Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Castlevania Rondo of Blood

Ik dacht na Curse of the moon dat dit de volgende logische stap is, zeker nu de nieuwe Netflix-serie met Richter Belmont eraan komt. Jezus, ik sterf zoveel in deze game. :D Eerst beseffen dat ik de eerste miniboss enkel kan doden door diagonaal aan te vallen met axe-throws.

De volgende area overrompelen de basic vijanden gelijk skeletons, bats en die ene armour-dude u gewoon... Gaat dit echt gelijk Dark Souls zijn waarbij ik het enkel "snap" als ik enkele uren opzoek op youtube hoe ik deftig moet spelen (aka "git gud") of ben ik gewoon slecht in oude videospelletjes... :unsure:

Castlevania Rondo of Blood

Ik dacht na Curse of the moon dat dit de volgende logische stap is, zeker nu de nieuwe Netflix-serie met Richter Belmont eraan komt. Jezus, ik sterf zoveel in deze game. :D Eerst beseffen dat ik de eerste miniboss enkel kan doden door diagonaal aan te vallen met axe-throws.

De volgende area overrompelen de basic vijanden gelijk skeletons, bats en die ene armour-dude u gewoon... Gaat dit echt gelijk Dark Souls zijn waarbij ik het enkel "snap" als ik enkele uren opzoek op youtube hoe ik deftig moet spelen (aka "git gud") of ben ik gewoon slecht in oude videospelletjes... :unsure:
Die oudere games zijn echt wel moeilijker :p

Blasphemous 2 (PS5)

Uitgespeeld en 96% completion. Ik denk dat ik voor 100% enkel nog currency moet farmen om alle weapon skills te unlocken. Daarna eens checken of platinum haalbaar is.

Ik vond hem goed, meer metroidvania dan de eerste alleszins maar heb de indruk dat ik de eerste beter vond. Deze werd na verloop van tijd redelijk easy als je gebruik maakt van wat het spel je aanbiedt qua skills, prayers, figures etc..

Edit: 100% completion.
Was het effectief dan enkel die weapon skills?

Ik heb hem nu ook uitgespeeld, 100% map completion, beide eindes en 97% general completion. Het issue is dat ik niet weet wat ik gemist heb. Er is volgens mij wel één quest gefaald bij mij en ik weet niet of dit er invloed op had of niet. Voor de rest is er één wapen waar ik niet alle perks van gekocht heb.

Edit: Net eens opgezocht, die quest waar ik het op heb is niet gefaald maar completed blijkbaar. Nu wat betreft de wapen skills ik kan er maar 5 meer unlocken zo te zien wat niet genoeg is voor de laatste perks, dus wrs heb ik toch ergens een paar altars gemist nog, die ga ik nu toch wel niet meer beginnen zoeken tho.

Laatst bewerkt:
Was het effectief dan enkel die weapon skills?
Yes. Waar je die chariot genomen hebt (3 locaties), moet je eens terugkeren daar liggen nu Martyrdom Points, misschien mis je deze nog?

En nu Blasphemous nog is een kans geven hé ;) Heb deze van de week nog eens 100% gespeeld. Met de gratis DLC's kan je tot 150% zelfs gaan.

Yes. Waar je die chariot genomen hebt (3 locaties), moet je eens terugkeren daar liggen nu Martyrdom Points, misschien mis je deze nog?

En nu Blasphemous nog is een kans geven hé ;) Heb deze van de week nog eens 100% gespeeld. Met de gratis DLC's kan je tot 150% zelfs gaan.
Kheb het al van mijn systeem gegooid deze middag, daarom dat ik niet meer wil, kwil het niet herinstalleren, toch niet enkel voor dat... :p
Blasphemous 1 ligt hier al terug klaar op mijn bureau voor binnenkort, denk dat ik eerst wel Lies of P ga spelen nog.

Nog wat Return of the Obra Dinn gespeeld maar ik word na een kwartier spelen altijd zo mottig als een krab.
De aangeraden settings al geprobeerd maar dat lost niet zo veel op. Jammer want ik vind het spel echt wel leuk.

Aeterna Summum (PS5)

De roguelite spin-off in het Aeterna Noctis universum.
WAUW. Bikkelhard, supervlotte controls, ziet er goed uit, constant progressie kunnen maken, gewoon dikke, dikke fun.
Nog maar een 2 tal uur gespeeld maar nu al verslaafd.

Ravenlok

Charmant spel. Vond de voxel stijl wel mooi en de muziek in de game was goed.
Iets van een 4-5u dus was goed om in 1 of 2 speelbeurten uit te spelen. Meteen ook alle achievements gehaald.

Aeterna Summum (PS5)

De roguelite spin-off in het Aeterna Noctis universum.
WAUW. Bikkelhard, supervlotte controls, ziet er goed uit, constant progressie kunnen maken, gewoon dikke, dikke fun.
Nog maar een 2 tal uur gespeeld maar nu al verslaafd.
Zot?? Wist ik niks van, direct checken

Laatste new-themed season van D3, in SSF mode.

De item drops vliegen nog meer in het rond dan al het geval was bij D3.
Ik was nog maar 10 minuten bezig en kreeg al een room met 20+ goblins :biglaugh:

Screenshot-1.jpg

GTA IV Xbox series x/s. Was de derde keer dat ik hem uitspeelde.

Ghostwire Tokyo graphisch toch wel een vd mooiste games, en dat einde was wel goed.
Wel veel van het zelfde ganse spel door.

Castlevania Harmony of Dissonance via de advance collection voor ps4.

Typisch Castlevania met wat RPG mechanics zoals leveling en gear die statboosts geven en allerhande spells die je kan equipen. Verhaal is niet een van de hoogvliegers in de Castlevaniagames, maar biedt juist genoeg om u betrokken te houden.

Lijkt me ook van de simpelere games in de serie omdat je met de gear en levelups zelden lang worstelt met de meeste vijanden of bosses. Bovendien kan je potions relatief goedkoop verkrijgen, dus ge kunt bosses makkelijk brute-forcen terwijl ge potions chugged. :D

Ik ben nu bezig met Command & Conquer: Mental Omega, een mod van Yuri's Revenge.
Sommige campaigns zijn redelijk pittig, ik weet niet dat ik deze versie zo leuk vind, mijn eerder trage, strategische playstijl sluit daar niet zo bij aan met al die timers.

Terug
Bovenaan