Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

ik dacht eerder gevaar op brand?

maar ook al eens gelezen dat een TV in stand by modus enzo , toch wel meer verbruikt dan je zo zou denken?

Na iedere douche 'moet' jij de wand met aftrekker doen en de kranen kuisen? Dat is dan iedere dag?
Nog nooit van gehoord bij iemand of nog nooit gedaan alleszins.

Lijkt mij iets voor de (2-)wekelijkse kuis van de poetsvrouw toch.
Ik doe dat ook na elke douchebeurt. Het is een kutjob, maar aangezien het kalkgehalte in ons water zo hoog is, heb je meteen kalkaanslag op de wanden. Daarmee..

Verbruikt dat zoveel, een oplader in een stopcontact laten zitten? Of gaat dat om een euro per jaar?
Snelle google search: https://grist.org/article/ask-umbra-is-it-bad-to-leave-chargers-plugged-in/

According to our very thorough, very reliable friends at the Lawrence Berkeley National Laboratory, who measured several devices in each category, a cell-phone charger draws an average of 3.68 watts when the phone is on and charging; 2.24 watts when it is on and charged; and 0.26 watts when it is just hanging out in the socket. So put very simply, leaving your charged phone attached to the charger uses 10 times the energy that leaving the charger dangling would. None of this amounts to much on its own; the Berkeley Lab people estimate that each watt they measured translates into roughly $1 per year of energy expenses, so we’re talking about $3-$4 per charger, per year. But when you consider all the chargers in your house, then multiply it by the 115 million or so households in the U.S., it adds up.
Dat is dan 0.00026 kWh/uur. Als je dat het hele jaar (8760 uur) laat insteken kom je dan aan 2.2776 kWh.

Ik vind dat meer een principekwestie, nodeloze verspilling beperken. Net zoals ik een verdeelstekker met aan/uit-knop heb voor mijn tv, want kennelijk is permanent in standby staan een goed idee volgens Samsung.

Ik heb ook een verdeelstekker voor de grotere elektronische apparaten zoals een TV, computer, DVD-speler, etc. Al die dingen die ook op Standby gigantisch veel verbruiken. En ik zet dat elke avond uit, of elke keer we het huis uitgaan.
Maar de stekker van de GSM in de pries, KOMAAN HE. NIE ME MIJ.

Maar de stekker van de GSM in de pries, KOMAAN HE. NIE ME MIJ.
Twintig cent op jaarbasis meen ik ergens gehoord te hebben.

Wij hebben een verlengsdoos met knop onder onze zetel liggen. Opladers van GSM, laptop, babyfoon zijn daarop aangesloten. 's Avonds als we gaan slapen gewoon knopje uitdoen en onder de zetel wegmoffelen. 👌

Laatst bewerkt:
Na iedere douche 'moet' jij de wand met aftrekker doen en de kranen kuisen? Dat is dan iedere dag?
Nog nooit van gehoord bij iemand of nog nooit gedaan alleszins.

Lijkt mij iets voor de (2-)wekelijkse kuis van de poetsvrouw toch.
Bij ons is dat ook zo, allé de glazen douchewand met een aftrekkertje. De kranen doen we niet. Én het initiatief komt van mijn vriend, hij deed dit al consequent voor ik bij hem introk. Zelfs als hij zich woensdagavond nog doucht en de kuisvrouw komt donderdag, doet ie dat nog. Ik durf dat dan wel eens zo laten 🙈 En toen ik zwanger was en mij niet meer kon bukken, deed hij het voor mij. Wel redelijk snel ‘misbruik’ van gemaakt 🤪
We hebben vrienden die ook een gelijkaardige douche hebben en die trekken dat niet af na gebruik en dat ziet er eigenlijk niet zo proper uit, al die kalkaanslag.

Wij hebben ook zo een aftrekkertje in onze douche en bij ons gebeurd dat eens af en toe en eigenlijk helpt dat wel.
Misschien als je veel last hebt van kalk in je water dat het dan wat frequenter moet gebeuren.

On-Topic: onze vuilnisbakken voor papier, glas en PMD staan beneden in de garage dus hebben we boven een curverbox waar we alles in verzamelen om als hij vol is naar beneden te brengen en te sorteren. Het naar beneden brengen en sorteren is mijn taak (geen enkel probleem mee). Zij heeft echter de kunst om alles in die bak zo te blijven stapelen tot in een halve eifeltoren naar beneden moet dragen. En natuurlijk onderweg de helft verlies. :rofl:

Sinds de waterontharder geen kalkaanslag meer en alles blijft proper. Enkel irritant (zoals Janus zegt) dat je er moet aan denken om die tijdig op te vullen met zout.

Elektriciteit, daar kijken wij niet zozeer achter. Alles blijft stand-by. Opladers in het stopcontact. Babyfoons ook. Zo hebben mijn zonnepanelen ook wat te doen.

Grootste waste bij ons is momenteel voeding. Waar wij vroeger (zonder kinderen) NIETS moesten weggooien, gooien wij nu toch echt veel weg. We moeten dat dringend eens aanpakken. Gisteren nog 1 doos van 12 eieren, 2 pakken kippewit (ongeopend), 1 pak hespenworst (ongeopend), 2 pakken spekreepjes (ongeopend), 1 potje zure room, wat fruit en groenten en wat leftovers mogen weggooien. Allemaal over datum.

Waterverbruik is ook echt veel te hoog.

Aftrekken na het douchen is hier ook wel de standaard. Als ik eens ergens anders een douche neem, voelt het zelfs ongemakkelijk om niet af te trekken.

Wete... ik snap Matthias opeens die vond dat iedereen een zwembroek moet aandoen als ze douchen met hun kinderen.

Dit topic is helemaal uit de kontseks eh ik bedoel context getrokken door al het getrek en de harde ontharders.

Het douchescherm wordt hier ook standaard met een aftrekkerke gedaan na het douchen, hoor. Dat is letterlijk 20 seconden werk en het bespaart u op lange termijn extra poetswerk omdat je minder snel kalkaanslag zal hebben.

Misschien kan ik @Mulan haar offtopicness rechttrekken en er dan maar een ergenis van maken: mijn partner heeft mij nog nooit gemolken.

Maar het is mij niet duidelijk of dat een ergernis moet zijn, is dat zo leuk? (alleen maar gezien in filmpjes van horen zeggen :unsure:)
Vanuit vrouwelijk perspectief kan het in elk geval helpen om de man sneller tot een orgasme te laten komen als het wat te lang duurt naar uw goesting 😏

Het douchescherm wordt hier ook standaard met een aftrekkerke gedaan na het douchen, hoor. Dat is letterlijk 20 seconden werk en het bespaart u op lange termijn extra poetswerk omdat je minder snel kalkaanslag zal hebben.

Dat is toch gewoon poetswerk voor de poetsvrouw waarvoor ze betaald wordt?

Kan me echt niet inbeelden dat er hier mensen op BG zitten zonder poetsvrouw.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan