Welke games van 2023 kijk je het meest naar uit?

Big Boss

Crew Member
2023 belooft een topjaar voor gamers te worden. Ik vind het altijd wel tof om naar podcasts te luisteren met de games waar het meest naar uitgekeken wordt. Dus bij deze, welke games kijken jullie het meest naar uit in 2023? Om een aantal games op te noemen die in 2023 uitkomen:
Starfield
The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom
Resident evil 4 re
Dead space re
Spiderman 2
Alan Wake 2
Star Wars Jedi: Survivor
Final Fantasy 16
Final Fantasy 7 Rebirth
Redfall
Diablo 4
Atomic Heart
Like a dragon Ishin
Wo Long Fallen Destiny
Suicide Squad
Forza motorsport
Silent Hill 2 re
Armored Core 6
Stalker 2
...
En dan zijn er nog games die grote kans maken om uit te komen in 2023 zoals Judas, Factions, Hellblade 2

Uiteraard kijk ik enorm hard uit naar games zoals Factions, Rebirth, Alan Wake 2,... Maar met deze games is mijn hype nog niet begonnen, omdat we er nog niets van gezien hebben.
Dus mijn top 3 is als volgt:

1) Resident Evil 4 Remake
Ik ben een grote Resident Evil fan, maar ik moet eerlijk zeggen dat Resident Evil 4 destijds niet de impact op mij had, zoals bij velen anderen. Het voelde niet meer als Resident evil aan. Dat gezegd zijnde, na de laatste trailers van Resident Evil 4 RE heb ik er deze keer echt wel zin in! Ik heb echt goesting in een game zoals deze, en het ziet er waanzinnig vet uit. Can't wait!

2) Dead Space Remake:
De originele Dead Space is één van de beste survival horror games ooit. De remake ziet er awesome uit! En in januari kunnen we al aan de slag ermee!

3) Judas:
Moeilijk om deze 3de te kiezen. Veel games hebben we nog niets van gezien, sommige games zijn we niet zeker van of deze effectief gaan uitkomen dit jaar. Maar ik geloof dat Judas dit jaar gaat uitkomen. Laatste trailer zag er superb uit. Een nieuwe Bioshock zeg maar, van Ken Levine! Let's go!

Eervolle vermelding: Spiderman 2 (Gaat pure fun zijn!) en Hellblade 2(trailers zien er waanzinnig uit, maar de laatste tijd horen we zo weinig van deze game, dat ik niet zeker ben dat deze 2023 gaat halen, terwijl het de eerste game was die officieel aangekondigd was voor de series x, dus ik zou toch veronderstellen dat deze 2023 zou moeten halen...)
 
Ben vooral benieuwd naar de kunsten van de PlayStation VR2 en de bijhorende games.

Voor de rest nog niet echt iets op het oog voor 2023, buiten Resident Evil.

@Big Boss bedankt om de interesse weer wat op te flakkeren ;-)
 
Final Fantasy 16:
Yoshi-P als producer en Soken die de muziek verzorgt voor deze titel :love: .
Heb heel veel vertrouwen in hen dankzij hun fenomenaal werk met 14.


Hogwarts Legacy:
Het potentieel voor deze titel is enorm. Ik hoop dan ook dat ze dit gaan kunnen waarmaken.
Eindelijk een harry potter game waar we al die jaren op wachten?

Like a Dragon: Ishin:
Heb nu 3 Yakuza games uit en dit in een Samurai setting? Count me in.


Warlander:
Online medieval castle sieges.
Onlangs wat van gezien en dit kan leuk worden. Het is een F2P spel dus het valt af te wachten of ze de progressie/store niet verknoeien.


Lies of P:
De setting spreekt mij aan en van de previews leek het wel goed te komen met deze titel.


