Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke CGI?![]()
My bad, zit met de prequel in mn hoofd voor de CGIhaha, je was me voor
briljante practical effects, ook naar huidige standaarden
en nog steeds branden actueel bovendien
Originele versie niets op aan te merken!Ik kan er niet aan dien maar ik heb Pulp Fiction 1 keer proberen kijken en heb hem niet uitgekeken omdat ik hem te saai vond. Da's wel 20 jaar geleden of zo dus misschien dat ik hem nu wel zou appreciëren. Ik weet alleszins dat ik nadien Reservoir Dogs gezien heb en ik die véél beter vond.Pulp fiction saai???
Fight club is één van mijn lievelingsfilms.
Het is niet omdat ge het einde kent dat ge niet van die film kunt genieten. Bij masterpieces zoals Memento, Mulholland drive, The Prestige, Shutter Island etc ziet ge tijdens rewatch x ineens weer meer details/aanwijzingen. Dat vind ik juist zalig aan zo een films.
't Is nu niet dat je The Sound of Music kan vergelijken met Pulp Fiction he. The Sound of Music is gewoon een aangename familiefilm om onder een dekentje te bekijken als het buiten slecht weer is. Qua Hitchcock kan ik me vooral Psycho herinneren. Daar kende ik uiteraard de clou al van maar ik vond die toch vlot kijken, ook al bouwt hij inderdaad vrij traag op.Kijk, nu niet voor teen of tander, maar ik zou letterlijk 100€ geven om élke van deze films opnieuw voor de eerste keer te kunnen zien.
Fight Club begrijp ik nog enigsinds maar die blijft nog steeds ferm herbekijkbaar ook al weet je alles.
Pulp Fiction saai... wat vind je dan van The Sound of Music of de Hitchcock's die slow burning zijn?
Al de rest op je lijst is zalig, gniet ervan!
Ik heb The Abyss zelf vorig jaar pas voor het eerst gezien en was redelijk omver geblazen. Visueel is die echt fantastisch terwijl die nochtans uit een delicate periode komt qua SFX. En qua topic vandaag verrassend "relevant" voor wie zulke dingen volgtThe Abyss en The Thing heb ik ook nog niet gezien. De moeite nog in 2026?

The Abyss heb ik een paar maanden geleden voor de eerste gezien en ik vond dat wel een goeie film. Zoals hier reeds gezegd heeft die film goeie visual effects voor zijn tijd. James Cameron...The Abyss en The Thing heb ik ook nog niet gezien. De moeite nog in 2026?
.
.Er zijn er hier een paar films die hier meerdere malen voorbij komen die ik toch echt zou aanraden om toch eens te bekijken. Spirited Away is er daar één van. Die is toch echt nog wel van een ander niveau dan Princess Mononoke.Uit de IMDB top 100:
- Spirited Away
- Intouchables
Ben wel niet zo'n fan van Ghibli films eerlijk. Vorig jaar Princess Mononoke bekeken en ik viel bijna in slaap. Ook die hele stijl van animatie zegt me bitter weinig. Aan anderen ben ik gewoon nog niet gekomen precies. Tijd om is werk van te maken dit jaar
Zal die dan is een kans geven, ik denk dat die op Netflix staat als ik me niet vergis. E.T. heb ik als kind al genoeg gezien.Er zijn er hier een paar films die hier meerdere malen voorbij komen die ik toch echt zou aanraden om toch eens te bekijken. Spirited Away is er daar één van. Die is toch echt nog wel van een ander niveau dan Princess Mononoke.
E.T. is toch ook echt een film die je gewoon MOET gezien hebben in je leven.
Grave of the Fireflies, damn... Mogelijks mijn favoriete anime, echt een aandoenlijke film en grote aanrader.A Beautiful Mind en Cinema Paradiso zijn populaire klassiekers die ik nog niet gezien heb. Ik zou nog enkele Best Picture winnaars kunnen opnoemen die ik niet gezien heb, maar dat zijn niet allemaal klassiekers, denk ik.
Er zijn nog een heleboel Miyazakis die ik nog moet zijn, net als Ghibli-klassiekers van andere regisseurs. The Castle of Cagliostro, Porco Rosso, Pom Poko, Grave of the Fireflies... Andere animatieklassiekers als Watership Down, Les Triplettes de Belleville...
Maar voor mij betekent de term 'klassieker' vooral belangrijke en gerespecteerde films uit de hele filmgeschiedenis en van over de hele wereld en dat hoeven absoluut geen populaire films te zijn (toen of nu). En als ik dan ga kijken naar lijsten als They Shoot Pictures Don't They o.i.d. dan zie ik al een heleboel films waar ik me absoluut om schaam dat ik ze nog niet gezien heb.
Mijn persoonlijke hole of shame bevat illustere titels zoals:
- A Woman Under the Influence
- Cléo de 5 à 7
- L'éclisse
- Nights of Cabiria
- Killer of Sheep
- Rocco and his Brothers
- Ma nuit chez Maud
En nog veel meer.
Die klassiekers zijn toch enkel interessant voor de boomer generatie? Ik kan mij niet inbeelden dat ik een film gemist heb waar mijn ouders gek van waren. Ik heb daar oprecht 0 interesse in.
.