Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Yup, lange game, heb ik het liefst. Wel veel jumping around ja, en best pittig soms
Hangt er bij mij wat van af, heb niks tegen langere games, maar meestal vind ik da charme van deze games altijd dat ze net wat korter zijn en je ze makkelijk eens kan spelen tussendoor of later nog eens spelen. Maar dat is uiteraard gewoon persoonlijke voorkeur, denk dat ik hem ga wishlisten, maar zie da kans klein dat ik hem ooit echt ga proberen.

Door de recente 'update/remaster' van Quake II had ik er zin in.

Uitgespeeld:

Quake II
Quake II: The Reckoning
Quake II: Ground Zero
Quake II: Call of the Machines
Quake II 64

En daarna alles nog eens in online coop uitgespeeld - heerlijk! :love2:

Op naar de volgende boomer shooter: Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour eens uitspelen
Ik heb die ook gekocht, en op karakter en nostalgie quake 2 uitgespeeld ja.

Maar toen ik aan the reckoning, of was het ground zero , begon had ik er genoeg van.
Telkens weer datzelfde knopje duwen deurtje zoeken en verder gaan, begon te repititief te worden.
en die graphics.... Voor 1 game kon het nog wel, maar om die nu allemaal er door te gaan draaien.... straks begin ik in het echt ook nog blokkerige pixels te zien :)

Ik zit in een crisis 😭
Ik game al sinds 1988, en ben dat altijd blijven doen. Heb elke Nintendo console ooit gehad en later ook elke Xbox + PS4 en PS5. Ik speel normaal ALLES graag, behalve specifieke sportgames, Diablo-achtige games (sorry), creepy Japanse love story games en Pool Cleaning Simulator. De laatste tijd kan ik mij maar niet engageren om lang games te spelen met een uitgebreid verhaal. Voor mij gaat niks boven Zelda, maar zelfs Tears of the Kingdom is zo overweldigend dat ik het niet volhoud om verder te spelen. In plaats daarvan speel ik af en toe enkele races Wreckfest, of zit ik tijd te verliezen met Dorfromantik.
Laatste games waar ik echt enorm van genoten heb waren Death's Door, Firewatch, Tunic, Hollow Knight, Mario Odyssey en Elden Ring. Elden Ring was laatste open world game die ik gespeeld heb, en ik vind het een van de beste games ooit, maar sindsdien treedt er precies een soort moeheid op bij games van dergelijke omvang.
Ik heb afgelopen jaar geprobeerd om The Witcher 3 te spelen en hield het nog geen uur vol (voordien nooit gespeeld). Idem voor Ni No Kuni, Resident Evil 2 remake, Luigi's Mansion 3, Demon's Souls, Red Dead Redemption 2, GTA5, etc... Normaal ben ik van het principe dat ik eerst een spel moet uitspelen vooraleer ik iets nieuws begin, maar al deze games, die op papier 100% mijn ding zijn, kunnen totaal niet mijn aandacht vasthouden. Ik heb geen zin in dialogen met NPC's, quests interesseren mij niet,... En bovengenoemde games zijn uiteraard ook niet eens allemaal van de omvang van een Elden Ring of Breath of the Wild.
Ik hoop dat het maar een fase is, en geen teken van ouder worden :p

Ik zit in een crisis 😭
Ik game al sinds 1988, en ben dat altijd blijven doen. Heb elke Nintendo console ooit gehad en later ook elke Xbox + PS4 en PS5. Ik speel normaal ALLES graag, behalve specifieke sportgames, Diablo-achtige games (sorry), creepy Japanse love story games en Pool Cleaning Simulator. De laatste tijd kan ik mij maar niet engageren om lang games te spelen met een uitgebreid verhaal. Voor mij gaat niks boven Zelda, maar zelfs Tears of the Kingdom is zo overweldigend dat ik het niet volhoud om verder te spelen. In plaats daarvan speel ik af en toe enkele races Wreckfest, of zit ik tijd te verliezen met Dorfromantik.
Laatste games waar ik echt enorm van genoten heb waren Death's Door, Firewatch, Tunic, Hollow Knight, Mario Odyssey en Elden Ring. Elden Ring was laatste open world game die ik gespeeld heb, en ik vind het een van de beste games ooit, maar sindsdien treedt er precies een soort moeheid op bij games van dergelijke omvang.
Ik heb afgelopen jaar geprobeerd om The Witcher 3 te spelen en hield het nog geen uur vol (voordien nooit gespeeld). Idem voor Ni No Kuni, Resident Evil 2 remake, Luigi's Mansion 3, Demon's Souls, Red Dead Redemption 2, GTA5, etc... Normaal ben ik van het principe dat ik eerst een spel moet uitspelen vooraleer ik iets nieuws begin, maar al deze games, die op papier 100% mijn ding zijn, kunnen totaal niet mijn aandacht vasthouden. Ik heb geen zin in dialogen met NPC's, quests interesseren mij niet,... En bovengenoemde games zijn uiteraard ook niet eens allemaal van de omvang van een Elden Ring of Breath of the Wild.
R.I.P.

