De combat is imo wel vrij strategisch: zoek de juiste flow de map/arena (waar liggen de power ups), welke vijanden schakel je het best eerst uit, welk wapen gebruik ik op welke vijand. Zo'n zaken zijn imo ook zeker strategisch; al is het natuurlijk een ander soort strategie dan in CoD.Ik ga het toch opgeven denk ik, met Doom...
Zondag nog een paar uur verder gespeeld, maar het hyperkenetische, hectische stijl van vechten, staat me precies niet echt aan.
Er lijkt ook weinig strategie in te zitten, en alles komt zo hectisch over. De levels zien er ook steeds min of meer hetzelfde uit...
Ook de wapens zijn zo "plat".... Die revolver doet amper damage, die shotgun heeft bijlange niet dezelfde feel als bij die 90's games.
Het spel doet me gewoon heel erg weinig. Bij een COD bijvoorbeeld ziet elke level er totaal anders uit, hier in Doom blijf je maar op die verdorde maan landschappen kijken.
Wapens zijn in't begin ni geweldig maar je krijgt er betere én je kan ze modden zodat ze een pak meer punch krijgen.
Level design is zeker naar de latere stages toe echt goed en gevarieerd.
Maar als het je ding niet is: dat snap ik ook weer volledig. Het is inderdaad bij momenten hectisch en overweldigend maar er zijn weinig games die zo'n flow weten te creëren tijdens de combat.

. Had ik dat maar eerder geweten...

Wat een trip down memory lane.