Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Nog altijd Mad Max. Gewoon een solid 70% game. Oerdegelijk, leuke gameloop, brengt heel goed de sfeer van de films in game vorm.
Echt zot of vernieuwend wordt het nooit, verhaal is gewoon ok, het lijdt wel wat aan het "open world met teveel collectibles" syndroom maar je kan dat allemaal skippen als je wil. Ik amuseer me er nog dik mee.
Is er een manier op het schudden van de camera uit te zetten bij deze game? Ik word er gewoon misselijk van na een tijdje.

Is er een manier op het schudden van de camera uit te zetten bij deze game? Ik word er gewoon misselijk van na een tijdje.
Zelf heb ik daar nog geen last van ondervonden en dus nog niet gezocht naar zo'n setting.
Volgens Reddit zou het wel mogelijk zijn maar er staat wel ni bij waar je dat moet doen. Op Steam fora lijken er ook wat topics over maar Steam is hier geblokkeerd.

Disco Elysium

@Timberwinter op aanraden van u!

Eens totaal iets anders. Speciaal, op z'n minst gezegd. Leuke sfeer en het verhaal spreekt me wel aan. Soms loop ik niet goed waar gelopen en loop ik vast. Uiteindelijk geraak ik stap voor stap verder. Betrapte mezelf er wel op, de laatste speelbeurt, dat ik de grote hopen tekst wat begon te skippen om er wat tempo in te krijgen. Lijkt me niet goed als ik zo begin. We zullen zien!

Dan is dat vooral tekst waarbij een bepaald voorwerp in 2 bladzijden wordt beschreven of dialoog met een personage waarbij ik niet de indruk heb dat het veel met mijn onderzoek te maken heeft. Bijvoorbeeld: de uiteenzetting over ras van measurehead. Daar leek gewoon geen einde aan te komen.

Betrapte mezelf er wel op, de laatste speelbeurt, dat ik de grote hopen tekst wat begon te skippen om er wat tempo in te krijgen. Lijkt me niet goed als ik zo begin. We zullen zien!
Dat is natuurlijk wel een groot stuk van het spel, dus als je dialogen overslaat, verlies je een heel groot deel. Iedereen speelt het uiteraard op zijn/haar manier!
Ik geef ook toe, ik wil deze al heel lang eens opnieuw spelen, maar ik moet hiervoor ook in een bepaalde mood zijn en tijd hebben om op mijn gemak door het spel te gaan. Het kan namelijk zijn dat je na 2u spelen weinig tot geen “progressie” maakt, maar voor mij maakt dat het spel ook wel.

Ik ga voor het eerst in mijn leven Skyrim eens deftig een kans geven. Ben gestart op PS5, heb gezien dat je ook mods kan installeren. Heeft iemand aanraders welke mods te gebruiken op PS5 ?

Gestopt na een 10 tal uur. Heb wat mods op PS5 getest (ook al is die creations store is echt buggy...) en het ziet er mooier uit maar de combat is gewoon saai. Spel is ook heel vaak gecrasht, zelfs zonder mods... Misschien dat ik het op PC nog eens een kans geef in de toekomst.

Nu begonnen met Dragon's Dogma 2 (PS5). Heb deze nooit uitgespeeld dus herbegonnen en nu maar eens werk van maken.

Gestopt na een 10 tal uur. Heb wat mods op PS5 getest (ook al is die creations store is echt buggy...) en het ziet er mooier uit maar de combat is gewoon saai. Spel is ook heel vaak gecrasht, zelfs zonder mods... Misschien dat ik het op PC nog eens een kans geef in de toekomst.

Nu begonnen met Dragon's Dogma 2 (PS5). Heb deze nooit uitgespeeld dus herbegonnen en nu maar eens werk van maken.
Skyrim heeft idd saaie combat, maar al de rest maakt het zo een fantastisch spel. Alé voor mij toch

goeie keuze Dogma 2

Het kan namelijk zijn dat je na 2u spelen weinig tot geen “progressie” maakt, maar voor mij maakt dat het spel ook wel.
Ah, maar dat is iets anders. Ik dacht echt dat ik iets verkeerd aan het doen was en begon mij wat op te jagen. 't Is dus normaal? Alé, er valt genoeg te doen uiteraard. Maar dan dacht ik: ik moet hier doordoen hé, mij niet verliezen in een gesprek met één of andere veteraan.

