Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Metro: Exodus

Vroeger zwaar fan van de STALKER games. Een half jaar terug begonnen met Metro 2033 en daarna Last Light. Nu al enkele uren in Exodus. Wat een game. Lang geleden dat ik zo'n goede shooter gespeeld heb. Geen idee hoe het komt, het geluid, de recoil, de weinige kogels die nodig zijn om iemand neer te leggen (of zelf dood te gaan), enz. zorgen ervoor dat de feeling met de wapens perfect is. Uitdagend ook. Love it.

Nog games in deze trend die ik zeker eens moet proberen?

Zomer is officieel voorbij, dus als een warm deken, pikken we weer Monster Hunter World op.
Al direct verwelkomd door Seething Beetlejuice, aka Mr. B52. It's good to be back.

God of War Ragnarok (PS5)

Story uit in 32 uur. Waardige opvolger van den eerste. Sommige stukken mochten van mij wat korter maar verhaal, combat en omgevingen zaten goed. Heb er van genoten, platinum staat op de planning maar zal nog niet voor direct zijn.

Metro: Exodus

Vroeger zwaar fan van de STALKER games. Een half jaar terug begonnen met Metro 2033 en daarna Last Light. Nu al enkele uren in Exodus. Wat een game. Lang geleden dat ik zo'n goede shooter gespeeld heb. Geen idee hoe het komt, het geluid, de recoil, de weinige kogels die nodig zijn om iemand neer te leggen (of zelf dood te gaan), enz. zorgen ervoor dat de feeling met de wapens perfect is. Uitdagend ook. Love it.

Nog games in deze trend die ik zeker eens moet proberen?
Ben er ook aan bezig op PS4 Pro, vind hem zeker ok maar niet zo top als jij.

Alleen mogen ze wel eens een heads up geven dat je een map achterlaat in de game.

=Ben net uit Volga nadat je die brug moet innemen, maar ik denk dat er op die Volga map nog een paar dingen zijn die ik niet heb gedaan of bezocht. Beetje stoem toch, en ik vermoed dat je later in de game niet nog kan terugkeren

Ben er ook aan bezig op PS4 Pro, vind hem zeker ok maar niet zo top als jij.

Alleen mogen ze wel eens een heads up geven dat je een map achterlaat in de game.

=Ben net uit Volga nadat je die brug moet innemen, maar ik denk dat er op die Volga map nog een paar dingen zijn die ik niet heb gedaan of bezocht. Beetje stoem toch, en ik vermoed dat je later in de game niet nog kan terugkeren
Moh! Ik zit precies even ver als u.

Je kan blijkbaar inderdaad niet terugkeren. Een collega van mij speelt het ook simultaan en vertelde me dat. Nog vlug alle marks op de map afgelopen dan. Zwaardere batterij (zaklamp gaat minder snel plat), betere helm (minder snel gasmask kapot) en nightvision gevonden daardoor. Ik ga er van uit dat je die verder in het spel ook wel nog zal kunnen bemachtigen?

@stungunner

Op PS5 blijkt het beter te zijn (geen idee of het waar is, m'n collega speelt op PS5) maar het stoort mij enorm dat die wapens zo snel degraderen. Als ik 20 minuten speel en ik kom aan een werkbank mag ik dat wapen volledig oppoetsen want het loopt constant vast.

Blijkbaar zou er een fix zijn op PS5 omdat dat een beetje een onnozel spelbreker was.

What Remains of Edith Finch en Unpacking gespeeld.

Best vermakelijke games vanop PS Extra en je bent er snel mee klaar, leuk in plaats van een film/serie te zien.

Nu verdergaan met Ghost of Tsushima, ik begin er wel in te komen. Eens je meer stances hebt unlocked en je controls onder de knie krijgt, komt er een flow in te zitten. Je kijkt dan echt uit naar volgende gevecht.

@stungunner

Op PS5 blijkt het beter te zijn (geen idee of het waar is, m'n collega speelt op PS5) maar het stoort mij enorm dat die wapens zo snel degraderen. Als ik 20 minuten speel en ik kom aan een werkbank mag ik dat wapen volledig oppoetsen want het loopt constant vast.

Blijkbaar zou er een fix zijn op PS5 omdat dat een beetje een onnozel spelbreker was.
Klopt idd, maar ik heb wel de indruk dat het afhangt waar je momenteel zit. Van zodra je in water, modder,... komt lijkt het meer te degraderen.

Edit, voor de goede orde, op PS4 Pro hé.

