Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Eens een game van madam gedaan: Tomb raider, defnitive edition. Meh, de mannelijke tegenhanger toch beter. Ben de naam wel kwijt. N.... ?

Nog 2 tomb raiders te gaan, en dan eens proberen Far cry 5 te finishen. Heb nog de primal ook en de batman games liggen.

Ik vond de hele TR reboot reeks veel beter dan Nathancharted. Daar voelde het voor mij echt te veel on-rails en te scripted. Deel 4 moet ik wel nog spelen. Bij TR heb je nog enigszins wat vrijheid.

Lego horizon adventure cadeau gekregen toffe game.
Je merkt wel goed dat dit door een andere studio gemaakt is weinig dingen kan je kapot maken.

Naast mijn xbox heb ik nu terug een deftige pc dus eigl een beetje teveel door elkaar aan het spelen tegenwoordig.

Op de Xbox nog bezig met S.T.A.L.K.E.R 2 en Indiana Jones maar het is wel duidelijk dat Indy de betere game is.

Op Pc dan...

Returnal: Zowat de enige game die uitkwam op de release van de ps5 die me aansprak. Leuke roguelike om af en toe eens te starten maar heeft me nog niet direct overtuigd. (ook nog maar 2 runs gedaan)

Shogun Showdown: nog een roguelike maar wel een die me direct vastgreep. Blijkbaar heeft het veel weg van Into the Breach maar deze nooit gespeeld.

Spiderman Miles Morales: Mja meer van hetzelfde maar das niet per se slecht. Leuke voorbereiding voor Spiderman 2 die in januari op pc komt.

Halo Infinite mp: Leuk voor een matchke of 2 maar heeft echt geen incentive om verder te spelen want je speelt niks vrij buiten wat onnozele skins en armor. Live Service gedoe mag stillaan een stille dood sterven

Laatst bewerkt:
In't verleden al getwijfeld over Dredge maar nu het gratis bij Epic zit, toch aan begonnen. Echt wel heel gezellige casual game waar ik gerust had willen voor betalen, blijkt nu achteraf.

Close to the Sun (via gamepass). Mooie omgevingen maar slechte uitwerking. Personages ingame zien er niet uit. Gameplay beperkt zich tot enkele chase scenes waar je moet ontsnappen. Er was een zo'n scene waardoor ik deze game bijna verwijderd had (superfrustrerend want was tot de milliseconde getimed). Geen aanrader.

Inscryption. Hoewel ik nooit kaartspellen speel (als je Gwent in The Witcher III niet meetelt) raakte ik hier toch enorm in gezogen. Niet alleen in het verhaal en sfeer, maar ook het spel zelf. Misschien eens iets anders van kaartspellen proberen.

Baldur's Gate III net uitgespeeld. Wow, wat een prestatie van Larian weer! Ik ga hem wel nog eens moeten spelen ooit, aangezien ik in het tweede hoofdstuk toch wat content gemist heb.

Mafia: Defnitive Edition

Had nog nooit Mafia 1 gespeeld, maar aan Mafia 2 heb ik zeer fijne herinneringen. Nu ik deze DE versie in een aanbieding zag staan, heb ik niet getwijfeld. Lang geleden dat ik nog zo in een game gezogen ben… Deze volledig opnieuw gemaakte versie van Mafia 1 is ondertussen wel al bijna 5 jaar oud, maar ziet en speelt nog steeds geweldig.

Voor wie deze nog niet heeft, zeker aanrader.
Op GOG in aanbieding (maar vermoedelijk op andere plaatsen ook wel goedkoper te vinden)

Sand land

De perfecte belichaming van een 7/10 game. De game is grafisch geen hoogvlieger, maar met de cell-shaded graphics & Toriyama-artstyle heeft het wel een uitgesproken look die fans van de look (waaronder mezelf) wel zullen aanspreken. Hoofdverhaal is een beetje generisch en je hebt typische fetch-quests met niet teveel diepgang, dus daar moet je het niet voor doen.

Gameplaygewijs heb je qua melee-combat een simpel, maar degelijk systeem met de typische upgrade-trees. De meeste pret haal je bij deze game uit de voertuigen die je bouwt, upgrade en bestuurt doorheen de woestijnwereld. Ze voelen allemaal simpel en comfortabel genoeg aan qua besturing. Je hebt redelijk wat mogelijkheden voor upgraden en er is redelijk wat variatie.

Fijn als tussendoortje, maar ga na het hoofdverhaal wsl stoppen gezien BG3 en Romancing Saga 2 nog op me wachten. :D

Mafia: Defnitive Edition

Had nog nooit Mafia 1 gespeeld, maar aan Mafia 2 heb ik zeer fijne herinneringen. Nu ik deze DE versie in een aanbieding zag staan, heb ik niet getwijfeld. Lang geleden dat ik nog zo in een game gezogen ben… Deze volledig opnieuw gemaakte versie van Mafia 1 is ondertussen wel al bijna 5 jaar oud, maar ziet en speelt nog steeds geweldig.

Voor wie deze nog niet heeft, zeker aanrader.
Op GOG in aanbieding (maar vermoedelijk op andere plaatsen ook wel goedkoper te vinden)
Sweet. Dankzij deze post eens gekeken op Steam. 8 euro voor Mafia: Definitive of 15 euro voor de I, II en III Definitives. Enkel nog maar de originele gespeeld, dus meteen voor het hele pakket gegaan. Voor dat geld kan je niet sukkelen. :)

Keer aan Resident evil HD begonnen na 10 jaar ... die belichting blijft fenomenaal,de gameplay dat is wat anders mag soms blij zijn een zombie te raken ....

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Samen met mijn zoontje uitgespeeld. Ik moest in het begin er even inkomen maar daarna was het pure fun.
Dit lag me duidelijk beter dan Breath of the Wild & Tears of the Kingdom. In die laatste ben ik nog niet eens aan de eerste kerker toegekomen.
De klassieke Zelda formule ligt me toch beter, alsook dus deze meer puzzel gerichte variant die ook wel wat meer vrijheid biedt.

Enige echte minpunt is de instabiele framerate, hoofdzakelijk in de overwereld en bij sommige bazen.
Zeker een aanrader op de Switch, tenzij je totaal allergisch bent aan bovenstaand minpunt.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet eens wat ik moet verwachten van Prey, is indertijd volledig aan mij voorbijgegaan, maar na alle lof die ik regelmatig lees heb ik de PS5 deal voor 3 euro toch blindelings gepakt.

Terug
Bovenaan