Diablo 4:
Zou ik normaal naar uitkijken maar Blizzard is het nieuwe EA/Ubisoft. Bitter weinig hoop dat ze dit niet gaan verknallen met bullshit battlepasses/micro-transactions. Hopelijk ben ik fout en leveren ze nog eens een kwaliteitsvol spel af
 
Final Fantasy 16:
Yoshi-P als producer en Soken die de muziek verzorgt voor deze titel :love: .
Heb heel veel vertrouwen in hen dankzij hun fenomenaal werk met 14.
Final fantasy 16 kijk ik ook wel enorm naar uit! En de eerste FF met M Rating! Een duistere FF met epic verhaal en awesome kick ass gameplay(FF 7 remake vond ik heel vet). Let's go!

Like a Dragon: Ishin:
Heb nu 3 Yakuza games uit en dit in een Samurai setting? Count me in.
Deze wil ik ook spelen, maar gaat waarschijnlijk pas later in het jaar zijn. 2023 is 🔥

Lies of P:
De setting spreekt mij aan en van de previews leek het wel goed te komen met deze titel.
Damn, deze was ik al vergeten. Bloodborne was fantastisch. Deze heeft er wat van weg. Pfff, ik ga wat minder warzone moeten spelen in 2023 om al die toppers te kunnen spelen 😅
 
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Een rechtstreeks vervolg maken op Breath of the Wild lijkt me een monumentale opgave. Ontzettend benieuwd of Nintendo EPD in hun opzet kan slagen.

Suicide Squad: Kill the Justice League
Vooral dan omdat het van Rocksteady is, en omdat het zich afspeelt in de Arkhamverse.

Atomic Heart
SovietShock met een soundtrack van Mick Gordon. I'm in.

S.T.A.L.K.E.R. 2
Ziet er wel erg goed uit, al zou ik mezelf toch moeten verplichten om eerst de voorganger(s) te spelen. Nog een geluk dat daar een modding community is.

Starfield
Niet per sé dat ik erg hyped ben om dit zo snel mogelijk te kunnen spelen, maar eerder interessant om op te volgen omdat het ten slotte Bethesda Game Studios hun eerste nieuwe game is na twintig jaar Elder Scrolls en Fallout games.
 
Starfield:
Bethesda Game Studios , hopelijk terug een sterke game.
Dead space re:
Toffe herinneringen
Spiderman 2:
Vond de vorige delen tof.
Diablo 4:
Deel 3 vond ik heel goed.
Forza motorsport:
Hier kijk ik al lang naar uit.(speel veel Gran Turismo 7)
Hellblade 2:
Vond het vorige deel verrassend goed dus wie weet.
Star Wars Jedi: Survivor
Vorige deel was tof.
 
zelda tears of kingdom en spiderman 2.

ze zullen wellicht niet baanbrekend zijn, maar bijna gegarandeerd een avontuur waar je gaat in gezogen worden.

daarnaast hoop ik op nog een andere game die mijn nintendo switch doet bovenhalen, er zijn er echt te weinig.
en op de multiplayer van de last of us 2 wacht ik ondertussen ook al lang. hopelijk binnenkort iets nieuws over.
 
Suicide squad
Avatar
Starfield
Star Wars Jedi: Survivor
Diablo 4
Spiderman 2
Hogwarts Legacy
Skull&Bones

Lijstje van games die mogelijks gaan aangekocht worden (indien reviews ok). Is niet super lang maar toch iets beter qua releases dan 2022 denk ik.
In 2022 heb ik vooral backlog gespeeld.
 
Starfield: hopelijk nog eens een ijzersterke RPG van Bethesda, speciaal al de pc game pass voor aangeschaft
Diablo 4: hier kijk ik eigenlijk het meest naar uit maar ergens zit ik met het gevoel dat dit wel eens een grote ontgoocheling gaat worden. Ik blijf heel sceptisch ten opzichte van de ingame store en het battlepass gegeven. Hoewel ze zeggen dat dit enkel cosmetics zijn vertrouw ik activision totaal niet. Ze gaan er sowieso een melkkoe van proberen maken.
 
Eigenlijk te veel :(
Wat games die nog niet vermeld zijn:
Test drive unlimited solar crown
Company of heroes 3
Homeworld 3 (en half jaar later de star wars mods)
Suikoden remastered
Eiyuden chronicles (spirituele opvolger suikoden)
 
Terug
Bovenaan