste dat mij te binnenschiet momenteel maar niet zeker alleszins), daar leven nog enkele berggorilla's en heeft dan een serie hiervan gemaakt, sommige zijn 20 cm andere zijn 2 meter. (in het programma Het Huis van Erik Goens staat er ene aan het zwembad dacht ik).

Zelf had ik dit beeldje (17 à 18 cm hoog)

IMG_7920.jpeg


Echter heb ik dit eind vorig jaar gegeven aan een zeer nauw aan mijn hart liggend koppel dat hun zoontje is verloren op 2 jarige leeftijd in een verschrikkelijk verkeersongeval.

Geen idee waarom maar toen ik dat beeld zag na de begrafenis ben ik in tranen uitgebarsten, paar dagen later gaan aanbellen bij de ouders, beeldje gegeven en gewoon in de zetel gezeten met ons 3, een uur lang en niks gezegd en gewoon gestaart naar zijn foto naast het beeldje.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nooit met zekerheid heb geweten of dit effectief een echt beeldje was van hem, ik heb dit op een soort van brocanterie gekocht zonder enige certificaten noch bewijs en voor ongetwijfeld een veel lagere prijs dat wat het waard was.

Maar het “voelde” echt aan en zag er ook prima uit.

Heb die kunstenaar ooit willen contacteren maar is er nooit van gekomen.

Zelf wil ik nog wel wat schilderijen aan onze muur hangen maar ben er nog niet helemaal uit.
 
Tgoh hier wat een mix van real deal en wat "DIY" toestanden.

Enkele prints die ik gekocht heb

Oli-B - Desire (Zeefdruk)
Oli-B - Realtalk (print)
Teebs
Malleus - Ufomammut Live At Roadburn
Amenra - Zeefdruk
Brainfeeder - LA print

Verder ook wat schilderijen van m'n grootvader, helaas geen foto's van maar het zijn vooral impressionistische polder landschappen.

En de cheapskate in mezelf drukt af en toe ook wel eens iets "onbetaalbaar" af. Sommige fotografen en kunstenaars zijn nu eenmaal niet voor de gewone man weggelegd en dan durf ik met behulp van het internet wel eens een foto in hoge resolutie af te drukken. Niet alles is daar even geschikt voor maar zeker wat grafische dingen en fotografie uiteraard wel. Zo heb ik "prints" gemaakt van de kaligraaf Hassan Massoudy, foto's van Harry Gruyaert, Rachel Sussman maar evengoed een schilderij van Borremans.
 
In mijn leefruimte heb ik één groot schilderij hangen boven mijn platenmeubel. Van een lokale kunstenares, iets abstract met blauw en rood.

In de hal heb ik een wandtafeltje staan met daarboven een omkaderde kunstprint die ik om de zoveel tijd eens wissel. Ik heb ooit van het Moderna Museet in Stockholm een paar kunstposters gekocht van oa Hilma Af Klint, Cy Twombly en Henri Matisse.

In mijn slaapkamer heb ik drie omkaderde prints hangen van zwart-wit foto's van het amazonewoud van Sebastião Salgado.

Ik ben ooit eens op huisbezoek geweest bij een koppel dat artistieke naaktfoto's van hun eigen in hun slaapkamer had hangen. Ik heb er maar geen opmerking over gemaakt.
 
Op mijn tienerkamer: truitje van Pär Zetterberg, poster van The Offspring en filmposters.
In mijn studententijd: Posters van P-magazine, mijn geweer, ingekaderd stuk van het achterlicht van mijn eerste auto die perte totale was na een ongeluk, geschiedenisprenten: deze en deze, deze replica en print van De tuin der lusten.
Sindsdien de muren aan mijn vrouw overgelaten: eerst jaren niets en daarna zijn het kindertekeningen en kinderfoto's geworden. 😅
 
Terug
Bovenaan