A Plague tale (beide). Love it and hate it eigenlijk. Zeer meeslepend en emotioneel, moet van The Walking Dead geleden zijn dat ik zo een game speelde. Band tussen Amicia en Hugo is heel goed gedaan.
Kreeg het niet over mijn hart om op het einde Hugo te stoppen. Dan wel wat vreemde keuze dat als je te lang wacht dat Lucas het doet. Achteraf gezien gaat uw quest voor genezing nergens over maar dat was de bedoeling natuurlijk :cry:
Maar ook enorm frustrerende gameplay. Als je in een vuurtje stapt van 5cm hoog ga je dood. Klein beetje te ver in een gebied waar je geen ratten ziet toch aangevallen worden, dood. Sommige plaatsen die imo echt wel licht waren toch nog ratten erin.
Het levelen van u skills gebaseerd op kill count terwijl je toch weinig tools hebt voor stealth zonder kills vond ik toch rare keuze. Leek me ook dat in Reqiuem er te veel vijanden waren om ze nog te kunnen ontwijken. Vrij moeilijk spel met momenten, zeer veel gestorven en dat haalt u toch wat uit de sfeer.
De stukken met een extra ally waren ook vrij storend, ga je stealth, staat die dan gewoon super zichtbaar ergens naast een vijand die dat niet doorheeft, of ally blokkeert u doorgang.

Een spel die blijblijft alleszinds, op naar de 3e game ooit hopelijk!

50tal uurtjes diep in Tears of The Kingdom.
Sinds Majora's Mask da'k nog zo heb genoten van een Zelda titel. En heb zonder twijfel mij nog nooit zo hard geamuseerd met een "open world game".

Hoeveel keer ik mijn muil al heb opengetrokken in verbazing van wat er mogelijk is. Game blijft keer op keer zowel kleine als grote verrassingen smijten.

Verbluffend hoe coherent en gebalanceerd alles blijft terwijl ik als nen blinde staartloze golden retriever tsjoef van de ene kant van de map naar de andere kant. Ik heb geen idee wat ik van plan ben maar godverdomme mijne neus staat geprikkeld.

"Zelda zit in het noorden, misschien daar eens kijken hint hint*
Wel fuck you ik ga dikke billen checken bij de zandmeiden in de Gerudo valley.
En wat een uitdagend memorabele trip was dat. Die dag en nacht cyclus.. zo overtuigend mooi met de grafische pracht van net geen 10 jaar geleden.
Was alsof ik al jaren geen digitale zonsondergang meer had gezien. Moest direct denken aan die eerste keer in OoT.

Mapdesign en bijgevolg exploratie er van is van een absurd hoog niveau. Niet te geloven dat dit is ontsproten uit het slaapverwekkende Breath of The Wild. Of was ik dan toch verkeerd over die game? Moet ik dat na 7x proberen toch ooit nog eens een kans geven?

Kom superlatieven te kort. Game blijft geven.
Akuma GANON??!!!

Sorry het moest er effkes uit.

Voor mij zijn zowel BOTW als TOTK meesterwerken. Bij beide games mag je gewoon geen "gewone Zelda game" verwachten. De diepgang qua mogelijkheden van beide games zijn van een ongekend niveau.

50tal uurtjes diep in Tears of The Kingdom.
Sinds Majora's Mask da'k nog zo heb genoten van een Zelda titel. En heb zonder twijfel mij nog nooit zo hard geamuseerd met een "open world game".

Hoeveel keer ik mijn muil al heb opengetrokken in verbazing van wat er mogelijk is. Game blijft keer op keer zowel kleine als grote verrassingen smijten.

Verbluffend hoe coherent en gebalanceerd alles blijft terwijl ik als nen blinde staartloze golden retriever tsjoef van de ene kant van de map naar de andere kant. Ik heb geen idee wat ik van plan ben maar godverdomme mijne neus staat geprikkeld.

"Zelda zit in het noorden, misschien daar eens kijken hint hint*
Wel fuck you ik ga dikke billen checken bij de zandmeiden in de Gerudo valley.
En wat een uitdagend memorabele trip was dat. Die dag en nacht cyclus.. zo overtuigend mooi met de grafische pracht van net geen 10 jaar geleden.
Was alsof ik al jaren geen digitale zonsondergang meer had gezien. Moest direct denken aan die eerste keer in OoT.