In de Volga zone blokkeerde mijn wapen quasi meteen wanneer ik door vuile natte zones ging en moest ik het volledig kuisen. In die 2de zone in die bunker is mijn wapen geen enkele keer geblokkeerd.

Laatst bewerkt:
Klopt idd, maar ik heb wel de indruk dat het afhangt waar je momenteel zit. Van zodra je in water, modder,... komt lijkt het meer te degraderen.

Edit, voor de goede orde, op PS4 Pro hé.

In de Volga zone blokkeerde mijn wapen quasi meteen wanneer ik door vuile natte zones ging en moest ik het volledig kuisen. In die 2de zone in die bunker is mijn wapen geen enkele keer geblokkeerd.
Yes, I know. Van mij draait het op de gewone PS4. Lange laadtijden vooral.

Ik zal er eens op letten. Als ik inderdaad in het water val of door de modden sluip heb ik nogal snel prijs.

Days Gone uitgespeeld, net die sawmill horde aangepakt van 500 freakers. Wat...een..game :love:

Nu nog voor platinum gaan, er is nog wel wat te doen.

Daarna is TLOU2 aan de beurt.

Laatst bewerkt:
Humanity terug opgepikt.
Erg fijne puzzel game, net aan de 3e reeks begonnen. Tot nu toe af z'n toe eens goed nadenken en ik geraak verder. Enkel bij 2.b the wall (dacht ik) geraak ik er niet aan uit 🙃

Days Gone uitgespeeld, net die sawmill horde aangepakt van 500 freakers. Wat...een..game :love:

Nu nog voor platinum gaan, er is nog wel wat te doen.

Daarna is TLOU2 aan de beurt.
Ook uitgespeeld vorige week. Dat verhaal bleef wel maar duren, ik denk dat ik er bijna 70 uur over gedaan heb.
Secret ending net ook unlocked... enige wat rest zijn nog een aantal hordes. Topgame, en nu maar hopen op een Days Gone 2!

Verder nog Uncharted 2 uitgespeeld, een paar decennia te laat :unsure:
Toffe game - maar wel extreeem veel gunfights in die laatste chapters.

Nu bezig met Nier: Automata, Bastion en mijn FFXVI playthrough terug opgepikt.

Infinity Strash: Dragon Quest - The Adventure of Dai

Pre-ordered omdat het Dragon quest is en ik voel me dom. :unsure: Zoveel van deze game voelt zeer cheap aan.
-> Nauwelijks geanimeerde cutscenes. 90% van cutscenes zijn gewoon manga-pannels met voice-over
-> Legendarische dragon quest OST -> nope, generische muziek met nauwelijks variatie
-> Extreem beperkte gameplay-loop: je hebt maar 3 of 4 beperkte objectives en quasi elk level speelt hetzelfde
-> Verhaal is ruk. De anime vind ik eerlijk gezegd ook niet zo geweldig en dat zeg ik als grote DQ fan
-> Combat is heel basic en bevat weinig/geen uitdaging, zelfs in "challenge mode"

Infinity strash -> more like "definitely trash". Voelt aan gelijk een phone-game, maar zelfs die hebben vaak betere presentatie en variatie.

Max Payne 3.

Wat een juweeltje toch. Alweer 4 jaar geleden dat ik hem heb gespeeld, zegt Steam mij.

Ongelofelijk dat er na 11 jaar nog steeds geen nieuwe sequel is.... Na GTA toch Rockstar zijn beste franchise dacht ik? Immens populair, en heel goede verhalen gewoon.

Maar ja, niet echt multiplayer-populair dus anno 2023 niet meer in trek?

Max Payne 3.

Wat een juweeltje toch. Alweer 4 jaar geleden dat ik hem heb gespeeld, zegt Steam mij.

Ongelofelijk dat er na 11 jaar nog steeds geen nieuwe sequel is.... Na GTA toch Rockstar zijn beste franchise dacht ik? Immens populair, en heel goede verhalen gewoon.

Maar ja, niet echt multiplayer-populair dus anno 2023 niet meer in trek?
RDR doet het ook niet slecht natuurlijk. De productie van GTA VI zal ook wel wat tijd vergen.

Meh, is geen argument imo. Enkele van de meest succesvolle games van de laatste jaren zijn Elden Ring, Tears of the Kingdom, Horizon,...
Straks de nieuwe Spider-Man ook.

Maar inderdaad, multiplayer hoeft echt niet om goed en/of ontzettend populair te zijn.

Terug
Bovenaan