Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

We hebben het er op een rustig moment nog is over gehad, en ze zag wel in dat ze gewoon op een gewone moment niet zo gereageerd zou hebben, twas wat van alles dat speelde op die moment dat het voor haar ook wel deed ontploffen. (katerke, hormonen, vriendin da hare kop wa zot maakte)

desondanks hebben we ook wel afgesproken dat we er nog is serieus gingen over spreken; over zowel mijn onvermogen om begripvol te reageren op zoeen momenten en haar onnodig jaloers gedrag.

aan de ketting zal ze me niet krijgen, dat weet ze maar al te goed.
Helaas trekken we ook te hard op elkaar, we lachten in het begin wel is dat we twin flames zijn ; maar als we dan in onze discutie vastgebeten zijn, dan zullen de buren het geweten hebben ;)

en ze heeft bloemekes gehad, want zelfs met zoiets moete elkaar nog wa graag zien
Klinkt daar gezellig!

Smartphone gebruik krijg het ervan als we s' avonds tv kijken dat ze telkens " iets dringend moet op zoeken"
Oh, daar kan ik het ook van krijgen (al ben ik zeker ook niet onschuldig 🙈). En dan niet mee zijn met hetgeen we op dat moment kijken 🙄 Maar aan tafel vind ik dat echt een no-go. Doe ik absoluut niet en ik wil ook niet dat mijn vriend dat doet, zeker nu we ook een zoontje van bijna 11 maand hebben dat ook mee aan tafel zit, vind ik dat echt geen voorbeeld. Hij kan het gsm-gebruik in de auto ook niet laten. Handsfree bellen tot daaraantoe, maar bij momenten echt aan ieder rood licht naar die gsm kijken en sms’en. Al veel kwaad over geweest, maar hij zal eerst eens een serieuze boete moeten krijgen zeker 😑 en hopelijk niks ernstigers dan dat…

Heel erg op zichzelf gericht. Niet kwaad bedoeld (van zijn kant) en het is helemaal geen egoïst maar ‘de andere’ vergeet ‘ie vaak gewoon.

Oh, daar kan ik het ook van krijgen (al ben ik zeker ook niet onschuldig 🙈). En dan niet mee zijn met hetgeen we op dat moment kijken 🙄 Maar aan tafel vind ik dat echt een no-go. Doe ik absoluut niet en ik wil ook niet dat mijn vriend dat doet, zeker nu we ook een zoontje van bijna 11 maand hebben dat ook mee aan tafel zit, vind ik dat echt geen voorbeeld. Hij kan het gsm-gebruik in de auto ook niet laten. Handsfree bellen tot daaraantoe, maar bij momenten echt aan ieder rood licht naar die gsm kijken en sms’en. Al veel kwaad over geweest, maar hij zal eerst eens een serieuze boete moeten krijgen zeker 😑 en hopelijk niks ernstigers dan dat…
Als ik rij gebruik ik mijn gsm nooit, zelf niet bellen etc ik weet van mijzelf dak binnen de kortste keren ergens op rij. Ik rij nu al18 jaar zonder ongeluk sinds ik mijn rijbewijs heb dus hout vasthouden :)

Heel erg op zichzelf gericht. Niet kwaad bedoeld (van zijn kant) en het is helemaal geen egoïst maar ‘de andere’ vergeet ‘ie vaak gewoon.
Ik herken mezelf daarin. Soms verlies ik mezelf zo in mijn boek of in mijn fotografie of eten of smartphone of in een film dat ik alles rondom mij vergeet. Als ik voor mezelf spreekt komt dat wellicht naar een innerlijke drang om me ergens in te verliezen en de wereld rondom mij af te sluiten. Vaak krijg ik het verwijt "egoïst" naar mijn hoofd geslingerd van mijn wederhelft en hoewel ik niet akkoord ben dat dit om egoïsme gaat, is het wel aan mij om die momenten beter in te plannen. Mijn probleem is dat ik kregelig kan worden als ik langere tijd dat niet kan ervaren en dat voelt voor mij als verstikkend aan. Eenmaal je een kind (of meerdere) hebt, is échte vrije tijd een spaarzaam goed. Met échte vrije tijd bedoel ik de vrije tijd die je hebt na je huishoudelijke, gezinsgerelateerde en relatiegerelateerde activiteiten en/of verplichtingen. "Me-time", maar ik hou niet van dat woord want het klinkt te vrijblijvend. Eerder een existentiële drang naar sporadische eenzaamheid?

Wij hebben een paar afstandsbedieningen (soundbar, blurayspeler, tv en digicorder ) die savonds in de zetel liggen of op het tafeltje ernaast. Mijn vrouw steekt die iedere avond in het tv kastje opzij waardoor ik mij de volgende dag eerst moet bukken, soms nog eens het deurtje moet openen en dan nog in een smal hoekje van de kast nog wat grabbelen.

Ben ik zo onredelijk als ik vraag om die gewoon op het tafeltje naast de zetel te laten liggen?

Zij wil het huis altijd piekfijn hebben voor het geval er volk zou komen (wat we quasi nooit hebben natuurlijk door de week), ik kom haar daarin voor een groot stuk tegemoet (hang mijn kleren op, doe mijn bord weg etc) , maar het moet redelijk blijven he... In een huis wordt nog altijd geleefd.