Ik zit in een crisis 😭
Ken het gevoel, had dit vorig jaar ook, maar voor één of andere reden heb ik er echt wel terug zin in nu, en zelfs hoe liever hoe groter (Baldur's gate is dus op het perfecte moment), maar ik wissel wel af met soms iets anders, korter, waar ge niet teveel bij moet nadenken.
Ik denk dat het een fase is :-)

Ik zit in een crisis 😭
Burnout - erover praten is al een goed begin.

Wel herkenbaar, heb dat ook meegemaakt.

Ik heb geen zin in dialogen met NPC's, quests interesseren mij niet,...
Ik heb dat ook maar dan als het over het echte leven gaat in plaats van over games.

Gewoon u wat kortere spellen zoeken, zo ben ik wat uit mijn dip aan’t geraken. Untitled Goose Game (3u) en Humanity (10u) onlangs gespeeld, nu bezig aan Ori & The Blind Forest. Die spellen duren niet lang genoeg om te gaan vervelen. En het zijn ook maar games, de goesting zal wel terug komen als je er een tijdje een pauze van neemt.

Ik heb dat ook maar dan als het over het echte leven gaat in plaats van over games.

Gewoon u wat kortere spellen zoeken, zo ben ik wat uit mijn dip aan’t geraken. Untitled Goose Game (3u) en Humanity (10u) onlangs gespeeld, nu bezig aan Ori & The Blind Forest. Die spellen duren niet lang genoeg om te gaan vervelen. En het zijn ook maar games, de goesting zal wel terug komen als je er een tijdje een pauze van neemt.
Ja real life NPC's is de ergste soort.

Ori ben ik onlangs ook aan begonnen maar moet er nog wat in komen, maar daar heb ik wel vertrouwen in, is het soort spel dat ik nu wel nog van kan genieten.

@Cerulean Ik ben er nu 34 en heb dit al meerdere keer voorgehad nadat ik 20 werd. Gewoon laten rusten en gewoon springen op de dingen die u echt aanspreken en dan vindt ge uw draai wel weer. :hug:

Uiteindelijk bleef ik het gaming nieuws wel een beetje volgen tot iets me echt aansprak van "dat wil ik nu wel spelen se"

Of ge stopt compleet met games en wordt de facto anime-reviewer op BG? :oi22:

Ik zit in een crisis 😭

Lange tekst.

Herkenbaar, probeer eens Metroidvania games. Als je Hollow Knight goed vond, zal het genre je wel liggen.
Voordel van MV's is dat je op korte tijd altijd progressie maakt. Meeste zijn ook max 20 uur.

Een korte makkelijke instapper is bv Timespinner (+- 7 uur) .
Toppers in het genre zijn Hollow Knight, Ori games, Blasphemous games, Shantea, etc.

Op Nintendo vind ik Metroid Dread ook goed. En als je een manier vindt... gewoon de oudere castlevania's van het DS tijdperk.

Laatst bewerkt:
Herkenbaar, probeer eens Metroidvania games. Als je Hollow Knight goed vond, zal het genre je wel liggen.

Een korte makkelijke instapper is bv Timespinner. Toppers in het genre zijn Hollow Knight, Ori games, Blasphemous games, Shantea, . etc.

Op Nintendo vind ik Metroid Dread ook goed. En als je een manier vindt, gewoon de oudere castlevania's van het DS tijdperk.
Metroidvaniagames behoren sowieso tot mijn favorieten ;) daarom dat ik besef dat bv Ori de klik nog wel zal maken. Hollow Knight heb ik obsessief gespeeld, en daar ben ik zelfs voor platinum gegaan, waarbij het uitspelen van die arena fights op het einde waarschijnlijk mijn grootste gaming achievement ooit is 😅

Saints Row (2022): Ughhh, ja tuurlijk het mag luchtig zijn want het is Saints Row en vond de vorige titels wel iets hebben maar bij deze is het gewoon slecht. Wat een irritante cast. Enorm veel popin ook.

Een missie een paar keer opnieuw moeten starten omdat ik van mijn motor gesmeten werd en niet meer opnieuw op de motor kon... steeds missie failed :unsure:

Wou er wel met een open mind aan beginnen maar tjah, de reviews zaten er wel op bij deze. :p Gelukkig dat het bij ps+ zat alleszins dus niets verloren behalve wat tijd.

Laatst bewerkt:
Saints Row (2022): Ughhh, ja tuurlijk het mag luchtig zijn want het is Saints Row en vond de vorige titels wel iets hebben maar bij deze is het gewoon slecht. Wat een irritante cast. Enorm veel popin ook.

Een missie een paar keer opnieuw moeten starten omdat ik van mijn motor gesmeten werd en niet meer opnieuw op de motor kon... steeds missie failed :unsure:

Wou er wel met een open mind aan beginnen maar tjah, de reviews zaten er wel op bij deze. :p Gelukkig dat het bij ps+ zat alleszins dus niets verloren behalve wat tijd.
ben m ook aan het spelen en ik vind hem wel heel goed meevallen eigenlijk. Ik vind die cast net goed

Terug
Bovenaan