Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik ga het toch opgeven denk ik, met Doom...
Zondag nog een paar uur verder gespeeld, maar het hyperkenetische, hectische stijl van vechten, staat me precies niet echt aan.

Er lijkt ook weinig strategie in te zitten, en alles komt zo hectisch over. De levels zien er ook steeds min of meer hetzelfde uit...
Ook de wapens zijn zo "plat".... Die revolver doet amper damage, die shotgun heeft bijlange niet dezelfde feel als bij die 90's games.

Het spel doet me gewoon heel erg weinig. Bij een COD bijvoorbeeld ziet elke level er totaal anders uit, hier in Doom blijf je maar op die verdorde maan landschappen kijken.
De combat is imo wel vrij strategisch: zoek de juiste flow de map/arena (waar liggen de power ups), welke vijanden schakel je het best eerst uit, welk wapen gebruik ik op welke vijand. Zo'n zaken zijn imo ook zeker strategisch; al is het natuurlijk een ander soort strategie dan in CoD.
Wapens zijn in't begin ni geweldig maar je krijgt er betere én je kan ze modden zodat ze een pak meer punch krijgen.
Level design is zeker naar de latere stages toe echt goed en gevarieerd.

Maar als het je ding niet is: dat snap ik ook weer volledig. Het is inderdaad bij momenten hectisch en overweldigend maar er zijn weinig games die zo'n flow weten te creëren tijdens de combat.

Voor het eerst Final fantasy VI aan het spelen (nieuwe pixel remaster op PSN). De game voldoet na 6-7 uur voor mij al grotendeels aan de verwachtingen/lof die mensen altijd verkopen over deze game.

De pixel-art is effectief nauwelijks verouderd en regelmatig heb ik een wauw-gevoel als ik een nieuwe area binnenkom. Als je vergelijkt met moderne FF-games hoe je in "een hoopje pixels" zo goed de emoties van de personages kan lezen, dan tegenover Noctis zijn anime-sadface. :D

Turn-based is nog altijd fijn en ze geven leuke twists zoals Edgar bij wie je fighting game inputs moet gebruiken voor zijn aanvallen of even een gevecht aangaan om iemand's hoed (en al de rest van hun kleding) te stelen.

Sommige mensen zullen het allicht houden op de originele muziek, maar de georkestreerde versie van de soundtrack is in mijn oren zeer goed en benadrukt alleen maar hoeveel iconische tracks deze soundtrack heeft.

De meeste personages zijn heel likeable, ook al zij het een beetje simpel met momenten. Er zit wel genoeg variatie in hun persoonlijkheden zodat je steeds geboeid blijft door het verhaal. Voorlopig is enkel Terra wat minder interessant, maar dat betert misschien nog eens de plot vordert.

Het grootste minpunt dat ik zou opnoemen, is hetgeen ik meestal heb met dergelijke oudere jrpg's: waar je soms heen moet. De hints kunnen soms een beetje vaag zijn of je geraakt niet helemaal wijs uit de map. Nou ja, het zijn niet langer de 90s, dus je vindt het antwoord met een google-search van 10 seconden. :)

Het grootste minpunt dat ik zou opnoemen, is hetgeen ik meestal heb met dergelijke oudere jrpg's: waar je soms heen moet. De hints kunnen soms een beetje vaag zijn of je geraakt niet helemaal wijs uit de map. Nou ja, het zijn niet langer de 90s, dus je vindt het antwoord met een google-search van 10 seconden. :)
Haha, ik heb dat ook nog vaak (recent met Legend of Dragoon), maar ik vertik het dan om te zitten Googlen :D Vroeger ging het ook met veel zoeken :p

Star wars: jedi fallen order

Na twee vorige pogingen uiteindelijk wel de smaak te pakken gekregen.
Ben geen star wars fan maar dit was wel vermakelijk.
Paar bugs gehad met audio en animaties die niet in sync liepen maar niets game brekend.
Vorige 2 pogingen was ik naar een planeet gegaan en daar vast geraakt terwijl je eigenlijk naar een nog andere planeet moest gaan :unsure:. Had ik dat maar eerder geweten...
Het personage vond ik wel iets te zweverig aanvoelen hoe hij loopt maar de combat was wel goed, enkel wennen om te parryen.

Dark Souls 3

Ik dacht dat ik het na 2 rondjes Elden Ring wel kon. Was ik even grondig mis. Combat is enorm lastig, dungeons zijn gigantische doolhoven en je moet echt van Bonfire tot Bonfire geraken (geen vrije fast travel zoals ER). Overal zitten dan nog verborgen gangen en letterlijk achter elke hoek staat iets klaar dat u in 2 hits kan doden.

En ik vind het heerlijk! Na Hogwarts Legacy is dit echt een verademing. Geen handjes vasthouden. Gewoon brutaal hard en zoek het zelf maar uit.

Dark Souls 3

Ik dacht dat ik het na 2 rondjes Elden Ring wel kon. Was ik even grondig mis. Combat is enorm lastig, dungeons zijn gigantische doolhoven en je moet echt van Bonfire tot Bonfire geraken (geen vrije fast travel zoals ER). Overal zitten dan nog verborgen gangen en letterlijk achter elke hoek staat iets klaar dat u in 2 hits kan doden.

En ik vind het heerlijk! Na Hogwarts Legacy is dit echt een verademing. Geen handjes vasthouden. Gewoon brutaal hard en zoek het zelf maar uit.
Waar zit je ? Net zoals jij heb ik DS3 na ER gespeeld. DLC heb ik voorlopig nog niet aangeraakt.
ER vond ik algemeen gezien wel beter maar de bosses in DS3 zijn stuk voor stuk goed, ik kan eigenlijk niet zeggen dat er een slechte boss in zat.

Dark Souls 3

Ik doe niet veel aan platinums, maar deze wou ik echt. Zit zoooveel in dat spel verborgen, FromSoft op hun best 😍

De DLC van DS3 is ook wel zeer goed! Volgens mij zit in de DLC 1 van de beste bosses!

Ontopic:
nogmaals Horizon: zero dawn aan het proberen spelen.
Pfft, ik wil het spel leuk en goed vinden maar ik vrees dat het niets voor mij is.
Vorige poging kreeg ik motion sickness maar dat is ondertussen niet meer het geval. Ik vermoed dat de PS5 patch dat heeft verholpen.
De wereld lijkt wel interessant maar ik vind de combat absoluut niet leuk. Stealth kills doen ok, dat is in orde voor mij maar de speer doet bijna geen damage en pijl en boog... :puke:

DS3 is echt een prachtige game. Zou hem zelf ook nog's moeten herspelen.

Road of Sacrifices, Irithyll en The Ringed City zijn met gemak 3 van de mooiste levels dat de hele serie heeft.
Om nog maar te zwijgen over al de bossfights. Dancer en Sister Friede zijn waarschijnlijk mijn 2 favorieten.
Zonder twijfel de Souls game met het minst overtollig vet, maar ook wel het meest beperkt in builds en exploratie.

Waar zit je ? Net zoals jij heb ik DS3 na ER gespeeld. DLC heb ik voorlopig nog niet aangeraakt.
ER vond ik algemeen gezien wel beter maar de bosses in DS3 zijn stuk voor stuk goed, ik kan eigenlijk niet zeggen dat er een slechte boss in zat.
Irithyll of the Boreal Valley gedaan. Nu zit ik aan Yhorm the Giant. Fantastische omgevingen allemaal. Enige jammere is dat je zo gemakkelijk quests kunt missen. Ergens 1 ontmoeting of zelfs 1 lijntje dialoog missen en je kan volledig uitgesloten worden van bepaalde quests. Gelukkig bestaan er guides daarvoor.

Irithyll of the Boreal Valley gedaan. Nu zit ik aan Yhorm the Giant. Fantastische omgevingen allemaal. Enige jammere is dat je zo gemakkelijk quests kunt missen. Ergens 1 ontmoeting of zelfs 1 lijntje dialoog missen en je kan volledig uitgesloten worden van bepaalde quests. Gelukkig bestaan er guides daarvoor.
Klopt, in 1st playthrough geen enkele quest gedaan tenzij toevallig. Kriebelt om opnieuw te spelen en guide te volgen nu ik de bosses toch al ken en zo elke quest te doen.

Hitman Freelancer mode :love:
Wel plezant en geeft me weer zin om de game nog eens te spelen.
Wel aartsmoeilijk soms maar dat maakt het alleen nog maar leuker en spannender.

Last Day of June

Wel, ik was niet klaar voor die emotional damage... Game was zeer fascinerend en clever, hier en daar wat gemiste kansen wel en een enkel iets dat ik wat minder vond en dat was hoe het soms zo traag kon zijn in eenzelfde stukje opnieuw te tonen als je effe wou resetten, een skip button voor iets dat je al eens exact hetzelfde had gedaan, had niet mis geweest. Al bij al een heel "toffe" (lees droevige) game dat me gaat bij blijven.

7,5/10

Hi-Fi Rush, wordt alleen maar beter naar het einde toe met enkele zalige momenten en boss fights. Beetje teveel platforming maar wel een geweldig en zeer creatief spel.

AC Syndicate main story uitgespeeld. Nu nog side content afwerken :)

Heb best genoten van dit deel. Grote upgrade tov Unity imo

Net begonnen aan Atomic Heart, gameplay is wel een beetje clunky, maar de sfeer maakt heel veel goed. Er is ook een grote update gekomen onlangs die de achievement-issues etc oplost.
De game draait ook wel erg vlot (XSX), geen framedrops, hoge framerate, mooie visuals. De dag van vandaag moet je daar al mee tevreden zijn :D.

Ik ben een beetje Brotato aan het spelen tussen Jedi: Survivor door.
Weer zo een verslavend spel waarbij je denkt alle nog vlug eentje voor ik stop.

Terug
Bovenaan