Of ben ik hier onredelijk?

550x537.jpg

@LaCucaracha, Wat @Mr.Fingers zegt, aka zoek gewoon een plek waar je dat "semi uit de weg maar toch in de buurt" kunt hebben.
Een kaske hebben liggen vind ik geen probleem, 4 of meer is al iets anders.

Ik denk trouwens dat niemand van jullie overdrijft, gewoon verschillende visies...

...met uitzondering van:
ik kom haar daarin voor een groot stuk tegemoet (hang mijn kleren op, doe mijn bord weg etc) , maar het moet redelijk blijven he... In een huis wordt nog altijd geleefd.
Hopelijk ziet gij dit niet als haar "tegemoet komen"? Dit is basis hygiëne + uw huis een beetje opgeruimd houden + uw vrouw niet als een meid bezien.

Als ge dit effectief ziet als een uitzonderlijke effort, neig ik naar "gij overdrijft".

Wij hebben een paar afstandsbedieningen (soundbar, blurayspeler, tv en digicorder ) die savonds in de zetel liggen of op het tafeltje ernaast. Mijn vrouw steekt die iedere avond in het tv kastje opzij waardoor ik mij de volgende dag eerst moet bukken, soms nog eens het deurtje moet openen en dan nog in een smal hoekje van de kast nog wat grabbelen.

Ben ik zo onredelijk als ik vraag om die gewoon op het tafeltje naast de zetel te laten liggen?

Zij wil het huis altijd piekfijn hebben voor het geval er volk zou komen (wat we quasi nooit hebben natuurlijk door de week), ik kom haar daarin voor een groot stuk tegemoet (hang mijn kleren op, doe mijn bord weg etc) , maar het moet redelijk blijven he... In een huis wordt nog altijd geleefd.

Of ben ik hier onredelijk?
Ik zou niet liever hebben dan dat ze elke dag op een vaste plaats gelegd worden. Nu is het hier bijna elke dag een zoektocht naar de afstandsbedieningen.

@LaCucaracha, Wat @Mr.Fingers zegt, aka zoek gewoon een plek waar je dat "semi uit de weg maar toch in de buurt" kunt hebben.
Een kaske hebben liggen vind ik geen probleem, 4 of meer is al iets anders.

Ik denk trouwens dat niemand van jullie overdrijft, gewoon verschillende visies...

...met uitzondering van:

Hopelijk ziet gij dit niet als haar "tegemoet komen"? Dit is basis hygiëne + uw huis een beetje opgeruimd houden + uw vrouw niet als een meid bezien.

Als ge dit effectief ziet als een uitzonderlijke effort, neig ik naar "gij overdrijft".
Ik zie dat niet als haar tegemoet komen, maar ik gooi letterlijk niets overhoop omdat ik maar hoofdzakelijk in 2 ruimtes ben: de living voor de tv en de bureau voor de pc. En de keuken als ik kook, maar ook die kuis ik vrij goed op na het koken. Oja, op mijn nachtkastje liggen ook een paar boeken...
Enige plaats waar wat rommel (als in papieren op de grond) van mij ligt is de bureau ( waar pc enzo staat en waar ik thuiswerk), maar dat is OK voor hen, want die deur kan je toe doen en dat is gewoon ook de plek waar ik werk.
Als ik een douche of bad neem, maak ik alles goed proper volgens de instructies ( bad uitsproeien, douchewand afkuisen met aftrekker, kranen proper maken met handdoek)

Dat klinkt heel stom/verwend en uiteraard zijn het first world problems, maar elke keer mij bukken, dat meubel opendoen en die afstandsbedieningen pakken vind ik lastig.

Als de kuisvrouw of bezoek komt, doe ik dat, want dan snap ik het nog ergens ( hoewel ik dat voor wat betreft de kuisvrouw ook wel wat overkill vind, het is niet alsof je een klein tafeltje niet kan kuisen als er 4 bakjes op liggen). Maar op gewone dagen dat er geen volk komt, is dit toch een beetje overdreven denk ik dan.

Zoek dan gewoon een ander plaatske waar ze haar niet storen en gij er makkelijk bij kunt. Of hebt ge echt maar 1 kastje in heel uw huis?

Koop een tafeltje met een schuifje (dedicated voor afstandsbedieningen) voor naast uw zetel en alles steekt weg en is kort bij de hand terug te vinden.

lege verpakkingen laten liggen, lege wc rollen laten hangen, ...

en electriciteitsverbruik. "but you have solar panels".... jaja allemaal goed en wel. dat wil davoor nie zeggen da gij alles moet aan laten.

haar oplader van gsm in stopcontact laten zitten.... pff

lege verpakkingen laten liggen, lege wc rollen laten hangen, ...

en electriciteitsverbruik. "but you have solar panels".... jaja allemaal goed en wel. dat wil davoor nie zeggen da gij alles moet aan laten.

haar oplader van gsm in stopcontact laten zitten.... pff

Mijne GSM oplader steekt 24/7 in het stopcontact, als ik die telkens uit de kast moet halen eer ik mijn GSM kan opladen, komaan he. Er moet geleefd kunnen worden!!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan