Ik vind persoonlijk de imdb top 250 het niet waard om alles uit gezien te hebben. Zoals je inderdaad zegt te volatiel misschien, waar ik op zich geen probleem mee heb maar de userbase is ook al totaal niet meer wat het ooit was waardoor enkel maar een beperkt type films de lijst nog in geraken (indische films, animatie of een nolan film).Denk dat ik rond 2019-2020 volledig mee was met de volledige IMDB Top 250, maar het is volatiele lijst natuurlijk. Er komen altijd nieuwe films bij, sommige verdwijnen weer even snel als dat ze er in kwamen. Sindsdien niet al te hard meer op die lijst gelet. Momenteel heb ik er 5-tal van de 250 nog niet gezien (The Chaos class failed the class, Maharaja, Demon Slayer, Chainsaw man, Marty Supreme).
Het is wel een goede lijst om veel eens van gezien te hebben, maar ik vind niet dat je al die Indische films moet gaan kijken, ik ben een completionist maar er zijn grenzen dus daar ga ik nooit aan beginnen. Het moet plezant blijven.
Uit de huidige top 250 buiten de opgenoemde 23 zijn er nog zeven andere films waarin ik wel interesse heb. Misschien Chainsaw Man en Marty Supreme maar die zullen wel weer uit de lijst verdwijnen binnen x aantal maand. Dan zou ik uitkomen op 234 geziene films en dat lijkt mij een mooi aantal, en daarna zou ik mij daar eigenlijk niet echt meer mee bezig houden (ook minder werk nadien met continu elke film te zien die nieuw de lijst binnenkomt of tijdelijk terugkeert).