Mapdesign en bijgevolg exploratie er van is van een absurd hoog niveau. Niet te geloven dat dit is ontsproten uit het slaapverwekkende Breath of The Wild. Of was ik dan toch verkeerd over die game? Moet ik dat na 7x proberen toch ooit nog eens een kans geven?

Kom superlatieven te kort. Game blijft geven.
Akuma GANON??!!!

Sorry het moest er effkes uit.
Ik heb mij letterlijk een switch gekocht voor dat spel en dan terug verkocht

Half-Life 2

Na zoveel jaar vanwege gratis op Steam nog eens gespeeld en man, die game staat toch echt nog als een huis. Die graphics (voor die tijd), het leveldesign, het verhaal,... blijft de beste single player FPS ooit voor mij.

Ook het feit dat het spel gewoon in zijn geheel vrij eenvoudig is, in de zin dat je geen 100 verschillende wapens hebt, geen 100 verschillende tweaks daarvan, geen 100 verschillende opties voor gear, hacken, soorten aanvallen,... nee, gewoon een paar leuke wapens, rechttoe rechtaan shooten met af en toe een leuke gimmick zoals de gravity gun en die antlions, geen tig aantal combinaties qua toetsen die je moet gebruiken voor vanalles en nog wat,... gewoon ouderwets FPS'en.

Enige minpuntje voor mij is vnl het ontbreken van echte cover mechanics, maar dat kan de pret toch niet drukken.

Nu nog Episode 1 en 2 spelen, de eerste was ik toen ooit begonnen maar nooit afgewerkt. En nadien hopen op een Half-Life 3...?

River City Girls op PS5. Ooit aan begonnen op PS4 maar gestopt. Nu opnieuw begonnen op PS5. Echt goede beat m up à la Streets of Rage. Ook goede muziek. De voice acting is een beetje matig wel (er zit geen flow in de dialogen)

Toch verder gedaan met RE 4.

zit nu halverwege, blijft toch meeslepende game, 2 keer het origineel gespeeld, nu de remake.

Ik denk dat ik daarna aan RE 5 begin nog eens (ik weet dat gefluisterd wordt dat hier ook een remaster van komt, maar vind ik eigenlijk niet nodig. Die PS3/PC game kan best nog goed mee, hedendaags. Ziet er nog ok uit)

Indiana Jones and the great circle

Dat was geweldig. Zou mijn goty geweest kunnen zijn moest Astro Bot er niet geweest zijn. :p
Wat een goede vertolking van de Indiana Jones films naar een videogame.
Ok, de AI van de vijanden is niet altijd even slim, maar het blijft oh zo fijn om nazis neer te slaan. Dat met de puzzels en ruines ontdekken :love:

Indiana Jones op de xbox. Top game. Ik heb daarnet ook Senua's Sage Hellblade II van de gamepass geprobeerd. Dat ziet er bloedmooi uit... eerste hoofdstuk is al uit. Die eindbaas daar bleef maar duren... begon me na 5 minuten toch wat tegen te steken. Maar goed ik speel volgende week wel verder. Eerst Indy afwerken. Dat spel is groter dan ik had gedacht (ofwel ben ik gewoon supertraag). Ik weet wel 1 ding, dit is voor mij de GOTY. En volgend jaar nog een keer, maar dan op PS5 :p

Ik had avatar frontiers of pandora gekocht, en heb er nu al wat spijt van. Die quests, (en waar te vinden op de map) verdienen echt een goty award voor slechtste game ooit. Meer dan 2 uur bezig geweest met een random omschrijving: ten Noordwesten van een bepaald punt. Mooie wereld enal, maar je bevindt u in een vallei, en dat ene punt bijvoorbeeld ligt vanboven op een helling die je van geen kanten kan beklimmen. Ik wist dus à peu près waar ik moest zijn, maar geen enkele manier om daar dus te geraken op die steile rotswand.

Na veel 5en en 6en toch met veel sjans kunnen daar geraken, en nu is de volgende quest weeral onduidelijk. Vernietig een aantal installaties en check het resultaat in het hoofdkwartier. Dus niks te vinden wanneer ik eindeloos rondloop, niks als marker op de map, en je blijft vastzitten in die vallei, terwijl de wereld veel groter is (kan je zien op de map)

Zulke games krijg ik het van eh, had ook cyberpunk opgegeven na 2 uur, omdat het gewoon niet duidelijk was wat ik precies moest doen... Soit

Terug
Bovenaan