Welke kunst hangt er bij jullie aan de muur?

Een aantal zeefdrukken/Litho's van o.a. Pierre Van Soest en Rik van Iersel. Ik koop wel eens iets online. Altijd grote discussie met mijn vriendin of mijn aankopen dan wel een plaats aan de muur verdienen. Voorlopig hangen deze stukken dan ook vooral in mijn bureau en .. op het toilet.

Doet ermij aan denken dat ik er nog eentje heb liggen om in te kaderen :)

Paar zeefdrukken in de living:
- Herman Brood
- Raveel
- Panamarenko

Aangevuld met spray-paint op doek van Locatelli.

Doeken (kleintjes) van Kordian en Sita naast bibliotheekhoek.

In de hal hangen vooral gitaren tegen de muur :)

In de slaapkamer meer erotische kunst. Oa. van Olivia Caballero Gonzalez. Dat is eigenlijk geen kunst maar bon, mijn vriendin heeft model gestaan voor één van haar werken. Vandaar.

Voorlopig enkel deze zelfgemaakte foto:
DAEE371F-ADAC-404D-A6E7-DE8F66EB722E.jpeg

Maar zou eigenlijk wel nog wat reeksjes eigen foto’s willen ophangen, ben er nog niet aan toegekomen. Zeker wat van mijn concertfoto’s en reis/natuurfoto’s.

Niks, eigenlijk. Maar wij hebben ook geen dankbaar huis daarvoor (houten planken in de living, grote ramen). De plekken waar er plaats is om iets te hangen, hangt er een klok of prikbord of zo.

Sammy Slabbinck - "Easy" (originele papiercollage)

IMG-20230629-205824.jpg

Filip Naudts: "De Vergelding" & "De Waanzin" uit La Clé Du Boudoir (promo exemplaren - épreuve d'artiste)

IMG-20230629-205648.jpg

Filip Naudts - "Zelfportret" uit Histoire De l'Oeil (doek)

IMG-20230629-205717.jpg

Jurgen Desmedt - "David Lynch"

IMG-20230629-205802.jpg

Mooie foto's.
Paar grote schilderijen die hier hangen maar die gaan weg en misschien overdenken om "kunst" schilderijn te huren en op te hangen hier.
Heb allemaal nieuw interieur besteld maar duurt bijna 4 maanden voordat het geleverd wordt..:baard:

Aan de muur enkel een spiegel en 2 foto's van mijn vroegere katten (op metaal geprint) :)
Verder wel souvenirs van privé en werkreizen, maar dat zijn kleine dingen die in een vitrinekast staan.

2517-222-2.jpg

Ik had een beeldje van Samuel Allerton, Zuid-Afrikaanse kunstenaar die vooral met brons werkt.

Een van zijn bekendere werken zijn de gorilla's in brons, hij heeft inspiratie opgedaan in een park in Congo (Virunga park is het enigste dat mij te binnenschiet momenteel maar niet zeker alleszins), daar leven nog enkele berggorilla's en heeft dan een serie hiervan gemaakt, sommige zijn 20 cm andere zijn 2 meter. (in het programma Het Huis van Erik Goens staat er ene aan het zwembad dacht ik).

Zelf had ik dit beeldje (17 à 18 cm hoog)

Bekijk bijlage 20784

Echter heb ik dit eind vorig jaar gegeven aan een zeer nauw aan mijn hart liggend koppel dat hun zoontje is verloren op 2 jarige leeftijd in een verschrikkelijk verkeersongeval.

Geen idee waarom maar toen ik dat beeld zag na de begrafenis ben ik in tranen uitgebarsten, paar dagen later gaan aanbellen bij de ouders, beeldje gegeven en gewoon in de zetel gezeten met ons 3, een uur lang en niks gezegd en gewoon gestaart naar zijn foto naast het beeldje.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nooit met zekerheid heb geweten of dit effectief een echt beeldje was van hem, ik heb dit op een soort van brocanterie gekocht zonder enige certificaten noch bewijs en voor ongetwijfeld een veel lagere prijs dat wat het waard was.

Maar het “voelde” echt aan en zag er ook prima uit.

Heb die kunstenaar ooit willen contacteren maar is er nooit van gekomen.

Zelf wil ik nog wel wat schilderijen aan onze muur hangen maar ben er nog niet helemaal uit.
Wat een geniaal beeldje.

Zal wel onbetaalbaar zijn zeker zo'n echte?

persoonlijk niets, buiten nen dwaze print.
Ik ken er niet genoeg van, maar apprecieer het wel.
Als huwelijkscadeau aan mijn Tante dan ook voor onze nieuwe woning iets van Kunst gevraagd.
Zij heeft wel coole dingen hangen vind ik (app hangt werkelijk stampvol)

de coolste dingen die ik vind
Postmodernist monkeys
Agnes Sorel il favorite de charles
Het mobiel in de living, geen online vindbaar werk maar uniek.

Naar zeggen haar meest waardevolle werk is een foto van Pools meisje van Rineke Dijkstra.

Maar het is het geheel van kunst zowel in foto, schilder, print en beeldwerken en een massa boeken dat het een ongeloofelijke vibe geeft

laat maar weten als ge de prijs hebt, ook wel benieuwd naar. :)
Ik heb de prijslijst van de galerij gekregen! Zie PM.

Iemand hier ervaring met hoe zoiets werkt? Kun je daarop onderhandelen of is dat een vaste prijs? Hoeveel marge zou zo’n gallerij nemen?

Ik heb de prijslijst van de galerij gekregen! Zie PM.

Iemand hier ervaring met hoe zoiets werkt? Kun je daarop onderhandelen of is dat een vaste prijs? Hoeveel marge zou zo’n gallerij nemen?

Rond de 30% krijgt een gallerij meestal, een veilingshuis zit bijvoorbeeld aan de helft of minder.

De prijs lijkt mij eerder vast te zijn, denk niet dat je daarop kan onderhandelen.

Spreken we hier dan over duizenden euro's of over tienduizenden euro's?
Ook wel geïnteresseerd in de prijslijst... 😅

Terug
Bovenaan